Huisdieren mee??

Hi iedereen,

Even als aanvulling op de post van Kathren: ook wij hebben de katten meegenomen en zijn er super blij om! Met hulp van de checklist van Kathren was het papierwerk eenvoudig te regelen, gewoon zorgen dat je geen stappen overslaat.

Met onze katten is het in quarantaine niet bepaald goed gegaan. Ik heb lang getwijfeld of ik het hier op zou zetten maar eerlijkheid duurt het langst toch? En ondanks alles zou ik het zeker de volgende keer weer doen! De katten hebben een redelijk dramatische reis gehad als ik alle diepe groeven zie in de kennel. De eerste keer dat we ze bezochten, zat hun hok onder de zwarte wormpjes, het had de avond ervoor geregend. Toen we er wat over zeiden, gaf men aan dat het nu eenmaal zo was........

De dag erna werden we gebeld dat ze beiden ziek geworden waren, aan de antibiotica gezet en in isolatie, ze aten ook niet meer. Je mag dan, ondanks dat ze ziek zijn, niet een keertje extra langskomen, super balen. Twee dagen later mochten we ze dan eindelijk zien. Ze zaten in een nog kleiner hokje maar in de kantoren ruimte waar continu airco aan was, betegelde muren etc. Zoveel beter dan het eerdere vieze grauwe hok zonder airco en wel tralies naar buiten zodat ze van de warmte een kou konden 'genieten'....... Men verontschuldigde zich dat ze er de rest van de 30 dagen zouden moeten zitten, wij alleen maar blij natuurlijk.

Wij konden ze op maandag, dinsdag en vrijdag bezoeken. Echter, als er een public holiday o.i.d. in valt, vervalt het gewoon. Zo kon het gebeuren dat wij ze 10 dagen achter elkaar niet konden bezoeken, en dat gold natuurlijk voor iedereen, heel frustrerend. Toen we daarna kwamen, zag het hok er vies en onverzorgd uit, we zijn zelf een half uur bezig geweest om het weer 'leefbaar' te maken. O, wat wil je ze dan graag naar buiten smokkelen! Men gaf aan dat er door ziekte te weinig personeel was.

Afijn, die 30 dagen gaan uiteindelijk voorbij en komen gelukkig nooit meer terug! Ze zijn nu aanhankelijker dan eerst en vooral ook naar elkaar toe. Het zijn broer en zus maar ze waren nooit zo close. Nu liggen ze graag tegen elkaar aan, wel schattig hoor.

Kortom: we zouden er weer voor kiezen maar wij vonden het een verschrikkelijke periode, de ergste van de hele emigratie, in ieder geval voor ons.

Veel succes iedereen!
Annemarie
 
Hoi Annemarie, wat ontzettend balen zeg! Je arme 'kindjes' :(

Gelukkig heb ik gezien waar Reava heeft gezeten omdat de hondenuitlaatster er gefilmd heeft. Het zag er gelukkig wel allemaal goed uit.

Een tip voor iedereen.....Toen ik haar kwam ophalen wilde ze mij bijna de verkeerde kennel meegeven. Markeer de kennel voordat je dier vertrekt. Je betaald er tenslotte flink voor. Je kan hier kennels veel makkelijker weer verkopen.

Groetjes
Kathren
 
Geen Bank fools of notaris hippies ... Hier krijgt Jack moordneigingen van.

http://www.ntnews.com.au/article/2011/08/29/256581_ntnews.html

new_650_dog.jpg


Jack :evil:
 
Heb begrepen dat bepaalde groeperingen hier in dit land een vergoeding krijgen voor hondenvoer voor maximaal 2 honden..... Denk dat dit zo'n hond is :(
 
Vergoeding of lijken op.

Pets dump je niet.

Hoop die gene die zo iets flikken alle ongeluk van de wereld krijgen.
Een hond geeft niks om hoe je eruit ziet, of je rijk bent of arm,of je stinkt of lekker ruikt of je een chinees of een Rus bent.
Helaas is en blijft het grootste beest op aarde nog altijd de mens.

Jack :evil:
 
Hier zag ik laatst een documentaire over, triest.
Dat doe je niet met honden....:mad:

cry.gif
http://www.grey2kusa.org/about/index.html
cry.gif
 
Hmmm volgens mij zijn we het draadje aan het vervuilen....

Ps ik kan niet tegen zulke trieste verhalen en photo's wordt er in en in droevig van en photo's gaan nooit meer uit mijn geheugen. Rob en ik hebben bewust een hond geadopteerd om die van mij gezelschap te houden. Een superhond die op de vooravond van inslapen stond. Reava en Blue Boy klikken geweldig en hierdoor heeft Reava een nog betere leven hier in Australie gekregen. In NL had ik er gewoonweg geen ruimte voor. Hierdoor ben ik dus helemaal voor om je huisdier mee te nemen.

IMG_7524.jpg
IMG_7496.jpg
 
Lief!! Dat plan hebben wij ook daar.
Vriendje voor Joekie zoeken.
We hadden dat plan hier al, een Stabij erbij!
Maar het is voordeliger daar een maatje te zoeken. :up:

Om even weer on-topic te gaan: De papieren van ons hondje zijn onderweg.
Helaas is onze kat niet door de bloedtest gekomen, hij is nu voor de tweede keer gevaccineerd en we hopen dat het bloedonderzoek van volgende week wel goed zal zijn. Anders kan hij niet mee.
We twijfelen sowieso nog heel erg over hem, hij is inmiddels bijna 15 jaar oud en heel schuw.
Jankt alles bij elkaar in de bench naar de dierenarts en is daarna minimaal 2 dagen volledig van slag.
Maar we weten ook geen goed alternatief voor een "down" katertje van 15 jaar...... :|
 
Back
Top