iemand skills laten assessen bij ACS??

Ja, de zomertijd is ingegaan, laat de lente nu maar komen  :happysun:

Maar we zijn wel heeeel off topic bezig..
Excuus Jerden, ik zal stoppen met het vervuilen van je topic.
 
Sydney is het volgende week pas de ingang van de wintertijd dus op dit moment 9 uur tijdsverschil met NL  :p

Gr,johan
 
geeft niet hoor Dijnnas, wij zijn toch nog steeds aan het wachten

en wachten

en wachten

...

en ondertussen zenuwachtig zijn omdat de kans er nog altijd is dat wij ook nog aan dat gehate RPL moeten beginnen ... :p

Maar dan zullen we blijkbaar niet de enigen zijn...
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9886.msg135663#msg135663 date=1238396513]
Zo relaxt dat je niet meer kunt slapen? (4:42)  :wink:

EDIT: ik zie het al, mijn tijd staat nog verkeerd ingesteld  :smile:
[/quote]

Mijn tijd stond duidelijk ook nog verkeerd ingesteld.... zo vlot ben ik ook weer niet wanneer ik aan het werk ben! Dus eigenlijk was het 6.42 uur.... valt toch weer mee dan  :smile:
 
en ondertussen zenuwachtig zijn omdat de kans er nog altijd is dat wij ook nog aan dat gehate RPL moeten beginnen

Wat ben je dan van beroep en wat voor soort opleiding heb je gedaan ?

Gr,
J
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9886.msg135830#msg135830 date=1238551978]
en ondertussen zenuwachtig zijn omdat de kans er nog altijd is dat wij ook nog aan dat gehate RPL moeten beginnen

Wat ben je dan van beroep en wat voor soort opleiding heb je gedaan ?

Gr,
J
[/quote]

Ben even zo vrij geweest om het op te zoeken :)

Jeroen is de enige die aan alle voorwaarden voldoet dus hij is de main applicant. Zijn beroep komt voor in de SOL en in de MODL, hij werkt al meer dan 10 jaar in de ICT-sector. Maar hij is eigenlijk afgestudeerd als ingenieur electrotechniek, wel met optie informatietechnologie maar dat was niet zijn major. We vragen ons nu af of dat een probleem kan zijn en vooral hoe we dat te weten komen. Moeten we dan toch al een assessment aanvragen bij ACS, en zijn zij het die daarover beslissen? Zijn zij het ook die bepalen voor welke categorie je assessed zal worden (heeft ervaring in meerdere domeinen), en moet je als je in aanmerking wil komen voor extra punten van MODL dat al bij het begin van je assessment aanvragen?

Ik denk dat we kunnen concluderen dat je een RPL moet schrijven, of het moet een heel erge op IT gerichte opleiding zijn geweest.
 
tja, daarover is er dus geen duidelijkheid. Voor een gewone assessment bij ACS (dus geen RPL) moet je behoren tot 1 van 3 categorieën: ofwel groep A, dat is een major in IT en min. 4 jaar ervaring, ofwel groep B, dat is een bachelor met een minor in IT (min. 20% van je opleiding) en min. 6 jaar ervaring, ofwel een Australisch diploma.

Wij hopen dus dat we in groep B vallen, bij narekening van het percentage IT in de volledige opleiding kwamen we aan 34%. De grote vraag is of zij dat erkennen, vandaar dat we nog steeds in onduidelijkheid zitten, er is blijkbaar niemand die het met zekerheid kan zeggen.

Dus nagelbijtend afwachten ....

nog steeds... (ik ga ervan uit dat geen nieuws goed nieuws is, of ben ik nu te optimistisch...  :wink: )

Jerden
 
Te snel mijn conclusie getrokken dus, zou mooi voor jullie uit kunnen pakken.
Maar ik zag dat jullie een kansberekening hadden laten maken. Hebben jullie uiteindelijk besloten om het zelf te doen dat je nog geen concreet antwoordop je vraag hebt?

Gewoon van het positieve uit gaan, heel goed. Kan niet anders dan dat je een positief bericht krijgt.
 
ja, we hebben een kansberekening laten doen bij M2A, maar zij zouden het volledige lessenpakket moeten bekijken om te kunnen concluderen of we voldoende ICT hadden of niet. En dat zouden ze pas bekijken als we de visumprocededure bij hun zouden laten doen. Maar wij hebben beslist om het in ons eentje te doen. Het was nochtans heel verleidelijk om het via M2A te laten doen, maar ja, we, of beter gezegd ik, heb de tijd om het allemaal zelf uit te zoeken, en dan sparen we toch weer een mooie duit uit. Vandaar....

