IELTS general ; welke schrijfopdracht had jij?

skippie

XPdite Sponsor
Hi all

Honderden zijn ons voorgegaan..... en ik zou het leuk vinden om van jullie te horen wat jou opdracht was wat betreft de general writing task 1 ( brief 150 woorden ) en task 2 ( discussie/ mening van 250 woorden )

Ben benieuwd!

Groetjes Ingrid en Rimko
 
Hi,

Ik heb Ielts test afgelopen September gedaan , mijn eerste schrijfopdracht ging over een aanbevelingsbrief voor een vriend/kennis naar een bedrijf.
En dan met name waarom ze hem aan zouden moeten nemen.
De 2e schrijfopdracht ging over de mode en de reclame's die hierbij horen en op welke manier de jeugd hierdoor beinvloed word (of niet).

In ieder geval als je de Ielts nog moet doen, heel veel succes ermee!!
 
Task 1;
Brief aan iemand uit het gebied, waar je binnenkort op vakantie gaat.

Dat was een eitje, we waren er tenslotte net geweest, gewoon een beetje gevraagd over wat we eigenlijk al gedaan hadden.

Task 2;
De pro's en con's van stagelopers.

Ben ik zelf ook geweest en heb er nog steeds mee te maken op m'n werk.
Viel dus ook wel mee.

Ik heb de eerste task eerst in klad geschreven (mijn handschrift "sucks" nogal).
Dat heb ik voor de 2e maar niet meer gedaan, tijd werd toch wel wat krap anders.

Bart
 
Wij hadden zoiets als: welke uitvinding van de laatste eeuw vindt jij de belangrijkste(heeft meeste invloed gehad op maatschappij) en waarom
 
Hoi Ingrid en Remko,

Alweer enige tijd geleden de IELTS-test gedaan, dus even graven in mijn geheugen.

De tweede opdracht was in ieder geval: sommige mensen vinden dat jongens en meisjes naar aparte scholen moeten, wat is jou mening hierover?
Eerste kan ik me niet meer herinneren, maar wel een oefenbrief die ik gemaakt heb: De verhuizers hebben je meubels beschadigd, stel ze aansprakelijk via een brief.

Bij de tweede schrijfopdracht voors en tegens van de stelling noemen, vervolgens je eigen mening goed weergeven en een korte samenvatting maken aan het einde van de opdracht.

Als je nog wilt oefenen, handige site: www.ielts-exam.net.

groeten,
Jenny
 
Gunst dat was echt even goed graven. Grappig hoe snel je zoiets weer vergeet.

De eerste opdracht was een brief sturen met het verzoek tot een bepaalde cursus waarin je ook moest motiveren waarom je die cursus wilde volgen. Heb er een mooi verhaal van kunnen maken dat ik het nodig had voor mijn werk en zo meer mogelijkheden had tot het uitbouwen van mijn carriere.

De tweede opdracht was een verhaal schrijven over de stelling van een autoloze binnenstad. Stukje over de voordelen, stukje over de nadelen, stukje over de eigen ervaring en een lekkere algemene eindconclusie.

Dat viel allemaal reuze mee..... het spreken werd een nachtmerrie: Onderwerpen waar ik werkelijk helemaal niets mee had: De toespraak moest gaan over een gebouw dat veel voor mij had betekent....en het stukje waar ze dieper op mijn verhaal had moeten in gaan werd een vage discussie over milieuvervuiling en wat ik vond dat de grote industrieën daar aan moesten doen om vervolgens door te gaan over vrijwilligerswerk..... Dat is in elk geval een gesprek geworden dat ik werkelijk noooooooit meer zal vergeten.

Gelukkig vooral op dat laatste onderdeel wel zeer goede punten gescoord, zal wel uit medelijden geweest zijn, de zweet druppels liepen in mijn nek van angst.

