Huisdier meenemen

Ingriddh

XPdite Sponsor
Wie heeft er zijn huisdier meegenomen naar Australie.
Wij hebben een bouvier is nu zes en we willen nu het visum in gaan aanvragen. Mocht nu alles lukken dan
hopen we toch binnen twee en half jaar in Australie te zitten.
Onze boef is dan inmiddels al bijna negen, gemiddeld gaat een bouvier 10 tot 12 jaar mee, maar ze kan ook 15 worden.
Als alles mee zit wil ik onze boef meenemen want ik kan eigenlijk geen leven zonder haar voorstellen.
Maar ja, om zo een oud beestje die kant op te vervoeren is ook weer heel wat. Misschien geeft het wel teveel de stress
voor het beest.
Graag hoor ik ervaringen van mensen over het meenemen van huisdieren zowel positief als negatief.

Hier alleen maar positief :up: Als je echt om je dier geeft...altijd doen.

Wij hebben onze 2 Duitse herders mee (1 van 3 1/2 en 1 van 7) en onze X Terrier van 12. Dan nog 3 katten waarvan er 2 rond de 5 en 1 van 12. Dus ook 2 met al een wat hogere leeftijd.

De honden zijn totaal niet veranderd en de katten zijn zelfs aanhankelijker geworden.

Ik ben wat minder positief dan Inge..... Wij hebben onze hond bij de kinderen en kleinkinderen gelaten want we wilden het beest al dat gedoe niet aandoen..... keuringen, injecties,  bijna 36 uur in een hokje op de airport en het vliegtuig en dan nog een maand in eenzame opsluiting.....

We hebben er nu - al weer zes jaar - net zo een.....maar born and bred Aussie. Ik weet niet wat de ervaring van anderen is, maar ik denk niet dat ons hollandse hondje zo snel aan het klimaat hier zou zijn gewend. 't Is hier toch in doorsnee een stuk warmer.
kelly.jpg

[quote author=-+henk+- link=topic=7087.msg90263#msg90263 date=1179526332]
Ik ben wat minder positief dan Inge..... Wij hebben onze hond bij de kinderen en kleinkinderen gelaten want we wilden het beest al dat gedoe niet aandoen..... keuringen, injecties,  bijna 36 uur in een hokje op de airport en het vliegtuig en dan nog een maand in eenzame opsluiting.....
[/quote]

zo eenzaam is de quarantaine niet hoor. De verzorging is echt super en je mag 2x per week de hond opzoeken en met hem naar een apart speelveld om te laten rennen enzo. (dit is dan alleen voor jou en je hond).

De vliegreis is waarschijnlijk het "zwaarste" voor ze.

Het is heel persoonlijk maar ik behandel mijn dieren in dat opzicht als kinderen die iemand ook niet zal achterlaten omdat ze misschien gaan huilen in het vliegtuig.

Alles is al gezegd, enne Diego is eindelijk weer bij me (na 10 weken quarantaine in Sydney , Eastern Creek, daarna een special flight to Darwin...) en is precies net zo blij als toen hij van ons weg ging...
Oja Diego is onze grote vriend Black labrador retriever.

Ik ga voor hem 10 maal de wereld rond als het nodig is.

And ya it cost you money, f%ck the money only my big friend is important...

See ya,

Jack :evil:

hoi, ik heb een hond die heet kutya.(spreek uit koetja)
anders zou het een erg staute naam zijn,,kutya''. :shock:
ze is erg oud maar wel nog speels. :smile:
maar we nemen haar niet mee.
eerst die kosten, vonden we goed.
dan de karantene, erg maar doen we.
en toen... hoorden we over de ziektes.
en het zau niet leuk zijn als ze er eindelijk is, en dan ziek word en dood gaat.
ook heben we een schilpad.
die gaat waarschijnlijk naar mijn tante.
want in australie heben ze geen landschilpaden. :cry:
we hebben ook 2 kippen.
we weeten niet waar die naar toe gaan.

Wij hebben besloten om onze honden (10 en 14)  hier te laten. De jongste heeft inmiddels een superhuis gekregen bij een nichtje van me. De oudste is doof, blind en enigszins paranoide zodat herplaatsen geen optie is, haar laten we tegen die tijd (september) bij mijn ouders of ze krijgt een spuitje, afhankelijk hoe haar gezondheid zich ontwikkelt. Hou me ten goede, ik ben gek op mijn beesten maar om,zeker de oudste, de hele verhuizing aan te doen daar maak ik haar niet gelukkiger mee.