Ondertussen nog steeds geen bericht...  :-(

Maar morgen vertrekken we voor een weekje naar zee. Een hele week geen internet! Wie weet wat ik allemaal in mijn mailbox vind als we terugkomen... :up:
 
Kan me voorstellen dat ze daar meer info voor nodig hebben. Afwachten dus nog maar even.
Wanneer je de tijd hebt is het ook wel goed zelf te doen, is ook afhankelijk van welk visum etc. en veel mensen kiezen hier ook voor. Ons zelf kennende was dat geen goede optie, aangezien we (hoe zal ik het zeggen) een 'administratieve uitdaging' hebben. In de werksfeer heb ik alles netjes op orde, maar wanneer het om dit soort zaken gaat, raak ik het spoor bijster  :lol:

Veel plezier aan zee, het weer zit in ieder geval mee. En je zult zien: bij terugkomst is het allemaal afgerond  :up:
 
Nog steeds niets....  :-(

Ik begin een beetje nerveus te worden. Als je op de Engelse XPdite-site gaat kijken krijgt daar gewoon iedereen een acknowledgment-mail, binnen de 7 tot 10 dagen nadat ze het verstuurd hebben. Ik begrijp niet dat we zelfs dat niet krijgen. Ik weet niet of het nu verstandig is om ACS eens een mailtje te sturen. Of vinden ze dat vervelend en gaat het dan nog wat langer duren puur uit pesterij??

Iemand met goede raad? Help ... :|

Jerden
 
Klopt, zodra het binnen is krijg je een brief met een link waarop je de voortgang kan checken.

Is de betaling al wel afgeschreven ?
En heb je het als pakketje of in een envelop verstuurd ?

Je kan ze natuurlijk altijd even bellen.

Groeten en sterkte ermee.
Johan
 
we hebben het aangetekend verzonden per post, en op 12 maart is het geld al van onze rekening gegaan. Dus ze hebben het zeker gekregen. Johan, ik dacht dat je die link per email kreeg, sturen ze dat per post? Want er gaat hier nogal eens iets verloren in de post, dus mss is het dat wel. Maar op hun site staat dat ze een email zouden sturen, en dat krijgen we ook niet.

Misschien toch maar eens een mailtje sturen, en als dat niet helpt eens telefoneren....
 
Hmm, vreemd en inderdaad hadden wij de ervaring ook dat post is kwijt geraakt.
Ik zou gelijk bellen als ik jou was, heb je ook direct antwoord ipv weer op een mailtje wachten.

Succes,
Johan
 
Hoi

ik kon niet meer wachten dus heb ik gisterenavond gelijk toch alvast een mailtje gestuurd. Vandaag nog geen antwoord, dat was natuurlijk te verwachten. Ik ga hen het voordeel van de twijfel gunnen en 2 dagen de tijd geven om te antwoorden (zoals het op hun website staat). Dus als we dinsdag niets gehoord hebben ga ik dinsdagnacht bellen. Moet nog even het tijdsverschil opzoeken.

Johan, jij zit in Sydney als ik het goed heb he? Is het nu een tijdsverschil van 8 of 9u? Want ik verwacht wel dat we moeten gaan bellen ...

grtjs
 
Het is nu weer 8 uur verschil.

Daylight saving ended in New South Wales on Sunday 5 April 2009 at 3:00 am, when clocks were put back one hour.
 
Zo, geen antwoord via mail, dus ik ben gisteren maar eens wat langer wakker gebleven en heb gebeld.

Ze hadden idd geen acknowledgement-mail gestuurd (vergeten...), maar vanmorgen zat ie in mijn mailbox en we hebben eindelijk onze logincode om de toestand online op te volgen. Op dit ogenblik zit onze aanvraag bij de assessor. Vraag me nu wel af of dat zo'n slordige piet is die de dingen maar half afwerkt, maar kom, we hopen er het beste van, en zouden rond de 12de juni een uitslag moeten krijgen...

Afwachten maar ....  :wink:
 
Back
Top