iemand bekend met het beroep Social Worker/Welfare Worker/Rehab. Couns.

Donatella

Member
Hai allemaal,
Wij zijn nu bezig met de kansbeoordeling (stap 1!) bij M2A en werken beiden in de (jeugd)hulpverlening. Is er iemand bekend in Australie met deze beroepen? We willen graag weten hoe hoe ons werk/diploma's te vergelijken valt met die in Australie. Ook zijn we benieuwd naar het werkveld, is er vraag naar hulpverleners (sociotherapeut in NL) in de kinder/jeugdpsychiatrie? Ik werk als zzp'er in de zorg, geef tijdelijk verblijf aan diverse mensen/kinderen met psych/lich. beperking en heb een kleine zorgboerderij. Ik geloof niet dat het concept "zorgboerderij" in Australie te vinden is, of misschien wel? Ik heb SPH gedaan en denk dat dat het beste aansluit bij "social worker". Mijn man (John) is sociotherpaeut maar dat is moeilijker te vertalen. Hoop dat iemand hier wat kennis van heeft :smile:
Gr. Daniella
 
Ik heb zelf SPH gedaan en ben assessed als Welfare worker :up:. Sommige mensen hebben een assessment als social worker, maar een aantal mensen met een SPH diploma konden niet als social worker, maar wel als welfare worker aan de slag. Aangezien een assessment als welfare worker 100 dollar goedkoper was heb ik besloten niet het risico te lopen en gewoon de assessment bij het AIWCW te laten doen als Welfare worker. Dit was geen probleem. Wel moet je al je vakken vertalen in het engels.