De wederhelft heeft 15 minuten mogen praten over een belangrijke gebeurtenis uit zijn leven: de geboorte van zijn kinderen en mocht daarna verder praten over andere dingen die ook heel spannend zijn: Bungyjumpen......

Sacha
 
Mijn eerste schijf opdracht was het omschrijven van het dorp/stad waar je woonde en hoe de financiele situatie te verbeteren.

De tweede opdracht was de stelling of in de huide tijd meer gecommuniceerd werd door famillie leden of juist minder en hoe je dat kan aantonen.
 
Oei...even graven...

Een van de opdrachten ging over het winnen van informatie en het verschil tussen vroeger en nu als ik het goed heb, maar nu ik er over nadenk ben ik er niet meer zo zeker van. De andere opdracht ben ik vergeten.
Daar heb je wat aan he?  :cool:

Ik kan me herrinneren dat hier al eens een onderwerp over heeft gelopen, misschien dat je het terug kan vinden en daar nog wat info uit kan halen.

Succes!  :up: :up: :up: :up:
 
Hey Ingrid en Rimko!

Mijn brief was een sollicitatiebrief, volgens mij mocht je zelf verzinnen aan wie gericht.
Toen heb ik maar wat opgediept uit mijn geheugen van ooit geschreven brieven en die ´vertaalt´ naar het engels. Ik vond 150 woorden erg lang voor een sollicitatiebrief want ik heb altijd geleerd die niet te lang te maken moest er dus nog wat bij zwammen, dus dat was geen goeie.. :wink:

Het onderwerp ging over of je het eens of oneens was met het feit of strenge leraren een beter leerresultaat geven op school. Wat een rotonderwerp vond ik dat, en dan nog 250 woorden verzinnen. Dus ook niet echt een lekkere..

Maar ik las hierboven toch een stuk leukere onderwerpen dus het kan verkeren!

Succes :up:

Marika
 
Thanks voor jullie berichtjes!Dan hebben we weer wat ideetjes om op te oefenen.

Ik had nog gezocht Dijnnas, of er voorbeelden op het forum genoemd waren ,maar kheb niks gevonden. Wel veel gevonden over Ielts maar niet echte voorbeelden.[quote author=Dijnnas link=topic=9599.msg130061#msg130061 date=1231319527]Daar heb je wat aan he?
[/quote]
helemaal niks  :up: hihihi

[quote author=GeJe link=topic=9599.msg130020#msg130020 date=1231269120]

Als je nog wilt oefenen, handige site: www.ielts-exam.net.

groeten,
Jenny
[/quote]
Dank je Jenny, die hebben we al ontdekt,en dat is een hele fijne site.

Meer voorbeelden zijn welkom, laat maar komen  :smile:
 
Leuke vraag maar jeetje... dat is alweer een paar jaar geleden .. effe denken hoor...

Voor de korte was het verhaal dat je net aangekomen bent in je nieuwe bestemming, dat je op zoek bent naar een school voor je 2 kinderen (moeten ze net aan ons vragen die geen kinderen hebben ;-)) en dat iemand je had verteld dat xxxxxx een goede school zou zijn (ook niet al te ver uit de buurt van je woonadres). Opdracht was om vervolgens een brief te schrijven naar de directeur van die school waarin je uitlegt wat je zoekt voor je kinderen ...

Het lange verhaal had iets met milieu en recycling te maken en dan iets met voor en nadelen.... we kunnen alleen echt niet meer naar boven halen dan dat ....


kinderen naar school in een
 
Hoi,

De eerste opdracht was een brief schrijven aan een tijdschrift over een onlangs verschenen artikel.

Bij de tweede opdracht moest je je mening geven over werknemers in bedrijven. Wat je ervan vond als de langst werkende werknemers de eerste en meeste rechten hadden op vrijkomende posities.

Succes!

