Hypotheek berekening op domain.com.au

Erg duidelijk, bedankt. Leuke vormen overigens.

Dus als ik dit huis wil kopen, en ik het kan krijgen voor $210.000,- moet ik zorgen dat ik $10.500,- eigen geld heb. Vervolgens wil ik het in 25 jaar terug betalen, en dat zou me $390,- per week kosten. Wat wel betaalbaar is van 1 loon, toch?

Ik zeg 1 loon omdat dat het veiligst is, mocht 1 van ons dan "wegvallen" (ziekte, zwangerschap, ontslag, whatever), kunnen we het altijd nog betalen. Omdat de kans groot is dat we gewoon een 2e inkomen hebben kunnen we van dat 2e inkomen extra afbetalingen doen..

Is dat een normale constructie?

[quote author=Luuk link=topic=6257.msg112459#msg112459 date=1204099558]
Erg duidelijk, bedankt. Leuke vormen overigens.

Dus als ik dit huis wil kopen, en ik het kan krijgen voor $210.000,- moet ik zorgen dat ik $10.500,- eigen geld heb. Vervolgens wil ik het in 25 jaar terug betalen, en dat zou me $390,- per week kosten. Wat wel betaalbaar is van 1 loon, toch?

Ik zeg 1 loon omdat dat het veiligst is, mocht 1 van ons dan "wegvallen" (ziekte, zwangerschap, ontslag, whatever), kunnen we het altijd nog betalen. Omdat de kans groot is dat we gewoon een 2e inkomen hebben kunnen we van dat 2e inkomen extra afbetalingen doen..

Is dat een normale constructie?

[/quote]

Je moet iets meer deposit hebben, laten we zeggen zo'n $15000 want je moet de kosten er nog bijrekenen, alhoewel je inderdaad aanspraak zou kunnen maken op de first home owners grant van $7000 als je zelf in het huis gaat wonen. En dan inderdaad gewoon het sommetje doen met de actuele rentestand. Heb het niet nagerekend, maar je zou wel ongeveer gelijk kunnen hebben.........

@ Jan en Erna: mijn deposit bijelkaar sparen! En dat gaat volgens mij best rap lukken, dus vind het best spannend allemaal. Ik wil nml. een investment property kopen......Heb m'n hele leven nog nooit een huis gekocht.

Henriette

@Henriette kan mij voorstellen zeker spannend, je bent niet de enige we hebben ook nog nooit een huis gekocht. En nu is er een twijfel vandaag wel en morgen niet. Succes met sparen. :up:
Heb je trouwens al iets op het oog

Nee, heb nog niks op het oog. Waarschijnlijk wordt het ergens in de Logan of Ipswich area. Maar dat komt omdat het puur investment property wordt, dus dan kijk je daar toch heel anders naar. Daar hoef je zelf niet in te wonen, maar het moet goed in waarde stijgen en verhuurbaar zijn. Ik betrap mezelf er op dat ik al gauw denk: jakkie, daar wil ik niet wonen! Maar dat doet er nu juist niet toe!

Juist om die reden ga ik dit doen. Ik kan op dit moment niet kopen waar ik zelf graag zou willen wonen voor een redelijke prijs. Moet dus waarde opbouwen om dat in de toekomst wel te kunnen doen!

Henriette

Henriette,
Je zei een aantal dagen geleden hetvolgende:
"Ook zei hij dat je ongeveer een deposit moet hebben van 5% plus kosten. En niet 20% zoals ik dacht omdat mij dat verteld was. Natuurlijk betekent dit dan wel dat je lenders and mortgage insurance premie betaalt en deze was iets van 1,69%. Als je die niet wilt reken dan op een deposit van zo'n 20%."

Hierbij moet men opletten, dat de 20% wel klopt wanneer het temp. residents betreft! Het kan zelfs meer zijn. Verder zijn er nog wat andere kosten waar je mogelijk rekening mee moet houden zoals LMI.

Indien je meer info wilt, stuur een e-mailtje. Mijn vrouw is mortgage broker, en is meer dan bereidt je  informatie te verschaffen.

Overigens dien je goede informatie in te winnen betreffende de belasting implicaties. Er zijn namelijk nogal wat voordelen te behalen. Echter niet alles is aftrekbaar van je inkomsten belasting. Een goede accountant zou je hierbij van dienst kunnen zijn. (Tenzij je veel tijd over hebt en het zelf wilt doen  :lol:  )

Hoi Peter,
Dit is al een heel oud onderwerp, maar ik vroeg me af hoe het tegenwoordig zit met die 20%??
De rente is nu laag, maar die 20% hebben wij dus niet. Hoe werkt het als je die 20% niet hebt,
moet je dan een paar duizend dollar verzekering betalen?
Ik heb op verschillende sites van banken ed gekeken en je kan overal pre-approval aanvragen,
maar ik wil gewoon een gesprek over onze opties maar de meesten zijn om 4 of 5 uur alweer dicht...
vind het zo vreemd om zoiets over de mail te doen....
groetjes Angelique

Dankzij een tip van Lin,  :up: Cheers Lin, hebben we aanstaande vrijdag een gesprek met RAMS, inderdaad in onze eigen (huur) unit,
ben benieuwd! Toch wel heel verwarrend allemaal pppffff.....

$15.000 moet zeker te sparen zijn in een jaar..  :up:

Bedankt!

jij woont niet in NSW en hebt geen 2 kinderen ,heb ik het goed????
Trek van die 15000 dollar er maar 9000 af, voor 2 kids op school ben je met een 457 dat kwijt per jaar.

Back