iemand bekend met het beroep Social Worker/Welfare Worker/Rehab. Couns.

Ja, dat kan hier nog wel, werken zonder specifieke opleiding. Zeker als je bereid bent om tijdens je werk een certificaat te behalen. Ik heb mensen binnen zien komen die het kapster zijn of hamburgers verkopen beu waren. Het zou wel invloed kunnen hebben op je salaris, al niet hoog.
 
Hi Fae,
We hebben jou PSW vertalingen niet nodig, John heeft een prive-opleiding gedaan die niet erkend wordt. Wel bedankt voor je aanbod!

Als we besluiten het proces door te zetten dan kan dat op basis van mijn SPH-diploma. Kansbeoordeling van M2A hebben we gekregen; we kunnen gaan voor een tijdelijk (vf 475) regional-sponsered visum. Nu met ons gezinnetje om de tafel, we weten het nog niet. Veel onzekerheden, veel uitdaging, pffff...wat wil een mens allemaal :dizzy:
Ik denk dat we zondag naar de Australia-fair gaan, wie weet krijgen we dan inspiratie!

@Catkin, zou ik evt. t.z.t. jouw SPH vertalingen mogen gebruiken? Ik zal ook nog bij de HvA navraag doen, wie weet hebben ze al vertalingen liggen :smile:

Groetjes Daniella
 
Ik ben vandaag mijn emigratiemap aan het bijwerken. Mijn computer is destijds gecrashed, maar ik heb mijn sph vertalingen nog wel op papier, dus als iemand interesse heeft kan ik wel een copietje maken... Het zijn ongeveer 21 pagina's en alle vakken zijn daarin kort in het engels beschreven. Alleen het eerste jaar niet zo uitgebreid, aangezien ik ingestroomd ben in jaar 2. Als iemand behoefte heeft dit te gebruiken bij zijn/ haar eigen vertalingen, laat het even weten...
 
Hoi Catkin,

Heel graag zou ik de copieen van de vertalingen SPH vakken willen hebben. Dat scheelt weer een hoop gedoe! Uiteraard maak ik een vergoeding over, als je me een berichtje wilt sturen met je bankrek.nr. etc. dan komt dat goed. Het ziet ernaar uit dat we de visumaanvraag in gang gaan zetten :up:
Groetjes Daniella
 
Er zijn trouwens wijzigingen in de IELTS procedures van Social Worker; had je eerst aan een general test genoeg, inmiddels moet je voor Social work een academic IELTS test hebben, met op alle onderdelen minimaal een 7 gescoord.
Bij Welfare Work is het, voor zover ik kon lezen nu nog General test, maar zijn ze bezig met wijzigingen, welke dit jaar nog doorgevoerd gaan worden...
Ik was zelf even aan het kijken (aangezien je voor Social Work wel een 176 visum kunt aanvragen en ik dan dus mijn 175 om zou kunnen laten zetten), of ik mijn beroep niet als soocial work kon laten assessen, maar de kans dat ik een IELTS test academic haal met niveau 7, is niet zo groot, waardoor ik heb besloten dat niet te gaan doen (zonde geld).
 
Dit gaat pas in per 1 augustus 2009 deze verandering. Op dit moment hoef je bij je assessment nog geen IELTS score aan te leveren.
groetjes,
 
[quote author=hmva79 link=topic=9872.msg135775#msg135775 date=1238490760]
Dit gaat pas in per 1 augustus 2009 deze verandering. Op dit moment hoef je bij je assessment nog geen IELTS score aan te leveren.
groetjes,
[/quote]

Oeps foutje... Had de laatste zin geloof ik niet meer gelezen. Je hebt helemaal gelijk! Dan moet ik eens bedenken of ik nog een kans wil maken me te laten assessen door de AASW. Ik heb al een positieve assessment bij de AIWCW (al is deze inmiddels wel verlopen), maar de baan die ik nu heb in nederland (en erg leuk vind), daar heb ik Social Work assessment voor nodig... Misschiend at ik voor 1 augustus nog een poging ga wagen...
 
