Ian & Sandra -> WE GOT IT!!

[quote author=Sandra link=topic=780.msg7635#msg7635 date=1106220769]
Oh... wat duurt wachten toch lang..  :wall:
[/quote]

Wachten duurt zeker lang, ben zelf ook druk aan t wachten op (ik hoop) goed bericht van canberra over mijn visum aanvraag...............................
ik wacht al 6 weken nu maarja ze zeiden wel dat het lang kon duren........................
 
[quote author=Annemiek link=topic=780.msg11205#msg11205 date=1110963036]
:dancing: :dancing: :dancing:
Wat enorm fijn! Hoe is het nu met Ian?
[/quote]

Met Ian gaat het langzaam aan beter! Het is in ieder geval een grote opluchting voor hem (en natuurlijk ook voor mij) dat ik een visum heb gekregen!
Nu hoeft ie zich alleen op zijn herstel te richten. We zijn druk met allerlei afspraken met dokters, therapeuten, enz. Hij heeft nog veel pijn helaas, maar we zijn begonnen met een herstel programma en dat gaat goed  :up:
 
Afgelopen donderdag naar het immigratiekantoor in Brisbane geweest om EINDELIJK mijn visum op te halen. Hij zit nu netjes in mijn paspoort.

De permanente visum is 5 jaar geldig. Als ik na die 5 jaar nog geen Australisch paspoort heb aangevraagd, dan  moet ik een Resident Return Visa aanvragen.
 
Nou ik dit lees, eerst proficiat en dan de vraag
geldt deze duur van 5 jaar voor elk soort permanent visum?
 
Op zich mag je PERMANENT blijven, alleen als je na die tijd het land in en uit wilt reizen en geen Australisch paspoort hebt, dan moet je een residence return visa aanvragen zodat je het land uit kan en terug mag komen..
 
Klinkt wel wat ingewikkeld, als je dan een keertje op vakantie wil naar NL, maar dat moet dan maar, Ik wilde toch ook niet mijn NL-paspoort opgeven.
In ieder geval bedankt Sandra :up:
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=780.msg11853#msg11853 date=1111909768]
Ik wilde toch ook niet mijn NL-paspoort opgeven.
[/quote]

Hier wil ik even kort op reageren.

Voor Wilbert en voor diegene dit ook nog niet wist : Nederlanders mogen een duale nationaliteit hebben, dus je mag en een Nederlands en een Australisch paspoort hebben.  :up: Beter !

Ik weet wel dat ik, als het zover is, beide nationaliteiten handhaaf, handig voor later met pensioen opeisen enzo !

Cheers !

Ingrid.
 
Back
Top