Huisdieren mee??

Familie S

XPdite Sponsor
Wij staan erg in twijfel of wij onze huisdieren (kat+hond) meenemen of niet. :oops:

Er zijn al vele topics over de kosten en hoe het te regelen, maar hoe bevalt het als je het wel/niet doet?
Blijf je het beestje missen of ben je blij dat hij in Nederland is gebleven??
Of heb je het beestje zelfs in laten slapen om hem het asiel te besparen?
En heb je daar nu een goed gevoel over of spijt van??

En als hij meegegaan is:
Heb je problemen gehad met het vinden van een woning?
Of viel dat eigenlijk best mee??
En hoe beviel de reis en de quarantaine periode?
Waren de beestjes vrolijk toen ze uit quarantaine kwamen??

Met andere woorden:
Wat zijn jullie ervaringen? Dan kunnen wij daarvan leren. :up:
En misschien daarna makkelijker een beslissing nemen.
 
Met katten heb ik geen ervaring.

Honden zijn aan je gehecht.
In laten slapen zou ik nooit kunnen doen.
Ik ga 3 maal de wereld rond voor mijn vriend.
Laat het beestje geen dupe worden van jullie beslissingen.
Neem je hem niet mee dan zal hij je zeker gaan missen.
Heb zeer trieste verhalen gehoord over honden die verlaten worden (wat de rede ook mag zijn) door hun baasje.
En die quarantaine is just a matter of time.
Bezoek hem zoveel als je kunt en voordat je het weet zijn jullie weer samen.
Wat maakt die enkele dollar flappen nou uit.
Mij heeft het 2 vluchten gekost een hoop aan medische kosten en een hoop aan quarantaine kosten.
Hij hoort bij ons family..
Mijn vriend is een black labrador retriever en luisterd naar "DIEGO" en kwam Australia (Sydney) binnen na enkele weekjes later een enkele vlucht naar Darwin ....hij was toen 8 jaartjes nu is hij 12jaartjes en geen steek verandert.

Don't be cruel.

Jack :evil:
 
Hi, ook wij kunnen ons niet voorstellen om onze twee harige monsters (katten) achter te laten. Ja, het is waarschijnlijk even super stressvol maar dat is weer snel vergeten en dan is de 'familie' weer compleet. Het kost inderdaad best wat geld maar voor ons is het eigenlijk nooit een echte overweging geweest om ze achter te laten, ze zijn nu 6 jaar oud dus we kunnen nog wel even van elkaar genieten.... En die maand komen we met elkaar wel door, ook wij gaan ze zoveel mogelijk bezoeken zodat ze weten dat we nog bestaan.....

Afijn, heb blijft een persoonlijke keus maar ik zou het niet door geld laten bepalen (als het natuurlijk kan). Het kan ook zijn dat het niet lukt: ik weet van een kat van kennissen van ons die geen antistoffen aanmaakte dus niet door de Rabies test kwam, dat is helemaal triest natuurlijk. Die mensen hadden dus opeens geen keus meer...

Veel succes met jullie keuze!
Annemarie
 
Voor ons is het weer anders onze zwart/witjes(katten) zijn inmiddels 15 jaar en schreeuwen de boel al bij elkaar en worden wagenziek als ze 15 minuten in de bak moeten voor de dierenarts. Ik moet er niet aan denken om ze achter te laten maar ik denk niet dat ik ze een plezier doe om ze mee te nemen. Wij hebben dan ook besloten dat ze hier naar een goed huis toe gaan waar ze hun oude dag kunnen slijten. Wij blijven wel (financieel en) emotioneel eigenaar van de meiden\, en verwachten dan ook een regelmatige update van de verzorgers.

Groetjes
Yvonne
 
Onze katten waren te oud om mee te nemen. Als 19 jarig kat een vliegreis naar de andere kant van de wereld is gewoon te veel van het goede en dus hebben wij voor onze surrogaat kinderen een goed te huis gezocht. Helaas voor de nieuwe eigenaar zijn de lieverds na 4 en 6 maanden overleden, dus nog voor wij het land hadden verlaten.

Als ik het van te voren had geweten had ik geen nieuw huis voor ze gezocht, maar ik heb absoluut geen spijt van de beslissing om ze niet mee te nemen op die leeftijd. Ik denk ook dat de conditie van je huisdier een hele belangrijke rol moet spelen in de beslissing van mee of niet, het geeft geen garantie over wat er hier dan nog kan gebeuren, maar je wilt in elk geval zeker weten dat ze de reis overleven.
 
