IELTS general ; welke schrijfopdracht had jij?

Hoi Jacky,

SUCCES gewenst  :up:
Ben benieuwd wat voor vragen je gaat krijgen ...  :wink:

grtjs
Jerden
 
Nou ik ben gisteren geweest,
De luistertoets ging goed, daarna de leestoets, vond ik toch wel moeilijk.
En de schrijftoets ging wel weer goed en daar had ik het meeste moeite mee vooraf.
schrijftoets ging over Task 1 moest een brief schrijven naar een organisatie voor vrijwilligerswerk te doen voor oudere mensen, wat je voor hun kon betekenen en de meerwaarde ervan en wanneer je beschikbaar was enz..
Task 2 ging over of je het eens of oneens was over de stelling dat de fast food ketens een neg. effect heeft op de gezondheid, het milieu en het gezin en je eigen ervaringen ervan.

Over beide had ik meer dan genoeg woorden te schrijven.
Alleen het spreken, viel tegen ik was veel te zenuwachtig en zat helemaal vast in mijn woorden, terwijl ik me er vantevoren helemaal niet zo druk over had gemaakt.

Over 13 dagen weet ik meer.
Ik had een aantal testtoetsen gedaan dit is wel aan te raden dan weet je wat er komen gaat en hoeveel tijd je er overal voor hebt.

Grt Jacky
 
Hee Jacky, oei spannend nu he, dat afwachten!
Bedankt dat je even liet weten wat je opdrachten waren. Die gaan we meteen gebruiken als voorbeeld om te oefenen.
Had je wel een aardig persoon voor je met het gesprek? Hield die persoon het gesprek een beetje op gang?

We gaan snel weer verder met oefenen  :read:
 
Hoi,

Ik heb de IELTS afgelopen zaterdag in Melbourne gedaan (General). In de eerste schrijfopdracht moest ik een brief schrijven naar een bedrijf waar ik meubels had gekocht. Je moest beschrijven wat je had gekocht, wat er mis mee is en wat je wilt dat er aan gedaan wordt.
De tweede opdracht ging over het feit dat de jeugd tegenwoordig minder beleefd is en minder respect heeft. Je moest beschrijven hoe dat komt en wat er aan gedaan kan worden.

Bij het spreken moest ik 2 minuten praten over een touristische attractie in mijn land. Vragen die ik verder kreeg waren onder andere zoiets als:
Wanneer gebruikte je internet voor het eerst?
Vindt je het gebruik van internet positief?
Waarom zou een land toerisme promoten?
Wat is het nadeel van wonen in de buurt van een touristische attractie?
Is de invloed van toerisme in jouw land de afgelopen tijd verandert?

Misschien heb je er wat aan als je de IELTS nog moet doen.

Groetjes,

Ilse
 
Nou ik vond niet echt dat ze het gesprek op gang hielp.
Ze vroeg mij iets en wachtte af en keek voortdurend op de "bandrecorder" om te kijken hoelang het nog duurde.

Daar werd ik extra zenuwachtig door, je kijkt zelf dan ook hoe lang je aan het praten bent(is zo groot als een mobieltje en staat heel groot de tijd op) :|

Grt Jacky.
Succes met oefenen ik heb ook een interessant boekwerkje van Ace the Ielts, staan veel tips in.
Als je me een pm stuurt zend ik ghet je wel toe.
 
Hoi Jacky

degene met wie je het gesprek had, was dat een Australische? Ik bedoel eigenlijk: had ze een Australisch accent? Want ik moet daar altijd even aan wennen, aan dat taaltje, en als je dan al zenuwen hebt voor de test is er mss helemaal niets van te begrijpen !?

grtjs
Jerden
 
@ Jerden: nee het was geen Australische, maar ze keek je bijna niet aan.
Maar wel constant op de bandrecorder/tijdklok. :x

grt Jacky
 
Volgens mij doen ze niet zo moeilijk hoor.
Ze weten toch dat je daar niet geheel ontspannen zit te zijn :lol:
Ik had er ook minder van verwacht, dan dat ik uiteindelijk gekregen heb.

Bart
 
Nog ff een gekke vraag misschien, maar hangt er in de test lokalen ergens een klok?Zal toch wel he?
Ik bedoel, je mag geen mobieltje meenemen ( flauw!)  :p  en het mobieltje is onze horloge tegenwoordig......
 
Hoi,

Bij ons in het lokaal (in Amsterdam) hing wel een klok hoor! Ook wordt er af en toe aangegeven hoe lang je nog de tijd hebt.

groeten,
Jenny
 
Toen ik in Brussel de test deed was er ook een klok en die tikte heel erg hard (erg vervelend.......)