[quote author=Titi link=topic=7087.msg90328#msg90328 date=1179574311]

en toen... hoorden we over de ziektes.

[/quote]

Wat voor ziektes bedoel je Titi?

[quote author=Titi link=topic=7087.msg90328#msg90328 date=1179574311]
we hebben ook 2 kippen.
we weeten niet waar die naar toe gaan.[/quote]

Geef die kippen maar aan Blackie, die zal er goed voor zorgen.

Jack :evil:

Hi Ingrid,
Wij hebben onze dwergpoedel van 12 jaar en onze wanne be collie ook meegenomen.
Zij hebben hier zelfs nog meer energie als thuis( België).
En in Perth mag je ze elke dag twee uur bezoeken behalve in het weekend.
De verzorging was super. Als je op tijd met alle voorbereidingen begint hoeven
ze max. 1 maand in quarantaine.
Veel succes

Hoi allemaal...

Onze kat Mara gaat ook niet mee.....  :cry:  :cry:  :cry:

Ze is al veertien en nu nog redelijk gezond, maar ze is nierpatient (sinds een maand weten we het) en dat betekend meestal dat ze niet meer lang te leven heeft... We gaan in mei volgend jaar weg.... en eh... ik mag het niet denken/hopen, maar misschien is ze er tegen die tijd niet meer....  :cry:  Mocht het zo zijn dat ze nog leeft dan denk ik dat we haar maar een spuitje moeten geven...

Begrijp me goed hoor, ik houd echt ontzettend veel van haar, en zou haar niet kwijt willen en het liefste bij me houden. Maar zo'n oud beestje met deze kwaal... dat kan ik haar niet aan doen. En ze houd ook niet zo van warmte. Ik heb er in het begin nog wel even aan gedacht om haar toch mee te nemen, maar nu ze de nierziekte heeft..... nee.

Ach, ik hoop dat we nog een jaartje van haar kunnen genieten, en zij van ons!

Ik wil alleen maar zeggen: denk niet alleen aan jezelf als het gaat om dieren, denk ook om hun welzijn, en kijk naar de gezondheid van het beestje! Een gezond beest kan volgens mij prima mee, met een beetje extra aandacht is zo'n beestje snel gewend aan de nieuwe omgeving en de stress van de vlucht weer vergeten. Maar een oud, ziekelijk beestje.... denk goed na wat je je lieve vriendje aan doet. Misschien is een goede oude dag in NL ook wat waard....

Succes met het nemen van deze, vaak moeilijke, beslissing.  :up:

Aussiegirl

Onze hond Spike(10) nemen we gewoon mee. Na 10 jaar bij ons kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem naar een ander gezin te brengen. Hij is gewend aan ons en onze regels dus hij weet wat hij mag en niet. Ander gezin, andere regels. Daarbij ik heb voor die hond gekozen en ben ik voor mijn gevoel tot het eind verantwoordelijk voor hem. Maar begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft zijn eigen beweegredenen.
OK ik vind het ook zielig dat hij die vliegreis moet ondergaan en dan als 'beloning' nog een maand in quarantaine moet, maar daarna komt hij wel weer bij vertrouwde gezichten.
Voor de warmte ben ik niet bang, want Spike ligt zelfs nog bij 35 graden midden in de zon.

Demy

Het is dus gewoon een kwestie van kijken hoe het met onze bouvier gaat als we inderdaad richting OZ. gaan.
Ik wil wel een gezonde hond meenemen. Als ze niet mee kan vanwege haar gezondheid dan hebben we zo al zo een goed thuis voor haar. Ze is bij vrienden van ons welkom, daar heeft ze ook gezetten toen we in april in OZ. zatten.
Ik geef veel om onze hond, we hebben al heel wat meegemaakt met haar en ze is bijna ook altijd van de partij als we op vakantie gaan.
Als het dus even kan gaat ze mee.
Trouwens zieke huisdieren mogen ook niet eens het land in volgens mij. huisdieren moeten eerst een gezondheidsverklaring krijgen.

Niet negatief bedoeld hoor, maar mijn kinderen meenemen is een stuk goedkoper......

Wij nemen onze hond niet mee. Hij is 8 en nerveus van aard. We hebben al een goed plekje voor hem gevonden en daar is hij ondertussen ook al, zodat we konden zien of het goed zou gaan met hem en het nieuwe gezin. Ik ben zo blij dat dat ook zo is gegaan, hij voelt zich daar heel thuis. Al mis ik hem ontzettend....
maar in Ozzie hebben ze ook hele lieve hondjes die graag een baasje willen.....dus gaan we die straks maar een kansje geven.