7 feb was trouwens al vol, dus ik ga 7 mrt
 
Van dit draadje heb ik destijds ook wat voorbeelden gebruikt (berichten vanaf 5 juni 2007)

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,6759.60.html
 
Hoi, onze test is al meer dan een jaar geleden. Task 1: Een journalist had een stukje geschreven in de krant over jou woonplaats wat niet correct was. Je moest een rectificatie van hem eisen in een brief en zelf nog enkele aanbevelingen doen over jou woonplaats. Task 2: De kinderen worden tegenwoordig steeds dikker en leven ongezonder. Wat zijn volgens jou enkele oorzaken en geef aan wat jij zou veranderen. Eigenlijk waren het beide niet zo'n hele moeilijke onderwerpen, moet je alleen niet een flinke hoestbui krijgen tijdens de schrijftoets waardoor ik bijna verwijderd werd door de overlast. Over overlast gesproken, tijdens de luistertest waren dakdekkers bezig om oude dakresten te verwijderen, flink kabaal. Gelukkig toch net de test gehaald.
Wij hebben zelf veel onderwerpen verzonnen thuis om te oefenen.
Succes met jullie toets. Groetjes Polsie.
 
@Pete
oh nou, dan gaan wij ook maar vast op voorbeelden oefenen wat te maken heeft met kinderen.( zul je zien dat 2 brieven over opvoeding ofzo gaan hahaha )  :|

@Polsie
das een goeie ......Als je nu er uitgezet zou zijn, kreeg je dan een herkansing denk je? Want dan weten we dat vast, als het niet gaat lukken om 250 woorden op papier te zetten.....  :evil:
 
Ik heb as zaterdag in Brussel de Ielts test en ben goed aan het oefenen.
Is wel fijn om te lezen welke opdrachten jullie al gehad hebben.

Ik zelf vind de spreektest en Task 2 moeilijk, kom nooit aan de 250 woorden ook niet met oefenen.

Hoop niet dat ik te zenuwachtig wordt en helemaal "stil" val. :shock:

Hopen maar op het beste, zal iets laten weten.

grt Jacky
 
Hee Jacky heeel heel veel succes a.s zaterdag! Laat je het even weten hoe het gegaan is? Oh ja, dat schreef je al  :roll:
Precies wat jij zegt, hebben wij ook( of in ieder geval Rimko, ik "buurt" iets gemakkelijker ), 250 woorden over een onderwerp waar je misschien niks mee hebt, das moeilijk!

Toi toi toi  :up:
 
Hoi Jacky

is er een bepaalde reden waarom je naar Brussel gaat? Of maakt het niets uit waar je die IELTS doet? Hoe komt het dat je die IELTS nu pas doet, jullie hebben toch al een CO? Ik dacht dat dat allemaal voor de aanvraag al moest gebeuren  :?

grtjs
Jerden
 
Dag Jerden,

Ik gan naar Brussel omdat dat voor mij het kotste bij is en daar nog plaats vrij was.

We hebben inderdaad al een CO maar uit de stukken van Dimia is het nooit duidelijk geworden of er nu wel/geen Ielst gedaan moest worden door mij (secondary applicant). Loek heeft deze wel al in het verleden gedaan.

Van de CO hebben we min of meer uitstel gekregen daarvoor.

Groet,
Jacky
 
Hoi Skippie, nee je krijgt geen aparte herkansing. Indien je eruit gezet wordt is dit jou eigen schuld zeggen ze.De gehele iets- test moet je dan overdoen. Wij hebben met z'n allen bezwaar gemaakt gelijk na de luistertoets vanwege het kabaal. Het enige wat ze deden was veranderen van lokaal, NA de test, niks geen tegemoetkomende correctie of wat dan ook. Dus indien je stukken niet hebt kunnen horen is dit jammer dan! Het is ook niet mogelijk om later in te stappen doordat je te laat bent gekomen b.v.(om wat voor reden dan ook). Ook dan moet je gehele test een andere keer overdoen. Nogmaals veel succes! Groetjes Polsie.
 
Back
Top