[size=1pt]tik[/size][size=2pt]tik[/size][size=3pt]tik[/size][size=4pt]tik[/size][size=5pt]tik[/size][size=6pt]tik[/size][size=6pt]tik[/size][size=7pt]tik[/size][size=8pt]tik[/size][size=9pt]tik[/size][size=10pt]tik[/size][size=11pt]tik[/size][size=12pt]tik[/size][size=13pt]tik[/size][size=14pt]tik[/size][size=15pt]tik[/size][size=16pt]tik[/size][size=17pt]tik[/size][size=18pt]tik[/size][size=19pt]tik[/size][size=20pt]tik[/size][size=21pt]tik[/size][size=22pt]tik[/size][size=23pt]tik[/size][size=24pt]tik[/size][size=25pt]tik[/size][size=26pt]tik[/size][size=27pt]tik[/size][size=28pt]tik[/size][size=29pt]tik[/size][size=30pt]tik[/size]
[size=32pt]tik[/size][size=34pt]tik[/size][size=36pt]tik[/size][size=38pt]tik[/size][size=40pt]tik[/size][size=45pt]tik[/size][size=50pt]tik[/size][size=55pt]tik[/size][size=60pt]tik[/size][size=65pt]tik[/size][size=70pt]tik[/size][size=80pt]tik[/size][size=90pt]tik[/size]
[size=1pt]tik[/size][size=2pt]tik[/size][size=3pt]tik[/size][size=4pt]tik[/size][size=5pt]tik[/size][size=6pt]tik[/size][size=6pt]tik[/size][size=7pt]tik[/size][size=8pt]tik[/size][size=9pt]tik[/size][size=10pt]tik[/size][size=11pt]tik[/size][size=12pt]tik[/size][size=13pt]tik[/size][size=14pt]tik[/size][size=15pt]tik[/size][size=16pt]tik[/size][size=17pt]tik[/size][size=18pt]tik[/size][size=19pt]tik[/size][size=20pt]tik[/size][size=21pt]tik[/size][size=22pt]tik[/size][size=23pt]tik[/size][size=24pt]tik[/size][size=25pt]tik[/size][size=26pt]tik[/size][size=27pt]tik[/size][size=28pt]tik[/size][size=29pt]tik[/size][size=30pt]tik[/size]
[size=32pt]tik[/size][size=34pt]tik[/size][size=36pt]tik[/size][size=38pt]tik[/size][size=40pt]tik[/size][size=45pt]tik[/size][size=50pt]tik[/size][size=55pt]tik[/size][size=60pt]tik[/size][size=65pt]tik[/size][size=70pt]tik[/size][size=80pt]tik[/size][size=90pt]tik[/size]
[size=1pt]tik[/size][size=2pt]tik[/size][size=3pt]tik[/size][size=4pt]tik[/size][size=5pt]tik[/size][size=6pt]tik[/size][size=6pt]tik[/size][size=7pt]tik[/size][size=8pt]tik[/size][size=9pt]tik[/size][size=10pt]tik[/size][size=11pt]tik[/size][size=12pt]tik[/size][size=13pt]tik[/size][size=14pt]tik[/size][size=15pt]tik[/size][size=16pt]tik[/size][size=17pt]tik[/size][size=18pt]tik[/size][size=19pt]tik[/size][size=20pt]tik[/size][size=21pt]tik[/size][size=22pt]tik[/size][size=23pt]tik[/size][size=24pt]tik[/size][size=25pt]tik[/size][size=26pt]tik[/size][size=27pt]tik[/size][size=28pt]tik[/size][size=29pt]tik[/size][size=30pt]tik[/size]
[size=32pt]tik[/size][size=34pt]tik[/size][size=36pt]tik[/size][size=38pt]tik[/size][size=40pt]tik[/size][size=45pt]tik[/size][size=50pt]tik[/size][size=55pt]tik[/size][size=60pt]tik[/size][size=65pt]tik[/size][size=70pt]tik[/size][size=80pt]tik[/size][size=90pt]tik[/size]

succes en neen ik wil je helemaaaaaal niet zenuwachtig maken :evil: :evil:
 
Hey,

was wel interessant topic precies..vond spijtig dat ik hem niet gezien had voor IELTS-test, dus effe terug nieuw leven inroepen voor mensen die IELTS nog moeten doen..

Vraag 1 General Writing:

'Write a letter to your employer to ask permission to attend a course. You have to ask some free time and explain why you find it necessary to attend this course.'

Vraag 2 General Writing:
''Nowadays more and more people reach the age of 100. What are the reasons for this change and how will it affect the individual person and society''

Bonus: Speaking.. How are you, Why are you here, Where do you live, What are the people like where you live, What's your favourite season (and talk about it for 2 minutes), How does the season affect the town where you live, ...
 
Hey piepieter,

wij waren ook op die test.

mijn speaking vragen:
-what was the nicest period in your life and talk about it for 2 minutes

die van mijn vriendin:
-if you had to organize a party, what would it look like and who would you invite

iemand anders op die test kreeg (lijkt me niet echt een leuke om te krijgen):
-Talk about clothes you wore to a special occasion and what you and other people thought about it.

Al bij al vonden wij die testen toch echt wel reuze meevallen hoor.



btw net klaar met de CDR, dienen die binnekort in, piepieter, als wat voor ingenieur ga jij?
 
Back
Top