Zou wel fijn zijn als dat dan zou lukken!
Succes!!
Ik heb mijn assessment vorige week dinsdag opgestuurd, dus nu kan ik niks anders doen dan wachten en heeeeel hard duimen!
groetjes
 
Hoi allen,
Ik had ook begrepen dat je voor een assessment welfare work nu nog een 6 mag scoren, later wordt dit opgeschroefd naar een 7. Ik werd niet veel wijzer van de site die over het ielts examen gaat, met name de locatie, waar kun je examen doen?
Ik denk dat ik hem dan ook snel ga proberen te halen! :p Gaan jullie nog extra lessen volgen?
Groet Daniella :smile:
 
Moet je voor je ielts hetzelfde paspoort gebruiken als voor je uiteindelijke aanvraag of staat dit los van elkaar en gaat het om een nummer ofzo waarop ze je score registreren? Groetjes
 
In princiepe kun je naderhand wel een ander paspoort aanvragen. Ik heb toen wel even een gecertificeerde kopie gemaakt van mijn paspoort waarop de IELTS stond (meer voor de zekerheid dan dat dit verplicht was) en heb daar even een brefje bij gedaan met de uitleg erop.
 
Heb gisteren toch maar een nieuw paspoort aangevraagd, moest toch al gebeuren alleen nu iets eerder.  :lol:
Kreeg net een mailtje dat ze mijn assessment papieren ontvangen hebben en dat alles erin zat wat ze nodig hebben en ik dus niks meer hoef na te zenden. Het duurt ongeveer 8 weken op het moment.
Spannend!
 
:up: Succes ermee.
Ik ben nu bezig mijn vertalingen van mijn vakken enigzins aan te passen en wellicht dat ik dan toch ook maar ga proberen om een assessment voor Social work te krijgen.
 
Heb je er iets aan als ik je mijn vertalingen stuur? Die zijn echt van de social work opleiding dus misschien kan dat jouw vakken wat "opleuken" in de zin van dat het dan echt social work gericht is.

Iemand trouwens enig idee hoe het zit als je assessment erdoor komt? ben je dan ook automatisch een member en zo ja, voor hoe lang? Of moet je dan voor een membership weer de hele procedure door?
 
Bedankt voor je vertalingen. Ik heb wat kleine veranderingen aangebracht (wat toegevoegd) en hoop dat dit voldoende is voor een Social Work assessment. probeer ook zoveel mogelijk bewijs van mijn werk mee te sturen (jeugdpsychiatrie).
 
Hoi Donatella,
Maar wie weet kom ik tijdens mijn stage wel een leuke jongen tegen, en kan ik op die manier een visum krijgen, waardoor ik niet meer hoef te wachten totdat ik genoeg werkervaring heb :wink:
haha, ik zocht even op "Avans" vanwege gedoe met stempelen studiegids en las deze quote van je.... nog altijd de beste optie lijkt het om binnen te komen.... maar dan weleen echte ozzie, en niet zoals ik met een Dutchie naar huis want daar uuhh,....heb je weinig aan.... qua visum dan he? ;)
 
Ik ben blij. Met Avans. Alles netjes gestempeld, hadden zelf ook al bedacht alles op Avans briefpapier af te drukken.
Ziet er echt gelikt uit. Krijgen een merci-tje toegestuurd.:up::cool:
 
haha, ik zocht even op "Avans" vanwege gedoe met stempelen studiegids en las deze quote van je.... nog altijd de beste optie lijkt het om binnen te komen.... maar dan weleen echte ozzie, en niet zoals ik met een Dutchie naar huis want daar uuhh,....heb je weinig aan.... qua visum dan he? ;)
Hihi dat is alweer lang geleden!! Mijn stage was 3 jaar geleden. Toen geen leuke vent gevonden, en deze keer tot nu toe ook nog niet, haha. Ligt het aan mij of lopen er niet zoveel leuke ozzie mannen rond??
 
Back
Top