iemand skills laten assessen bij ACS??

Jerden

Active Member
Hoi

wij hebben eind februari al onze paperassen naar ACS gestuurd voor onze skills assessment. Op 12 maart is het geld al van onze rekening gegaan, maar van ACS hebben we nog steeds geen bevestiging gehad dat ze iets van ons ontvangen hebben (waardoor we de toestand online zouden kunnen opvolgen).

Weet er iemand hoe lang het duurt vooraleer je een bevestiging per email ontvangt, en gaan de 12 weken wachttijd dan pas in, of gaan die in op het moment dat ze het geld van je rekening halen?

Ik weet niet of het iets uitmaakt maar ons beroep staat (voorlopig toch nog) op de CSL.

Alvast bedankt voor enige info!

grtjs
Jerden
 
Hoi,

bij mij duurde het 2 maanden voor er een aangetekende brief terug kwam met het goede nieuws van het ACS. Inderdaad: het geld afschrijven was zo gebeurd, maar verder geen teken van leven. Sommigen krijgen al na een maand bericht, zal afhangen van de drukte zeker. Nog ffies geduld dus. Bekijk het zo: straks is het wachten op een CO een eeeeuwigheid in verglijk met je skills assessment.

Groetz
Jeroen
 
[quote author=Sjoem link=topic=9886.msg135203#msg135203 date=1237977780]
ja maar jullie hadden toch extra geld meegestuurd?  :grin:
[/quote]

Stttttttt    :evil:

En good vibes natuurlijk.

Het was overigens in eh...april / mei vorig jaar als ik me goed kan herrinneren. Misschien net een rustige periode getroffen?
 
Hoi

op hun site staat dat ze binnen de 7 tot 10 dagen na ontvangst van je papieren een email sturen ter bevestiging. Je zou dan ook een code krijgen waarmee je de toestand online kan opvolgen. Heb jij dat dan nooit gekregen Jeroen?

@Dijnnas: 3 weken !!  :?  Dat was idd in een vorig tijdperk denk ik! Wow, dat is wel heel erg snel! Voor welk beroep had jij assessment aangevraagd? En deed/doe je het samen met een bureau? Viel je in categorie A? (major in IT en 4 jaar ervaring)

Wat zijn de ervaringen van andere IT-ers?

By the way: we hebben nog steeds geen teken van leven gekregen...  :x
 
Ik bijna 10 weken gewacht. Dit is ondertussen al wel effe geleden, ik denk eind 2004. Voor zover het verschil maakt, ik heb een RPL moeten doen ... (wow, ik kan in 1 keer RPL typen, heb ik het dan eindelijk 'verwerkt' ... ??)
 
Jerden, ik kon de status niet online volgen, maar 't was in april 2008 da's alweer een jaar geleden. Enne goed punt Pete, ik deed ook een RPL. Ja da's traumatisch, RPL-len is een werkwoord geworden bij ons... tja Pete hadden we maar een vak moeten leren!

Een RPL is een dik pak papier en als het goed is lezen ze dat allemaal.

Als je "alleen" je Diploma laat assessen dan zal 't minder werk voor ze zijn.
 
Wil iemand hier een slotje op zetten???? Er komt telkens zo'n lelijk woord voorbij  :grin:

Uitslag na 4 weken incl. doorlezen van dat boekwerk, mei 2008

Sacha
 
ik had na 2 weken volgens mij de bevestiging... uiteindelijke uitslag na 3 maanden
have patience!
 
NEEEEEEEE!!!!!! HET VERBODEN WOORD!!!!!!!!!!!!!

[move]ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT ALERT[/move]



[quote author=Jerden link=topic=9886.msg135283#msg135283 date=1238016511]
@Dijnnas: 3 weken !!  :?  Dat was idd in een vorig tijdperk denk ik! Wow, dat is wel heel erg snel! Voor welk beroep had jij assessment aangevraagd? En deed/doe je het samen met een bureau? Viel je in categorie A? (major in IT en 4 jaar ervaring)
[/quote]

Assessment was voor IT manager inclusief het verboden woord en wij doen het samen met een bureau.
Geen idee welke categorie, maar geen major in IT, angezien er een *** geschreven moest worden. Wel meer dan 4 jaar ervaring.
 
Mooi woord [glow=red,2,300]RPL'en[/glow] lees hem nou nog eens door na een tijdje en dan is het bij elkaar toch best een mooi verhaal.
Bij ons duurde het inderdaad ook zo'n vijf weken. Kregen ook een link & code waarmee we de voortgang konden tracken.
Dit was in september 2007.