[quote author=donna link=topic=7087.msg90455#msg90455 date=1179661698]
Daarbij ik heb voor die hond gekozen en ben ik voor mijn gevoel tot het eind verantwoordelijk voor hem.
[/quote]

Super reactie Demy :up:

En inderdaad, een dier kan niet weg als het niet gezond is maar volgens mij moet het dan wel heel ziek zijn.

"spuitjes" en "inruilen" laat ik even voor wat het is.

Nog een punt van overweging voor huisdier-bezitters: in Australie is de houding tegenover honden heel anders dan in NL. Je kunt als je op vakantie wilt eigenlijk nergens met goed fatsoen met je hond terecht. Weinig campings laten huisideren toe. Hotels en motels: no go. Mee een restaurant of winkel in... vergeet het maar. Huurhuizen: moeilijk, moeilijk, moeilijk.  Wandelen in een National Park....  "Sorry, no pets". Als wij op vakantie gaan gaat het hondje de kennel in (tegenwoordig ook wel naar goede vrienden die haar willen hebben). We hebben een grote tuin (acre) waar ze lekker terecht kan, maar het national park achter ons huis mag ze niet in..... Het strand waar we 300 m vandaan wonen mag ze niet komen...... Als we haar op een strand willen laten lopen moeten we eerst 10 km rijden.  Uiteraard nemen we altijd een plastic zakje mee als we met haar wandelen, ook op het strand.  Je ziet in Oz veel minder hondepoep dan in NL...... :smile:

Wanneer je dus voor de eerste maanden in Oz op een huurwoning bent aangewezen wordt het moeilijk zoeken.....

Honden en katten moeten regelmatig ingeent worden met een cocktail voor: Distemper, Hepatitis, Parvo, Parainfluenza, Bordetella, haertworm. (poezen: Enteritis, Calaicvirus, Herpes, Chlamidia en Leukaemia). (volgens ons inentings bewijs.).

Verder krijgt ze elke paar weken een behandeling met spul op haar vacht om teken af te bestrijden. Vooral de paralisys ticks zijn gevaarlijk omdat ze een gif afgeven waardoor de hond vrij snel verlamd wordt (symptomen: slepen met het achterlijf en hoog blaffen)

In het late voorjaar mag de hond niet onbegeleid in de tuin want dan "lopen" de slangen. Als ze achter een brown snake of red belly aan zou gaan is het geheid gebeurd met haar....

Dat was dus even alle narigheid op een rijtje..... Maar we hebben - ondanks alles - heel veel plezier van ons hondje en ze is al 6 1/2 jaar ondanks alle ziektes en gevaren  :smile:

nierpatiënt? ;de juiste zorg en afhankelijk hoeveel procent de nieren disfunctioneel zijn, met één nier kan een poes heel oud worden (met kwaliteit van leven),zelfs als die nier niet 100 procent is; maar met de juiste voeding.
Ik zou zo'n poes liever herplaatsen dan een spuitje, vraag me af of er een dierenarts is die hier überhaupt aan mee werkt als het niet in een levenbedreigende vorm is.

Onze  levenvreugde bestaat voor een groot deel uit het samen zijn met al onze viervoeters, dus ik verheug me erop ze mee te nemen, hindernissen zijn er om genomen te worden (het liefst te paard...)...en ziekte preventie hoort er (hier in Nederland ook) standaard bij.

Hoi

Wij willen t.z.t ook onze poezen mee nemen ( nu 1 jaar en de andere 6 maanden ) Ik moet er niet aan denken om ze achter te moeten laten......ook al hebben ze héél veel haar en zullen ze misschien best wel eens last hebben van de hitte.

Weet iemand toevallig wat het kost om een huisdier mee te nemen? Geld is géén factor hoor maar wel handig om alvast rekening mee te houden toch?

Groetjes Marjet

Hoi Marjet, ik heb het thuis allemaal op papier wat het kost (dankzij Inge),maar dat is wel voor 5 dieren totaal. (ik heb een totaalplaatje gemaakt) Zal morgen even voor je kijken (ben nu op mijn werk).
Carmen.

Er is inderdaad verschil met 1 poes, of 2 of nog meer.

Je kan zo bij DTC een offerte opvragen (telefoon nummer is 020 - 6531776)

succes :up:

Back