Huisdier meenemen

Voor mij wordt de keuze gemaakt, ik heb rattten en die mogen zo wie zo niet mee. Gelukkig gaan ze, als ze tegen die tijd nog leven, naar een goed baasje. Wel vind ik dat iedereen het recht heeft om te beslissen wat hij/ zij zelf goed vindt voor zijn/ haar dier. Ik neem aan dat iedereen die hier zit uiteindelijk het beste voor zijn/ haar dier wil en de beslissing een dier in Nederland te laten zal ook echt niet makkelijk zijn. Ik denk dat elk baasje zelf de juiste keuze kan maken voor wat het beste is voor zijn/ haar dier.

Ik wil nog even reageren op mijn kat ( de nierpatiente).... Ik ben ontzettend gek met haar en ze heeft me door een zwarte periode in mijn leven gesleept.... Tuurlijk zou ik haar meenemen als ze goede levensverwachting zou hebben, maar de dierenarts zei dat het nog maximaal 8 maanden tot een jaar kon duren in haar situatie.... hij heeft een bloedonderzoek gedaan....  :cry:  :cry:  :cry:

Dat wil niet zeggen dat ik haar maar laat bekommeren.... ik heb medicijnen voor haar en ze krijgt ook speciaal voer. Maar de dierenarts zei dat de kwaal nooit over zou gaan, ik kan met de medicijnen  en speciaal voer alleen nog de tijd rekken voor haar, tot ongeveer 1,5 jaar.... gezien haar situatie nu...
En dat doe ik... zolang ze geen pijn heeft.

En aangezien wij pas over een jaar weggaan...

Ik ben het helemaal eens met Catkin.... iedereen weet zelf wat het beste is voor hun eigen huisdier!

Aussiegirl

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker een keertje het nummer in Amsterdam bellen......Ik heb een Aussie boekje aangeschaft waar ik alle relevante info in noteer, want als ik het strakjes nodig heb dan kan ik het weer eens niet vinden....?!!

Tja, wel of niet je huisdieren mee nemen........een hele persoonlijke kwestie denk ik. Ik zou onze poezen nooit zo maar achter laten maar goed in bepaalde omstandigheden kan ik het me misschien wel voorstellen dat anderen het wel doen. Onze "poezenkinderen" gaan in ieder geval lekker mee.

Groetjes Mariette (Marjet)

Wij, VCK Live Animals Logistics, vervoeren huisdieren de hele wereld over, ook naar Nieuw Zealand.
Neem een kijkje op onze site: www.dierentransport.com en vraag wat de mogelijkheden voor u zijn.

VCK Live Animals Logistics
Contact persoon: Monique Schellinger
Pelikaanweg 29
1118 DT Schiphol
tel: +31 20 654 9131
fax: +31 20 601 0273
www.dierentransport.com
animals.air@vcklogistics.nl

Monique was mijn contact persoon in Nederland toen mijn grote vriend Diego zwarte labrador naar Australia ging.
Op het laatst had de quarantaine in Sydney even het inschrijfnummer veranderd.
Ik had nog het oude en deze stond niet meer in het systeem, het wilde zeggen dat Diego aankwam op het airport in Sydney en dan niemand wist waar deze mooie hond naar toe moest.

Dankzij Monique kreeg Diego zijn juiste inschrijfnummer en had hij heerlijk een plaatsje voor zich alleen.
De reacties op de mails en de ''klantendienst'' is zeer goed en snel , ik ben happy dat Monique mijn contact persoon was.
Ze zorgen voor je vriend totdat ze zeker zijn dat ze op de plek zijn aangekomen waar ze rustig en relax kunnen verblijven.

Een ware aanrader,

2318107270102738101S600x600Q85.jpg

Thanks Monique,

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden (mei) had ik ook gereageerd op dit topic over het wel of niet meenemen van je huisdier... In mijn geval ging het om onze oude kat (nierpatientje). Ik wist al dat ze ziek was en dat ik haar waarschijnlijk niet mee kon nemen omdat het een progressieve ziekte is....  :-(

Er kwamen toen wat reacties dat een kat met nierziekte nog wel lang kan doorleven.... maar...
Inmiddels is de keuze van het wel of niet achterlaten van onze lieverd helaas voor ons gemaakt... in oktober al is ze overleden.... inderdaad aan de nierkwaal....  :cry: :cry: :cry:

Heb er veel verdriet van gehad (en nu nog af en toe)..... maar het is beter voor haar... ze was al 15.

In Australie zijn ook veel katten die op een nieuw baasje wachten.... dus ik denk dat als we daar wonen, er wel weer een katje bij ons komt wonen...

Greetz
Aussiegirl

Shit om te horen ,15 is een hele mooie leeftijd en het verliezen van je lieve kat is hard.
Je lieverd mag denk ik blij zijn dat ze bij jouw mocht zijn en zo haar jaartjes door mocht brengen, veel katten zouden jaloers zijn.

Het katje in Australia dat op jullie wacht mag zich gelukkig voelen met zo'n toekomstig baasje/vriendinnetje.

:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Jack :evil:

Hoi Jack,

Dus jij hebt goede ervaringen met VCK Live animals logistics met als contact persoon Monique.
Wij zitten nu in de fase dat ons visum is ingediend, het huis te koop staat en we in de loop 2e helft van 2008 willen vertrekken.
Onze boef van zes gaat dus mee. Ze heeft haar rabies nu gehad en in jan. gaan we verder met de rest.
Kan je in het kort vertellen, hoe het eraan toe gaat. Vanaf de vlucht tot aan het verblijf in het pension. Hoe heeft jullie hond het ervaren? Toen jullie haar opgingen halen in het pension of gingen bezoeken, hoe was ze toen??
Hebben jullie haar vooruit gestuurd en zijn jullie later naar OZ vertrokken. Wij willen haar een paar dagen eerder laten vertrekken naar oz.
Is jullie hond de oude weer geworden in OZ. Daar ben ik zo bang voor, dat ze er iets aan over houd.

We hebben hem (hij heeft ballen  :smile: ) 2 dagen eerder op het vliegtuig gezet.
We hebben Diego naar de afdeling gebracht waar de papieren van de arts (rabies etc. etc) worden gecontroleerd.
Diego zolang mogelijk uit die skybox gehouden en hem aan de lijn gehad.
Beetje met hem gevoetbald en de mensen van dat bedrijf speelde als ze even tijd hadden net zo hard mee, vond Diego wel kicken.
Als alle papieren in orde zijn moet hij in de skybox en word de box verzegeld.
Diego naar Sydney wij twee dagen erop naar Brisbane.

Het was een shitgevoel om Diego zo weg te zien rijden in de skybox en hij bleef maar happy, Labradors he.
De volgende dag gebeld en gevraagd of ze een zwarte labrador binnen hadden gekregen.
Diego was in Sydney op de juiste plek en alles was goed met hem.

In Brisbane een autootje gekocht en natuurlijk naar mijn grote vriend zodat Diego weet dat we in de buurt zijn.
Toen we aankwamen bij zijn hok sprong hij bijna het plafond eruit van blijschap.
Diego is niks veranderd en is nog steeds lief en is nog steeds die maffe aanhankelijke zwarte vriend.

Diego heeft er niks van over gehouden, alleen zijn vacht is een stuk dunner vanwege de warmte.

2323699400102738101S600x600Q85.jpg

Diego in Sydney

Die twee zijn 2 handen op 1 buik.

Niemand pakt een botje af bij Diego.
Ik kan dat wel maar Diego zal even laten zien dat hij het niet leuk vind (lip omhoog, diepe grom).
Mijn zoontje kan alles bij Diego, hij zal geen tandjes laten zien of gegrom.

Aan de andere kant eten ze samen een bordje met ijs op.....met 1 lepel. vind Diego okay en lekker. :lol:
Het zijn ware vrienden en hopelijk veranderd hij nooit in karakter.

jack :evil:

Leuk te horen dat het goed is gegaan met Diego en nog steeds goed gaat. Hoe oud is hij en je zoontje, leuke foto??
Ook wij hebben een kleine (ruim 2) en die is stapel op onze boef, het zijn ook dikke maatjes. Dat heeft wel
moeten groeien, maar ze moeten nu niet aan Steve komen dan komt onze boef wel even in aktie.
In ieder geval een fijne jaarwisseling en een knallend 2008.

Diego is geboren in 1998.
Mijn ander vriendje is geboren in 2004.

10,9,8,7...... :p nog effe en dan is het 12AM

Het is zeker nu half tien bij jullie in OZ??
Dus nog 2 en half uur en het is bingo, 2008!!!!!
Wij hebben nog even te gaan! Het is hier al een en al knallen. Dat mag al vanaf 10.00 s'morgens.
Gezellig he dan is het om 0.00 uur niets meer aan, aan het vuurwerk.
Onze boef vind het maar niets en duikt het liefste onder de bank. Ze heeft ooit een vuurpijl naar zich toe
gekregen toen ze drie jaar was en sindsdien is ze erg bang.
Fijne jaarwisseling.

Arme beestjes met deze dagen.
Heb je straks geen last meer van hier knallen ze niet overdag. :up:
In Perth is het nu 7 uur bijna nog ff te gaan.

[quote author=Ingriddh link=topic=7087.msg106238#msg106238 date=1199093305]
Het is zeker nu half tien bij jullie in OZ??
Dus nog 2 en half uur en het is bingo, 2008!!!!!
Wij hebben nog even te gaan! Het is hier al een en al knallen. Dat mag al vanaf 10.00 s'morgens.
Gezellig he dan is het om 0.00 uur niets meer aan, aan het vuurwerk.
Onze boef vind het maar niets en duikt het liefste onder de bank. Ze heeft ooit een vuurpijl naar zich toe
gekregen toen ze drie jaar was en sindsdien is ze erg bang.
Fijne jaarwisseling.[/quote]

In de NT leven we 8.30uur voor met NL, ik meen Queensland 10uur voor met NL.
Nu is het hier 7.28PM....

CHeers,

Wij gaan onze hond met
VCK Live Animals Logistics
Contact persoon: Monique Schellinger
laten vervoeren naar Australie.

Bedankt voor de tip Jack.
Ze geven goed advies! :up:

Back