IELTS examen in het buitenland doen?

Guitarman

Active Member
Beste forummers en Australia fanaten.

Deze vraag is even om te peilen of er mensen zijn die hier ook echt ervaring mee hebben.
Wat is het geval, bij ons blijft writing (academic) een erg lastig ding. (wij moeten op elk onderdeel een minimaal een 7 halen). Ik heb wel eens gehoord dat IELTS examinatoren in niet engels sprekend landen, minder streng zijn dan daar buiten (hier kwam onder andere Gwen mee). Nu is Nederland geen engels sprekend land, maar het niveau schijnt hier wel degelijk hoog te liggen, en ook als zodanig beoordeeld word.

Ik stel deze vraag omdat we voor onze 3e poging echt alles, maar dan ook alles uit de kast willen halen.
Dus wie van jullie heeft dit gedaan? En wat was jullie ervaring? Was het "makkelijker"? En had dit dan te maken met het feit dat het wellicht was kleinschaliger was (minder druk), sfeer?? Of hadden jullie ook echt het idee dat het minder streng werd beoordeeld? Wie van jullie heeft het uit eindelijk op deze manier wel kunnen halen door naar het buitenland te gaan voor IELTS examen?

(wat in ieder geval echt killing is, is dat ze in amsterdam, listening, reading en writing in 1 keer achter elkaar doorrammen, geen pauze en niks. Als je toch even naar de WC moet heb je een probleem, want dat moet in je eigen tijd. Is dit wellicht ergens anders niet zo??)

Groeten Guitarman and Sheila
 
Hoi Hoi, ik ben ik Dusseldorf geweest en volgens mij is de werkwijze hetzelfde. Eerst listening, reading, writing, dan een pauze en in de middag je mondeling. Max heeft de test in Sydney gedaan en die moest op een andere dag terug komen voor zijn mondeling, maar voor de rest was het hetzelfde.
Volgens mij is bijles wel een optie, zoek eens op het forum, volgens mij kan men je zo wijzen op je zwakke punten en die verbeteren.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er in verschillende landen op een verschillende manier beoordeeld wordt, maar ja....you never know.
Is toch ook moeilijk te bewijzen niet?!
Writing academic is het grootste struikelblok bij de IELTS test.
 
Hoi Hoi, ik ben ik Dusseldorf geweest en volgens mij is de werkwijze hetzelfde. Eerst listening, reading, writing, dan een pauze en in de middag je mondeling. Max heeft de test in Sydney gedaan en die moest op een andere dag terug komen voor zijn mondeling, maar voor de rest was het hetzelfde.
Volgens mij is bijles wel een optie, zoek eens op het forum, volgens mij kan men je zo wijzen op je zwakke punten en die verbeteren.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er in verschillende landen op een verschillende manier beoordeeld wordt, maar ja....you never know.
Is toch ook moeilijk te bewijzen niet?!
Writing academic is het grootste struikelblok bij de IELTS test.
Wij hebben de IELTS ook in Sydney gedaan, maar bij ons was ook alles op een dag. Het is in Sydney dus niet standaard dat je op een andere dag terug moet komen voor een mondeling.
 
Ik weet trouwens ook dat het in Dusseldorf ging om iets van 30 personen die de test deden en bij Max in Sydney waren het er ruim 200 (!)
 
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er in verschillende landen op een verschillende manier beoordeeld wordt, maar ja....you never know.
Is toch ook moeilijk te bewijzen niet?!
Mijn bijles lerares (oud examinator) gaf aan dat dit wel degelijk verschilt. Officieel mag/kan het natuurlijk niet, maar het is alleen maar logisch dat examinators in moeilijk-engels-sprekende-landen eerder onder de indruk zijn en daardoor hoger beoordelen. Luisteren en Lezen is gewoon goed of fout, maar spreken en schrijven hangt toch echt van de examinator af.
 
Ik weet trouwens ook dat het in Dusseldorf ging om iets van 30 personen die de test deden en bij Max in Sydney waren het er ruim 200 (!)
Klopt, het was een hele zaal vol in Sydney. Bovendien was het slecht georganiseerd, want de geluidsinstallatie deed het niet en moest worden gemaakt terwijl wij al aan ons tafeltje zaten te wachten. En het was erg koud in de zaal, vanwege de airco die behoorlijk stond te blazen, wat ook nog eens herrie maakte.
 
@Gwen Dat verklaart het één en ander vind ik; ben het er overigens niet mee eens. Zou dezelfde standaard gehanteerd moeten worden toch....
 
@Gwen Dat verklaart het één en ander vind ik; ben het er overigens niet mee eens. Zou dezelfde standaard gehanteerd moeten worden toch....
Jup. Maar het kan dus mss wel de moeite waard zijn om tijdens je vakantie bv je IELTS te doen als je in een slechter engels sprekend land bent op dat moment, haha.
 
Beste forumleden

ik heb reeds 4x meegedaan met de ielts test in Brussel en éénmaal Keulen, steeds 6.5 voor writing. Ik moet op de 4 onderdelen een 7 halen om als arts te kunnen werken.
Ik heb men visa 457 dus nog niet gekregen, maar vertrek nu met een 417 working holiday. Ik hoop door meer Engels te spreken, mijn vocabulaire uit te breiden en sneller te kunnen werken (want 250 woorden is soms moeilijk, ik moet nogal hard nadenken ;)).
Ik plan om men volgende ielts in Australie, mb Adelaide te doen.
Hebben jullie tips hoe ik het best die writing voorbereid. Ik heb al heel wat gevonden op het forum hier, maar specifiek had ik graag de verwachtingen voor de writing section gehad (welke structuur ze zeker verwachten, andere belangrijke zaken waar ik misschien geen of weinig aandacht aan besteed en zo telkens dat half punt misloop..)

Alvast bedankt!
 
volgens mij is hier een draadje over; een hele goede lerares in NL die je goed op weg kan helpen, ouderwets bijles dus!
Heb je wel een sponsor dan?
 
Hey,

ja, ik vertrek dinsdag, dus bijles in B of NL zal moeilijk zijn.
Ik heb een sponsor, contract, alles eigenlijk, enkel die domme ielts houdt me tegen...
 
Jeetje hoe kan dat nou???? Beter je best doen :( maar ja het is natuurlijk wel belangrijk dat je zeker in jouw beroep het engels goed onder de knoet hebt. Succes!
 
Hebben jullie tips hoe ik het best die writing voorbereid. Ik heb al heel wat gevonden op het forum hier, maar specifiek had ik graag de verwachtingen voor de writing section gehad (welke structuur ze zeker verwachten, andere belangrijke zaken waar ik misschien geen of weinig aandacht aan besteed en zo telkens dat half punt misloop..)
Alvast bedankt!

Hoi Nielsh,

Als je mij even een PB stuurt met je email adres dan kan ik je mijn document sturen waarmee je die 7 zeker gaat halen voor Writing! Hij staat hier ook ergens op het forum, maar dan hoef je niet te zoeken.

Groetjes Gwen
 
Back
Top