Ik weet niet of ik het nog een keer over zou (willen) doen als ik alles van te voren zou weten en nog een keer 21 maanden in de stress zou moeten zitten, maar goed, alles bij elkaar is het het wel waard geweest. Wij hadden begeleiding van Rob Breumelhof van Move2Australia, aangezien hij ook in de IT heeft gezeten wist hij erg goed waar je op moet letten om een goede RPL te schrijven.

Voor diegene die het nog moeten doen; succes ! keep up the good work  :up:
Voor diegene die nog op de uitslag wachten; het komt goed, heb geduld  :up: :up:

Groetjes,
Johan
 
RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL
RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL
RPL Dat krijg je ervan als mensen het ene leren en het andere gaan doen. Ik ga toch ook niet leren voor metselaar om  RPL RPL
RPL vervolgens een automonteur te worden.... RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL
RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL
RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL

Find the hidden message.... :evil:

(grapje natuurlijk). Ik zou zelf niet weten of ik ooit aan die RPL begonnen zou zijn. Gelukkig voor mij had ik een IT-gerelateerde opleiding.
 
[size=10pt]ZEG[/size] [size=20pt]ZEG[/size] [size=30pt]ZEG[/size] Maluka, alstjeblieft, het is nog vroeg hier  :wink:
Wist je trouwens dat wanneer je het lied 'Als sterren aan de hemel staan' van Fransje Bauwah achteruit draait, je de boodschap hoort: "Die RPL is je eigen schuld, had je maar een echt vak moeten leren"

Hier wordt helemaal niets meer teruggelezen kan ik je vertellen. Hobbel genomen, kastje dicht  :up: Maar wie weet, over een tijdje wanneer we ons visum hebben...
 
Dankzij Maluka ben ik zo in de stress geschoten, dat ik nu de hele dag in de sauna moet gaan zitten om te ontstressen.

Wij overwegen om de harde schijf te formateren waar het bestand op staat.....

Nee, het valt allemaal best mee. Het is net als bevallen: De herinnering aan de pijn slijt met de jaren..... :smile:
 
wanneer je het lied 'Als sterren aan de hemel staan' van Fransje Bauwah achteruit draait,

Achteruit draait ? hoe doe je dat met een CD/DVD ? Stekker andersom in het stopcontact ?
Rare jongens die Nederlanders.................. :evil:

Gr,
Johan

PS: Nog even voor Sacha als ze weer uit de Sauna komt  :wink:
RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL  RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL RPL.

Heeft trouwens niks met een ander vak leren dan uitvoeren te maken Maluka.
Zit al jaren in de IT, heb vele certificaten (Cisco, CISSP) maar moest toch nog een RPL schrijven om mijn ervaring te beschrijven aangezien ik geen HBO opleiding heb.
 
Met een goedkoop dj setje kom je al een heel eind tegenwoordig  :wink:

Een RPL heeft wel degelijk te maken met een ander vak leren dan uitoefenen te maken. Het gaat er om dat je je vervolgopleiding niet in de IT richting hebt gedaan (mag ook MBO zijn overigens) en certificaten worden niet als vervolgopleiding gezien, wat ook wel logisch is. Dijnnas2 heeft wel een HBO opleiding en zit al een jaar of 11 in de IT, inclusief wat certificaten, maar toch helaas... Puur omdat de vervolgopleiding niet IT gerelateerd was.
 
Aaaaaargh........ was helemaal ontspannen....komt dat woord weer voorbij...... :cry: Stoute Johan!

Nee, mij krijgen ze niet meer gek! Heb een heerlijke hammam massage gehad en ben alle stress uit mijn lijf kwijt! Ben helemaal relaxt  :cool:
 
[quote author=Sacha link=topic=9886.msg135660#msg135660 date=1238388149]
Aaaaaargh........ was helemaal ontspannen....komt dat woord weer voorbij...... :cry: Stoute Johan!

Nee, mij krijgen ze niet meer gek! Heb een heerlijke hammam massage gehad en ben alle stress uit mijn lijf kwijt! Ben helemaal relaxt  :cool:
[/quote]

Zo relaxt dat je niet meer kunt slapen? (4:42)  :wink:

EDIT: ik zie het al, mijn tijd staat nog verkeerd ingesteld  :smile:
 
Yep, was ook effe in de war ;-). Weer zoals gewoonlijk even apart dat je nu (hier in WA dan) het verschil op 7 uur moet zetten ipv 6 uur.. Want NL is toch begonnen met hun zomertijd nu wij opgehouden zijn daarmee??
Of is de tijd op de server misschien nog niet bijgewerkt naar de NL zomertijd??
LOST?? ;-)
 
Back
Top