hulp bij visum SA

Rana

New Member
Ik ben nieuw hier en weet nog niet hoe alles werkt, maar ik zit met wat vragen over het aanvragen en/of voorbereiden op het visum.
Is een skill assessment altijd nodig? Ik hoorde dat dit 850dollar kost dus dat is nogal duur, vooral omdat het visum zelf ook nog 3060dollar kost... Zo ja, wat houdt dit precies in?? Ik kan niet vinden wat dit inhoud.
Zelf wil ik graag naar SA emigreren (Adelaide), via skilled migration, maar gaat dit samen met state sponsorship? En waar kan ik de skill lijsten vinden die gelden? Want op de ene staat social work wel en de andere niet. Sorry voor alle vragen maar ik kom er even niet uit.
Groetjes Rana
 
Oh ik kwam er net achter dat mijn computer de juiste site blokkeerde!! dus ik heb er al veel meer info over gevonden.
Eerste stap dus skill assessment (diploma's etc opsturen?) AD850, sponsorship aanvragen, visum aanvraag AD3060 en dan VOG+healthcheck. Klopt dit zo ongeveer?
En op de lijst op de immigratie site staat social work gelukkig wel op de skill lijst.
Op de puntenlijsten kan ik wel punten voor mijn bachelor krijgen maar kan mbo er niet op terug vinden, iemand nog tips hierover?
thanks
 
En op de lijst op de immigratie site staat social work gelukkig wel op de skill lijst.
Op de puntenlijsten kan ik wel punten voor mijn bachelor krijgen maar kan mbo er niet op terug vinden, iemand nog tips hierover?

Hoi Rana!
Ik zie dat je het hebt over Social Work in Australië en vervolgens een Nederlandse MBO opleiding. Is de Bachelor die je hebt ook op Social Work gebied (aka MWD opleiding), of is dat je mbo?
 
Oh ik zal me daar even voor gaan stellen, wist niet dat zo ging sorry :)
En Gwen, ik heb zelf een MBO SPW-4 diploma en ben bezig met MWD.
 
Oh ik zal me daar even voor gaan stellen, wist niet dat zo ging sorry :)
En Gwen, ik heb zelf een MBO SPW-4 diploma en ben bezig met MWD.
Oh goed! Sommige komen namelijk bedrogen uit en hebben SPH gestudeerd wat niet gezien wordt als Social Work in Australië.
Ik zou voor je visum wel even kijken naar het aantal punten dat je kunt krijgen (min 60 nodig volgens mij) als je je aanvraag doet als je nog geen 3 jaar werkervaring hebt. Weet niet of ze werkervaring voordat je afgestudeerd bent wel of niet mee tellen.

Waar studeer je? Ik heb ook MWD gestudeerd, dus misschien kan ik je nog ergens mee helpen!
 
Oh gelukkig heb ik dan geen SPH gekozen!
Ik werk al 4 jaar in het vak en ga er wel vanuit dat ze dat meetellen.. Want in Australië werken ze ook met bijvoorbeeld verstandelijk beperkten met alleen een diploma lager dan bachelor als social worker. Ik moet alleen even uitzoeken hoe ik mijn MBO goed kan vertalen naar een kwalificatie die zij kennen, misschien dat dan dan helpt.

Omdat ik mijn MWD zo snel mogelijk wil halen doe ik het via NTI en de Leidse hogeschool, alle hulp is welkom :)
 
Oh gelukkig heb ik dan geen SPH gekozen!
Ik werk al 4 jaar in het vak en ga er wel vanuit dat ze dat meetellen.. Want in Australië werken ze ook met bijvoorbeeld verstandelijk beperkten met alleen een diploma lager dan bachelor als social worker. Ik moet alleen even uitzoeken hoe ik mijn MBO goed kan vertalen naar een kwalificatie die zij kennen, misschien dat dan dan helpt.
Kan intussen veranderd zijn maar ik weet dat toen ik mijn visum ging aanvragen mijn MBO werkervaring niet meetelde, alleen die van mijn HBO! Had dus ook maar net voldoende werkervaring.
 
