Huisdieren mee??

@Family S., zit met hetzelfde "probleem"...wij hebben 4 herders en 2 katten en maak me ook zorgen over het vinden van een geschikte woning voor 6 personen....(voorlopig hebben wij nog geen visum, maar houdt me wel bezig). Dieren wegdoen is in principe geen optie, maar bij 1 hond vraag ik me af of ik haar de reis en de quarantaine aan moet doen. Het is denk ik een persoonlijke beslissing. Wel is het inderdaad zo dat je een hond kunt leren aan de lijn te lopen.
Vraag me ook af of je je hond wel op moet zoeken tijdens de quarantaine, als je weer weg gaat, lijkt me dat vreselijk...ze hebben zo weinig besef van tijd, kun je dan niet beter die maand wegblijven? Moeilijk hoor, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
 
Hoi! Ja, ik heb er ervaring mee en ga je hond alsjeblieft wel opzoeken! Ik begrijp het idee van als ik weg ga is het iedere keer weer moeilijk maar het is veel erger als je helemaal niet komt.
Je merkt dat ze er naar uit gaan kijken en dat het hun vertrouwen geeft. Je mag ook even naar een veldje als je dat reserveert en dan kan je even lekker met je hond spelen en ze zijn even uit dat hok.
Ook kun je kijken of ze goed eten en wat lekkers meebrengen of ander voer meenemen en daar afgeven. Ze krijgen dan wat jij mee hebt gebracht.
Het is zo verschrikkelijk zielig als je je helemaal niet laat zien, ze snappen er al helemaal niets van maar als je komt weten ze dat je er bent en dat helpt echt!
 
Onze zoon heeft z'n 2 honden en kat meegenomen. Ze zijn vorige mnd uit quarantaine gekomen . Nu hadden ze daar een kennis die de honden regelmatig opzocht. Hij woont in Adelaïde, honden zaten in Melbourn. Die speelde met ze, borstelde ze. De honden hebben het prima gedaan in de kennel. Kwamen er gezond en vrolijk uit.
Margolia
www.beanoak.com
 
Prikken zijn geweest, nu moeten we de papieren in orde maken.
Voor een import adres moet je een Australisch adres gebruiken, wat hebben jullie daar ingevuld???
Wij mogen het adres gebruiken van het bureau dat ons hiermee helpt.
(zag het niet zitten alles zelf te doen, ik zit met zoveel data in mijn hoofd... :oops:)
Maar dat vind ik een beetje knullig...... :|
 
Hoi!
Wij hadden het adres van Gerry zijn werk opgegeven.
Wij wisten ook nog niet waar we zouden gaan wonen.
Wat een geregel allemaal he? Niet normaal wat je allemaal moet doen, als ik daar nog aan terug denk :shock:

Maar je bent er bijna nu, nog de laatste loodjes!
 
Ja, wij hadden niet gedacht dat er zoveel bij kwam kijken, maar gelukkig groei je daarin net als met kinderen.
Als je ze net hebt vind je een baby van 2 weken veel werk, nu lach ik daarom. :wink:
 
Ik heb mijn paard meegenomen. En als ik een hond zou hebben gehad, was die ook zeker meegegaan. Voor mij geldt denmaal lid van de familie, altijd lid van de familie (koste wat kost). Succes.
 
Ik heb mijn paard meegenomen. En als ik een hond zou hebben gehad, was die ook zeker meegegaan. Voor mij geldt denmaal lid van de familie, altijd lid van de familie (koste wat kost). Succes.
Dat vind ik geweldig en heerlijk om te horen!! :up:

Natuurlijk kunnen er redenen zijn dat je dier niet mee kan (voor mijzelf is er geen enkele reden!) maar zoek dan in ieder geval een HEEL GOED huis voor ze maar dat gebeurt soms niet en daar word ik helemaal niet lekker van!!

Hoe lang moet een paard in quarantine? Ik heb ze er zien staan!
 
Maxx, dat kun jij misschien wel makkelijk zeggen, maar je weet nooit wat de reden is van mensen die dat niet doen, sommige mensen moet weleens ineens heel veel geld stoppen in de gezondheid van schoonouders die in een ander land wonen en dat geld zelf niet hebben en dan is de keuze er die je moet maken omdat je het nou eenmaal niet 2 of zelfs 3x keer kunt uigeven he, en dan is het helemaal niet leuk als mensen daar een oordeel over hebben zoals sommigen hier terwijl je eigenlijk heel goed bezig bent,bovendien is dit topic om ervaringen te delen hoe je je huisdier meeneemt om dat te leren hoe je dat het beste kunt doen en niet te oordelen als dat niet gebeurt, word ik weer helemaal niet lekker van.
 
De manier waarop ik de reaktie van Maxx lees heeft Maxx helemaal geen oordeel geveld over anderen, het geeft alleen weer wat voor hem/haar geldt. Waaruit concludeer jij dat hij/zij dat wel zou doen?
 
I love my dogs... en daarom zoeken we een ander baasje.
Van de week was ik bij de dierenarts voor de jaarlijkse prikjes en toen heb ik dit ook op tafel gelegd. Om een schema af te spreken van inentingen en bloedonderzoek enzo. Hij heeft toen toch geadviseerd om ze niet mee te nemen, gezien hun leeftijd en achtergrond. Hij gaat mee op zoek naar een nieuw baasje en was er (zoals hij zei) eigenlijk wel van overtuigd dat dat moet lukken. We hebben hem al 10 jaar als dierenarts en het is een hele fijne, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Ik vind het echt verdrietig om afstand van ze te moeten doen, heb ook nog geen idee hoe ik dit aan de kinderen uit moet leggen, maar ik weet nu zeker dat het voor de honden beter is.
 
