Ook wij zullen onze hondjes meenemen naar Australië en gaan de tips van Jack zeker gebruiken als we zover zijn. (heerlijk handig, zo'n raadgever)
Toch wou ik even ingaan op die ziektes in Australië, de teken, de inentingen,... Die ziektes zitten eigenlijk overal tegenwoordig, dus wie hier nog een hond heeft, wees ook aandachtig. Ze kunnen niet vroeg genoeg ingeënt zijn.
Wijzelf gaan graag op reis en nemen onze honden overal mee. En geloof mij, onze honden zijn nu dus al sowiezo bijna overal tegen ingeënt. (wij nemen hen zonder enig probleem mee naar Engeland). En toen ik aan de dierenarts vroeg of ik niet overdreef, vertelde ze mij doodleuk dat dit eigenlijk altijd zo zou moeten zijn, tenzij je met jouw beest altijd middenin de stad bleef. Ze vertelde dat er hier ook steeds meer ziektes zijn die hier 5 jaar geleden ondenkbaar waren. (Een tweede dierenarts heeft dit daarna nog eens bevestigd, met minder leuke voorbeelden :-()
Onze eigen tuin zit vergeven van de teken, op onze hondenschool was er een hond met kennelhoest. Gelukkig waren de onze ingeënt en zijn ze dus "maar" 3 weken ziek geweest. Maar zonder de inenting hadden we hen nu niet meer. Over twee weken vertrekken we naar Frankrijk en nu hoor ik dat ze daar in Frankrijk met hartworm zitten. (Dus nog maar eens beschermen) Hartworm is in Frankrijk al overal verspreid, vroeger enkel in het zuiden, nu al tot in Normandië.... Dit wisten we nog niet en voelen ons eigenlijk schuldig omdat we hen twee jaar geleden ook al meenamen naar Frankrijk. Maar gelukkig, ze zijn getest en we mogen gerust zijn: geen hartworm. Al moet ik wel toegeven dat we hen toen enorm tegen teken beschermd hadden en dat dit product blijkbaar ook wat helpt om hartworm te voorkomen.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat je het voor die inentingen echt niet hoeft te laten. Op reis gaan met de honden is in Europa ook al heel moeilijk, dus ook hiervoor zou ik het niet laten.
Een huurhuis zoeken voor de eerste maanden.... dat zal inderdaad een flinke dobber worden.... Maar dit geeft dan weer eens een extra dimensie aan het emigreren, niet? :smile:
Jack, nogmaals bedankt voor die tips !
Vera