Oh jee... :( dan heb ik een probleem, want ik wilde emigreren zodra ik ben geslaagd.
Moet ik dus hoog gaan scoren bij de Ielts..dan krijg je 20 punten.
Ik las dat ik minimaal 65 punten moet hebben voor het visum.
30 voor mijn leeftijd
15 voor bachelor
10 voor ielts met score 7 (20 voor score 8)
5 of 10 voor sponsering van de staat geloof ik
 
Als ik op de site van AASW en Diac kijk, wordt er wel echt gezegd dat je punten krijgt voor het werken in het veld waarvoor je je aanvraag in dient. (uitvoeren van taken die hier bij horen, bepaalde verantwoordelijkheden hebt)
Dus daar lijkt het wel weer alsof het mee zou tellen. Als mijn werkgever een bewijs kan leveren dat ik zoveel jaar een bepaalde functie naar behoren heb uitgevoerd.. Maar het blijft lastig hoe ze dat gaan beoordelen.
 
Goed kijken naar het volgende, ze vragen vaak post-qualification work experience. Ervaring NA je studie dus.
 
Oh jee... :( dan heb ik een probleem, want ik wilde emigreren zodra ik ben geslaagd.
Moet ik dus hoog gaan scoren bij de Ielts..dan krijg je 20 punten.
Ik las dat ik minimaal 65 punten moet hebben voor het visum.
30 voor mijn leeftijd
15 voor bachelor
10 voor ielts met score 7 (20 voor score 8)
5 of 10 voor sponsering van de staat geloof ik
Hmm dat ken ik! Ik zou ook waarschijnlijk 8 voor IELTS moeten scoren voor genoeg punten, maar geen idee hoe haalbaar dat is. Mijn Engels is op zich prima en heb ook nog een half jaar HBO Minor Engels gedaan, maar hoe streng die testen zijn...??
 
Een vriendin uit Australië had er idd al naar gekeken, maar als mijn werkervaring niet meetelt die ik heb opgebouwd na het behalen van mijn SPW4 is dat niet het enige probleem. Want zij zei dat het leek alsof er stond dat je bachelor alleen telt als deze voltijd is gedaan en in niet minder dan 4 jaar... Ik doe hem deeltijd en ben keihard bezig om deze versneld te doen :(
Had toen ik dat hoorde dus even een inzinking.. Want hoe kan ik dan emigreren of welk visum zou ik dan kunnen proberen?
 
Een vriendin uit Australië had er idd al naar gekeken, maar als mijn werkervaring niet meetelt die ik heb opgebouwd na het behalen van mijn SPW4 is dat niet het enige probleem. Want zij zei dat het leek alsof er stond dat je bachelor alleen telt als deze voltijd is gedaan en in niet minder dan 4 jaar... Ik doe hem deeltijd en ben keihard bezig om deze versneld te doen :(
Ohw neee!! :eek: Ik heb eigenlijk nooit wat gelezen dat deeltijd niet mag. Staat inderdaad wel bij dat het een 4 jaar durende opleiding moet zijn..
Ik weet niet of AASW antwoord geeft als je een mailtje stuurt of deeltijd ook voldoet, of dat ze dat meteen al zien als een assesment en daar geld voor willen..
Kun je met je SPW4 diploma niet gaan voor welfare worker heel toevallig?? Gok maar even wat hoor.
 
Ik kreeg idd als antwoord op mijn mail dat ik voor die vraag een assessment moest inleveren en dat ik daarin dan antwoord zou krijgen..
Bedankt voor de tip, ik ga morgen gelijk even kijken of ik wat kan met welfare worker!
 
Als welfare worker moet je goed kijken welke visa je dan kan krijgen. Was een stuk beperkter meen ik. (lees: niets)

Mijn vriendin heeft verkort fulltime MWD gedaan in 3 jaar. Dit kon omdat ze al een MBO studie had. Alle andere studenten deden dezelfde opleiding in 4 jaar. Dit werd geaccepteerd door de AASW. Op veel documentatie, inclusief Nuffic, stond 4 jarige opleiding. Dat zal ook wel geholpen hebben :)
 
Kun je met je SPW4 diploma niet gaan voor welfare worker heel toevallig?? Gok maar even wat hoor.

Catkin heeft volgens mij de assessment voor welfare worker. Je weet hasr situatie :(
 
Back
Top