huren in Brisbane duur!

Heb zojuist het lijvige contract binnen gekregen. Net zoals bij jullie, Rebekka, moeten we aan de makelaar vragen of we een picturehook mogen plaatsen. We moeten een schets van het huis maken met X voor hookplaatsing. Tjonge! Goed idee om alles te fotograferen. Als ik het contract doorlees, heeft de verhuurster zich ook tegen alles ingedekt.
En...er zijn flyscreens!
 
Hoi Sylke,

Ik zal je de naam en nummer van onze vriend wel even PM'en, maar ik zal eerst vragen of hij klussen doet in Pullenvale, voordat je voor niets belt, kee?

Fijn dat er fly screens zijn. Wij hebben het trouwens maar 1 huurhuis een keer meegemaakt dat er geen fly screens waren, en toen hebben we die, in overleg met de eigenaar, zelf geïnstalleerd. Die had dus mazzel met huurders als wij, want hij heeft er niets aan betaald.

Overigens is het met kakkerlakken zo, dat je ze meestal ziet juist nadat er gespoten is, maar meestal zijn ze dan wel dood, of bijna dood.

Wat die gaten in de muren betreft; als er zoveel zijn hoef je er in ieder geval geen bij te maken ;-) Het lijkt me dat de eigenaar er niet al te moeilijk over doet, anders zaten er nog niet zoveel in, wel? :) Maar een foto maken en een copietje sturen is inderdaad een prima plan.

Ik begrijp dat Vic er nog niet is geweest? Ik wil anders best wel een kijkje nemen voor jullie, zou je daar mee geholpen zijn. Jullie zijn er trouwens ongelovelijk vroeg bij, met het huren. Is het huis echt zo top?

Groetjes,

Ireen
 
Haai Ireen,
Vind je dat we vroeg zijn met huren? Mmm, ik weet niet. We zijn al met heel wat huizen bezig geweest, maar steeds klopte er iets niet: het huis stond dan bijvoorbeeld ook te koop, of had een leasecontract van maar 6 maanden, of maar 4 slaapkamers voor 7 mensen, of een veel te klein keukentje met een piepklein electrisch kookplaatje waar ik net een grote pan op kwijt kan, of geen tuin maar alleen terras en een pool. Tja, en dit huis is ruim, verzorgd, heeft een speelveld voor de 4 jongens, gelukkig geen pool, en een goeie keuken. Nu maar hopen dat er geen kippenfarm naast ligt of hoogspanningskabels overheen lopen. :| De makelaar zegt dat ze ons dat niet hoeft te melden.  :?
Heel lief dat je eventueel langs wil gaan!  :smile: Vooralsnog heeft Vic's collega toegezegd deze week langs het huis te rijden, dus dat wachten we even af. Vic gaat zelf over ruim 2 weken naar Oz.
De verhuurster houdt het wel lang voor ons vast, he? We trekken er pas vanaf 1 juli in. Volgens mij is dat niet zo gangbaar in Oz. Misschien is er toch iets gruwelijks mee aan de hand. Ik ga in ieder geval zorgen voor alternatieven.
 
Hee Sylke,

Het is inderdaad interessant dat de verhuurster het zo lang vast houdt, want er zijn toch plenty mensen op zoek naar een huurhuis. Nou ja... Nog 's vragen aan de makelaar?
Ach, als Vic er over 2 weken toch is, dan heb je nog tijd zat mocht het nix zijn. Waarom trouwens 'gelukkig geen pool'? Vanwege het onderhoud? Of is het om de kinderen? Het is wel verplicht om het middels hekken ontoegankelijk voor kinderen te maken. Er zit wel airco in het huis dan, neem ik aan?

Groetjes,

Aagje.
 
Hi

Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen dat het huis zo lang voor je wordt vastgehouden: Pullenvale is geen aantrekkelijke buurt voor huurders om de simpele reden dat het te ver van de stad ligt.... Wij zijn een paar maanden geleden naar koophuizen wezen kijken aldaar en vanaf Bardon, alwaar wij wonen, hebben wij er 3 kwartier over gedaan (buiten de spits) om er te komen. De weg ernaartoe is erg druk en in de spits altijd vol. De huizen waar wij naar zijn wezen kijken staan nu nog te koop. Het is wel een prachtige omgeving om te wonen maar indien je in de CITY werkt niet echt praktisch..... De bus loopt niet tot helemaal in Pullenvale, dus dat schiet ook niet op.