@Lamarck: De moeilijkste beslissing uit je leven, maar waarschijnlijk wel de juiste keuze. Succes met uitleggen aan de kinderen. Onze oudste mist onze katten nog. Die hebben we in Nederland naar een nieuw gezin moeten brengen omdat ze te oud waren voor de zware reis. Beiden zijn kort voor ons vertrek overleden, een moeilijke beslissing waar ik geen spijt van heb gehad.
 
Hoe moeilijk het ook is zo snel mogelijk vertellen dan hebben ze nog wat tijd om aan het idee te wennen en kunnen naar het afscheid toe leven.
Wij hebben de kinderen meteen verteld dat onze lieve katten niet met ons mee konden. In het begin waren ze erg boos en verdrietig maar we hebben ze toch goed uit kunnen leggen waarom we ze echt niet mee konden nemen en dat we een goed tehuis voor ze gaan zoeken. 1 kat ging naar mijn tante en de andere is naar Limburg vertrokken. Heel veel over praten en als de dieren eenmaal op hun nieuwe adres wonen af en toe een berichtje en foto's van hun nieuwe nieuwe eigenaar gestuurd krijgen heeft wel enorm geholpen.

heel veel sterkte.
Moon
 
Wij hebben ook besloten om onze kat niet mee te nemen naar Aussie. Hij is van nature al heel snel bang van geluiden en vind het reizen in een reismand absoluut niet leuk. wij hebben het destijds uit het asiel gehaald maar merkte aan alles dat ie een enge ervaring heeft gehad met iets dat harde geluiden maakt, zoals bv. een stofzuiger. Zodra hij die te voorschijn zag komen, wist ie niet hoe snel die naar boven moest vluchten.
We hebben er alles aan gedaan om een goed tehuis voor hem te vinden (vroeg mee begonnen, niet tot het laatste moment gewacht!) en konden hem toen kwijt bij mensen (via een collega op mijn werk) die heel graag een "binnen" kat wilde hebben (wij woonden in een appartement, dus onze kat was niet echt gewend om naar buiten te gaan). We zijn eerst bij ze op bezoek geweest om te kijken waar ie terecht zou komen en of ze echt goed voor hem zouden zorgen. Daar hadden we een goed gevoel bij en hebben hem daar ondergebracht. Via e-mail contact gehouden en vorige week hebben we nog foto's ontvangen van hem dat alles nog steeds goed gaat en dat ze hem voor geen goud willen missen!
Het is voor iedereen een beslissing die iemand zelf kan en moet maken, iedereen heeft een andere situatie. Maar ben wel van mening dat je eigen verantwoording is dat je huisdier ergens goed terecht komt als je hem niet kan/wil meenemen. Als je daar op tijd mee begint, moet dat vast lukken!
Anyway, sterkte met je beslissing! Het feit dat je er zo mee bezig bent geeft al aan dat je alle opties en mogelijkheden aan het bekijken bent!

Succes!

Leon en Chantal
 
Het blijft moeilijk, hoe dan ook, ik denk iedereen die een dier heeft, weet wat dierenliefde is en weet dat iemand er alles aan doet om dat zo goed mogelijk aan te pakken.Voor beide partijen.
Wij hadden als back up mijn broer als het echt echt niet zou lukken, we hebben eerst een nieuwe eigenaar gevonden waar het goed leek te gaan ,maar die begon te emmeren en daar heb ik ze terug gehaald, toen hadden we nog 2 maanden de tijd, maar toch nog gelukt, het is wel een ergenis als je het via marktplaats ,met een ad moet ondernemen, mensen kunnen zo ongevoelig doen, ik heb geloof ik wel 20 mensen gevraagd of ze wel goed bij hun hoofd waren, er zijn echt mensen die denken dat ze ff kunnen bellen en dan dezelfde dag een hondje kunnen ophalen, dan staat het huilen je nader dan het lachen.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
 
Er melde zich hier iemand die graag onze hond wilde overnemen....
We konden het echt niet, dagen gepiekerd....
We zoeken nu een tijdelijk huis voor de beestjes, maar of dat gaat lukken... :|
 
Hoi iedereen,

Reava is een gevoelige hond en (was) snel onder de indruk van dingen. Ze is heel aan mij gehecht, maar er was geen haar in mijn hoofd die er aan dacht om haar acher te laten. De eerste 4 dagen in quarantaine was ze een beetje terug getrokken, maar kwam al snel uit haar schulp. Ik heb een hondenuitlaatbedrijf ingeschakeld omdat ik wist dat het haar alleen maar zo verwarren als ik haar kwam bezoeken en weer weg zou gaan. Zij stuurde mij iedere keer korte filmpjes als ze er was geweest. Toen ik Reava kwam ophalen vroegen alle verzorgers die het papierwerk aan het afhandelen waren of ze niet langer mocht blijven! Stond met mijn mond open en alle andere baasjes stonden ook verbaasd te kijken. Reava is er eigenlijk veel makkelijker door geworden. Andere honden interesseerd haar niet meer terwijl ze vroegen bijna alles wilde aanvallen zodra ze aan de lijn was.

Het is geweldig om haar hier te hebben. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en al dat papierwerk was goed te doen. Heb vooraf een planning op de kalender gemaakt zodat ik niets kon vergeten en alle afspraken tegelijk gemaakt. Zoals jullie weten heb ik mijn paard niet mee kunnen nemen en ik mis hem nog steeds. Heb er zelfs aangedacht om hem alsnog te laten komen. Wie weet...
 
Back
Top