Als je besluit ze achter te laten dan gaat het erom dat je je lieve vriend of vrienden bij een goed en betrouwbaar adres achter laat waar je af en toe nog eens kan vragen hoe het met ze gaat. Wij hebben dus besloten onze 2 allerliefste katten achter te laten elk bij een heel goed adres, waar wij een goed gevoel bij hadden en nog steeds hebben. Melly vanwege haar leeftijd en ze heeft al zoveel gereisd in haar leventje en Whiskey wilden wij dat niet aandoen vooral omdat hij zo graag buiten is ook in de nacht en dat kan en mag hier niet, maar wel bij zijn nieuwe eigenaar die dol op hem is. Met honden hebben wij geen ervaring maar nu wij honden hebben zie ik wel dat honden veel meer om hun baasje geven dan katten alhoewel wij nu katten hebben die als hondjes achter ons aan lopen. Aaaarch het is en blijft een moeilijke beslissing, maar jullie kennen jullie dieren het best dus .....

Heel veel sterkte met jullie beslissing.

Moon
 
het was voor mij meer zo van ... als de huisdieren niet mee kunnen ga ik ook niet. Dus onze 3 honden en 3 katten hebben we meegenomen en ze zijn nog alle 6 hier. Het heeft ons totaal rond de 10.000 dollar gekost maar ik zou het zo weer doen als het moet.

Heb je problemen gehad met het vinden van een woning?
- het was even zoeken maar met 1 hond en 1 kat moet het zeker te doen zijn

En hoe beviel de reis en de quarantaine periode?
onze dieren reisden bewust 2 dagen eerder zodat we niet in hetzelfde vliegtuig zaten en ik me dus niet druk zou maken om elk beetje turbulentie .. voor de dieren dus.

Waren de beestjes vrolijk toen ze uit quarantaine kwamen??
1 kat heeft een week onder het bed gezeten maar was daarna aanhankelijker dan ooit.

Als je dieren gezond zijn zou ik het altijd doen
 
Hebben jullie een bureau gebruikt of het zelf geregeld??

Ja wij hebben DTC gebruikt en was perfect geregeld.

@Zwerver, er zijn plaatsen waar katten tussen 22.00 en 6.00 binnen moeten zijn maar dat is niet overal zo. (bij ons bijv. ook niet)
 
Huh? Dat is nieuw voor me? Mogen katten in Oz 's avonds niet buiten zijn?

Officieel is het niet verboden, maar je maakt je niet bepaald populair bij de buren als je je katten los buiten laat lopen, overdag of 's nachts. Kwestie van cultuur. Katten in de tuin van je buren is "not done".

Groetjes,
Rixta
 
En daarbij zijn er hier in Australië behoorlijk veel kattenhaters en als ze een kat kunnen doodrijden of vergiftigen is hun dag helemaal goed. Zo zijn er ook hondenhaters waaronder een buschauffeur van onze meiden hun schoolbus die zonder blikken of blozen een hond doodreed terwijl de bus vol zat met kinderen. En toen een kind zei je heb die hond overreden zei hij doodleuk nou en. Dus met andere woorden wees voorzichtig met het loslaten van je geliefde huisdieren, wij zijn al 2 katten hierdoor kwijt geraakt, de katten die we nu hebben komen dus voor donker binnen en 's ochtends als het licht is mogen ze weer naar buiten. Als we weggaan overdag dan doen we ze ook naar binnen.


groetjes
Moon
 
Wij hebben 2 katten en een hondje meegenomen en mijn zoon die bij ons boven is komen wonen heeft ook 2 katten overlaten komen.
De periode in quarantaine was vooral voor het hondje niet makkelijk maar ze heeft het prima gedaan. We hebben haar wel veel opgezocht, ze mocht dan ook op het veldje rennen en dat is wel heel erg leuk voor ze.
Als je er zelf niet veel naar toe kan is er ook een soort hondenuitlaatservice die tegen betaling je hondje aandacht geven en op het veldje laten rennen.
Katten hebben er niet zoveel moeite mee, die zitten hun tijd gewoon uit.
Ik zou mijn dieren echt nooit achter laten en ik ben heel blij dat ze lekker bij ons zijn.Ze hebben er geen nare dingen aan over gehouden.
De australiers waar wij mee te maken hebben zijn gek op mijn katten, ze aaien ze, ze mogen gewoon in hun tuinen lopen, helemaal geen enkel probleem!
Ook ons hondje is zeer geliefd en inmiddels laat ik hun honden ook uit, neem ze eens mee naar de rivier om heerlijk te rennen want de meeste zitten alleen maar in de tuin, doodzielig vind ik dat.
Neem je dieren maar lekker mee en er zijn inmiddels ook zat huizen te huur waar huisdieren mogen!
 
Met katten heb ik geen ervaring.

