Ian & Sandra -> WE GOT IT!!

[quote author=Sandra link=topic=780.msg7847#msg7847 date=1106675682]
mijn plannen zijn enigzins gewijzigd. Ik wilde deze week een afspraak maken in Berlijn, maar donderdag vertrek ik naar Australië. Mijn man heeft een ongeluk op zijn werk gehad en ik wil gewoon bij hem zijn.
Ik heb Berlijn gebeld of het mogelijk was om daar mijn aanvraag in te dienen en dat kon.
Ik ga (wel met retourticket) naar Australië en dien mijn aanvraag daar in..
[/quote]

veel sterkte toegewenst

gr

Citavm
 
Morgen doen we EINDELIJK de eerste officiele stap.. We gaan onze aanvraag indienen!!!

Hij is nog niet helemaal comleet, er moeten nog papieren vertaald worden en er komen nog wat stat decs uit NL, maar dan krijg ik tenminste een case officer toegewezen en een bridging visa...

We kunnen gewoon het immigratiekantoor in Brisbane binnenstappen en wanneer alles compleet is een afspraak maken voor een interview


wordt vervolgd...
 
Vandaag naar het immigratiekantoor geweest, maar met alle spullen weer terug gekomen. Toen ik ze opbelden, vertelden ze me dat ik daar naar toe moest gaan, mijn spullen inleveren, een case officer krijgen, enz.

Maar nee, dat willen ze sterk 'ontmoedigen'... Ik kon weer naar huis en moest maar bellen voor een afspraak. Dit terwijl ze aan de telefoon zeiden dat dat niet kon.. Toch op mijn verzoek de papieren (heel) vlug nagekeken en ze dacht dat het wel compleet was.

Dus maar gebeld voor een afspraak: vrijdag 11 maart. En als de case officer 'tevreden' is dan kan ik mijn visum dezelfde dag krijgen!
 
[quote author=Sandra link=topic=780.msg9521#msg9521 date=1109038053]
Vandaag naar het immigratiekantoor geweest, maar met alle spullen weer terug gekomen. Toen ik ze opbelden, vertelden ze me dat ik daar naar toe moest gaan, mijn spullen inleveren, een case officer krijgen, enz.

Maar nee, dat willen ze sterk 'ontmoedigen'... Ik kon weer naar huis en moest maar bellen voor een afspraak. Dit terwijl ze aan de telefoon zeiden dat dat niet kon.. Toch op mijn verzoek de papieren (heel) vlug nagekeken en ze dacht dat het wel compleet was.

Dus maar gebeld voor een afspraak: vrijdag 11 maart. En als de case officer 'tevreden' is dan kan ik mijn visum dezelfde dag krijgen!
[/quote]

Heel veel succes Sandra!
Hoe is het met Ian?
 
Het gaat naar omstandigheden goed met Ian. Nog wel erg veel pijn. Hij is zijn wijsvinger helemaal kwijt en zijn middelvinger hebben ze aan elkaar gezet. De knokkel is wel weg, maar hij de vinger zal hopelijk weer een beetje bruikbaar worden.
Hij wordt verwezen naar pijnbestrijding..
 
[quote author=Sandra link=topic=780.msg9576#msg9576 date=1109106640]
Vingers in de machine gehad op zijn werk (timberyard)  :cry:
[/quote]

Jeetje, Sandra ! Dat is inderdaad geen klein bericht ! Ik hoop dat de pijn om te hebben is en wens Ian toch veel beterschap  :| !

Groetje,

Ingrid.
 
Hoi Sandra,

Sorry voor mijn uitspraak. Ik heb dit inmiddels gewijzigd.
Ik bedoelde gewoon heel veel sterkte ermee.
Hopelijk wordt het snel weer wat beter en wordt de pijn voor Ian minder.

Gr. Brit
 
......Nog 3 nachtjes slapen....

Dan hebben we een afspraak bij het immigratiekantoor in Brisbane  :roll:
 
YEAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!  WE GOT IT!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Vandaag naar het immigratiekantoor in Brisbane geweest. Daar zijn we zo'n 1,5 uur binnen geweest. Het was eigenlijk hardstikke makkelijk en de zenuwen waren duidelijk voor niks geweest.

We hadden een hele vriendelijke case officer en waren veel aan het kletsen. We kregen helemaal niet zo veel vragen over onze relatie. Maar ik denk ook omdat onze papieren erg duidelijk waren. Vooral toen we ons eerste bewijsstuk (papieren van de vreemdelingendienst voor een verblijfsvergunning voor Ian in Nederland v.a. 2000) lieten zien, was het duidelijk dat we een permanente visum zouden krijgen. Ze zei gelijk: "This is all you need really"...  En we hadden behoorlijk wat bewijs bij ons.

We waren dan ook hardstikke blij dat we gelijk een permanente visum zouden krijgen. Ik heb nu een bridging visa omdat ik mijn medische keuring bij een panelarts in NL had gedaan. Ze sturen nu de resultaten naar een panelarts in Oz en die moet er dan mee akkoord gaan. Als dat is gebeurd kan ik mijn papiertje ophalen.. :up:
 
Well done! Gelukkig zeg dat jullie dit achter de rug hebben!!!! Ga je nu eerst nog terug naar Nederland? Want je moest vrij overhaast hier heen komen door Ian's ongeluk?

Prettig weekend in ieder geval!! Maar dat zal vast wel lukken  :)

Syl
 
Back
Top