[quote author=Luuk link=topic=6257.msg112459#msg112459 date=1204099558]
Erg duidelijk, bedankt. Leuke vormen overigens.
Dus als ik
dit huis wil kopen, en ik het kan krijgen voor $210.000,- moet ik zorgen dat ik $10.500,- eigen geld heb. Vervolgens wil ik het in 25 jaar terug betalen, en dat zou me $390,- per week kosten. Wat wel betaalbaar is van 1 loon, toch?
Ik zeg 1 loon omdat dat het veiligst is, mocht 1 van ons dan "wegvallen" (ziekte, zwangerschap, ontslag, whatever), kunnen we het altijd nog betalen. Omdat de kans groot is dat we gewoon een 2e inkomen hebben kunnen we van dat 2e inkomen extra afbetalingen doen..
Is dat een normale constructie?
[/quote]
Je moet iets meer deposit hebben, laten we zeggen zo'n $15000 want je moet de kosten er nog bijrekenen, alhoewel je inderdaad aanspraak zou kunnen maken op de first home owners grant van $7000 als je zelf in het huis gaat wonen. En dan inderdaad gewoon het sommetje doen met de actuele rentestand. Heb het niet nagerekend, maar je zou wel ongeveer gelijk kunnen hebben.........
@ Jan en Erna: mijn deposit bijelkaar sparen! En dat gaat volgens mij best rap lukken, dus vind het best spannend allemaal. Ik wil nml. een investment property kopen......Heb m'n hele leven nog nooit een huis gekocht.
Henriette