Honden zijn aan je gehecht.
In laten slapen zou ik nooit kunnen doen.
Ik ga 3 maal de wereld rond voor mijn vriend.
Laat het beestje geen dupe worden van jullie beslissingen.
Neem je hem niet mee dan zal hij je zeker gaan missen.
Heb zeer trieste verhalen gehoord over honden die verlaten worden (wat de rede ook mag zijn) door hun baasje.
En die quarantaine is just a matter of time.
Bezoek hem zoveel als je kunt en voordat je het weet zijn jullie weer samen.
Wat maakt die enkele dollar flappen nou uit.
Mij heeft het 2 vluchten gekost een hoop aan medische kosten en een hoop aan quarantaine kosten.
Hij hoort bij ons family..
Mijn vriend is een black labrador retriever en luisterd naar "DIEGO" en kwam Australia (Sydney) binnen na enkele weekjes later een enkele vlucht naar Darwin ....hij was toen 8 jaartjes nu is hij 12jaartjes en geen steek verandert.

Don't be cruel.

Jack :evil:

Hi Jack,

Wat een topstuk! Ben het helemaal met je eens. Mensen zouden (huis)dieren eens als gezinsleden moeten behandelen en niet als een vervangbaar meubelstuk wat je wegdoet zodra je het zat bent of het gaat je wat geld kosten... Laat ze niet de dupe van jouw beslissing worden.

Als voorbeeld van asociaal omgaan met huisdieren:
Ik ken iemand (en jij ook ;-)) die naar Australie is geemigreerd en twee malthezers had. De hondjes zijn op Marktplaats gezet en door de eerste de beste geinteresseerde gratis opgehaald. Ze hebben geen idee waar de hondjes terecht zijn gekomen, hebben geen adres, zijn dus ook nooit even gaan kijken of het goed met ze gaat, hebben niet eens een telefoonnummer van de nieuwe baas.
En het mooiste van alles is dat hier meteen weer een nieuwe malthezer is aangeschaft en de tweede al besteld is!

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je je huisdier echt niet mee kunt nemen, maar het minste wat je dan kan doen is er een heel goed huis voor zoeken en zeker bij de mensen op bezoek gaan om te kijken waar de dieren terecht komen.
Australie is een heerlijk land voor baas & dier!
 
Wij zijn ook geen mensen die beesten zomaar afschaffen. Maar we willen wel dat doen wat het beste voor hen is. Om het geld laten we het zeker niet. We hebben echte "boerderij" dieren en die kan je bv niet veroordelen tot een levenlang in huis. Aan de lijn lopen heeft de hond bijvoorbeeld nooit geleerd, was domweg niet nodig. Ook kunnen de hond en kat elkaar niet luchten of zien. Dus de kat woont in de achterkant van onze woning en in de achtertuin en de hond voor. De kat breekt de boel al af als hij een nachtje binnen moet blijven. Dus die quarantaine? En als je dan je hond meegenomen hebt en onmogelijk een woning in de wijken waar het goede onderwijs is kunnen krijgen, dan slaan we de plank van het emigreren mis. Keuzes, ik twijfel nog steeds. :( Dit zijn van die keuzes tussen hart en verstand.
 
Misschien kun je komende tijd de dieren trainen/laten wennen aan andere omstandigheden. Volgens mij is het aanleren om een halsband te dragen en aan de lijn te lopen geen probleem, kwestie om vanaf nu elke dag even een blokje om te gaan met de hond, hij zal het in het begin helemaal niks vinden die halsband maar went er snel genoeg aan. Vooral als je een zak met hondenlekkers meeneemt voor onderweg. Ook een kat kan je aanleren dat ie tussen bepaalde uren binnen moet blijven. Het kost jou misschien een aantal slapeloze nachten van het geschreeuw. En als je een grote schuur heb waar ie in kan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken voor je spulletjes. Het is het proberen waard zou ik zeggen.

Succes,
Moon
 
Goeie tip!
Ook wil de fokker misschien onze hond wel een poosje onder haar hoede nemen als het moet.
Dat zal ook prettig zijn. :up:
 
Kijk, als je er even werk van maakt komt het allemaal goed met je beestjes en zijn jullie straks weer heerlijk bijelkaar!
Succes er mee!! :dog: :beach:
 
Vergeet niet dat katten die los rond lopen, verantwoordelijk zijn voor het doden van vele native animals.
Onze Aussie komt de tuin niet niet uit en al helemaal niet als wij er niet zijn (en momenteel komt ze helemaal niet meer buiten, omdat ze in de tuin sch..t :x )
In Nederland kwamen onze katten ook alleen onder toezicht buiten (en dan hadden we ook de tuin nog afgezet met schrikdraad).

Bart
 
Back
Top