Jacqueline
 
Wij zijn net terug van 3.5 maand rondreizen door australia met de tent. Volgens mij heb je, als je kampeert, veel meer last van insecten en het is maar 1 keer voorgekomen dat er een kakkerlak over m'n voet kroop. In ons huis hebben we ook flyscreens, maar heb toch een bus mortein in huis hoor ;)

Eerainuh: het zit inderdaad tussen onze oren dat we kakkerlakken maar nix vinden. In NL zag je ze alleen als het ergens vies was en hier zie je ze gewoon vanwege de warmte. De eerste keer dat ik een kakkerlak in het echt zag was toen er dus een over m'n voet liep in Tanah Merah op de camping :D

Had net Pullenvale opgezocht in googlemaps en het lijkt me een heel mooie omgeving. Redelijk dicht bij Mt Coot-Tha zo te zien.

Sylke: nog veel plezier in Europa en alvast een goede vlucht naar Brissie!  :cool:

Moet trouwens eens navragen of wij ook haakjes in de muur mogen maken, want we hebben er 3 op een rij zitten in een muur, maar die zitten niet precies op dezelfde hoogte en ook niet op dezelfde afstand van elkaar :roll:
Krijgen een familiefoto uit Nederland opgestuurd en het is wel leuk als we die op kunnen hangen :)
 
:-D Nou weet ik niet meer waar ik het zag, maar het ging over hoe schoon kakkerlakken zijn... hihi... Nou da's heel fijn, dacht ik nog.... :-D
 
Laat ze dan lekker schoon zijn ergens anders ;)

Wij zijn er trouwens achter gekomen dat we in ons huis geen BigPond ADSL internet kunnen krijgen, omdat de telefooncentrale voor onze wijk vol zit!!! Ze willen ons ook niet vertellen of alle poorten in die centrale vol zitten of dat er een gedeelte van die poorten voor BigPond is (en een gedeelte voor andere providers) en dat alleen de BigPond poorten vol zitten. Lekker weer... Zijn nu met TPG bezig en hopen dat die ons wel kunnen helpen.
Is misschien ook iets om op te letten als je een huis huurt. Niet dat je altijd van te voren kunt weten of er internet mogelijk is...
 
[quote author=Annemiek link=topic=8241.msg120774#msg120774 date=1215398180]
Laat ze dan lekker schoon zijn ergens anders ;)

Wij zijn er trouwens achter gekomen dat we in ons huis geen BigPond ADSL internet kunnen krijgen, omdat de telefooncentrale voor onze wijk vol zit!!! Ze willen ons ook niet vertellen of alle poorten in die centrale vol zitten of dat er een gedeelte van die poorten voor BigPond is (en een gedeelte voor andere providers) en dat alleen de BigPond poorten vol zitten. Lekker weer... Zijn nu met TPG bezig en hopen dat die ons wel kunnen helpen.
Is misschien ook iets om op te letten als je een huis huurt. Niet dat je altijd van te voren kunt weten of er internet mogelijk is...
[/quote]

De discussion forums op www.whirlpool.net.au zijn de beste resource voor broadband informatie in Australie. Best wel de moeite waard om daar een vraag over jullie exchange te vragen - ze weten vaak meer over availability van poorten op de exchange dan Telstra zelf.

En als je geen broadband kan krijgen kan je altijd cable proberen aan te vraagen, of een van die wireless 3g modems van Virgin of Optus. Wel duur per Mb, en niet erg snel maar als je Internet nodig hebt...
 
Kabel is bij ons niet in de wijk niet beschikbaar en voor wireless moet je werk hebben. Nu hebben we dat inmiddels, maar bij vodafone kun je, dacht ik, maar eens in de 30 dagen een creditcheck laten doen. We gaan sowieso verhuizen en hebben de makelaar al opdracht gegeven om op zoek te gaan naar andere huurders.

Gaan ons nu richten op de omgeving van Beenleigh. Halverwege het CBD en de Gold Coast, dus ook makkelijk voor ons beiden wat werk betreft.
 
Back
Top