Iemand slim met auto's?

Lenka

New Member
Hallo! 
Wauw.. eindelijk is het dan zover... na 5 maanden reizen met de bus en liften heb ik mijn eigen auto  :lol:
een Ford Falcon.
maar ja... mijn lage budget maakt dat de auto niet spiksplinternieuw is.  :-(
Een monteur is erg duur maar wel nodig natuurlijk. toch lijkt het mij fantastisch om iets zelf te kunnen doen. is er iemand of ken je iemand die in WA zit en mij kleine reparaties kan leren? Natuurlijk wil k er iets voor terugdoen zoals helpen in het huis. Op mijn website kunnen julie zien wat mijn nieuwe aanwinst is :) www.lenkas.nl Ik ben ZOOOO trots! maar goed. Ik vraag dus echt om hulp en hopelijk kan iemand mij helpen.
groetjes van Lenka (in Perth - WA)  :up:
 
Hoi

Ik zit en zal wel te ver van je vandaan blijven (wij willen naar cairns)
Wel heb ik ervaring met die auto's
Mijn schoonzus had ook zo een auto en was vaak kapot.
Ik heb hem toen met onderdelen van de sloop telkens opgelapt (ja in mijn vakantie)
Succes met je auto

Groetjes Kees
 
Ik heb een ford falcon uit 1983
Helemaal super  :up:

Ik kan je niks vertellen over reparatie's, ik heb gelukkig nog geen problemen gehad.
Veel succes met je nieuwe aanwinst en geniet ervan.

Groetjes,
Jolanda
 
Vanaf eind augustus zitten wij ook in Perth, mijn vriend kan alles ha ha, nee zonder gekheid hij kan je wel het eea bijbrengen als je wilt.
 
Hey!
Cool hé! Je zal een jaartje geduld moeten hebben, kzit nog aan den andere kant.
Er bestaan ook boeken over onderhoud auto's, in DIY zaken weet nie online.
Have fun.
Groeten Henk.
 
Hey!
Thanks allemaal voor jullie reactie. Momenteel heb ik een baantje gevonden in Kauring (28 km van York vandaan - WA). Da's nodig om mijn autotje te onderhouden.
Momenteel doet mijn autotje Sally  :smile:  het nog goed. Ben wel naar de monteur geweest voor de zekerheid en die zei dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik ga nml naar het noorden dus da's een lange afstand. Hopelijk redt ze t zonder problemen. Over een paar maandjes moet ik dan in Cairns zitten dus wie weet?
Doeggies
Lenka  :up:
 
Ik kan je eventueel wel vertellen hoe die in zijn achteruit moet....laat maar ff weten of je mijn technische expertise kan gebruiken :grin:

Gr Frank
 
Ik zou je graag terwille zijn, maar ik woon in Adelaide dus dat is iets te ver...

Maar ik heb met plezier je weblog zitten lezen en zo te zien heb je het aardig voor mekaar.

Groetjes, Bart
 
Heyy!!  :smile:
@ Bart: leuk dat je mijn website hebt bezocht. Thanx!

mbt de auto: Is er iemand in BROOME die dit forum bezoekt?
1.  weet iemand een goede (en goedkop) monteur in Broome? (Ik moet toch naar een monteur (airco gaat aan zodra ik de ventillator aanzet; we rijden nu dus zonder ventillator... oef... stik... heet...)
2.  En mischien weet iemand een plek waar ik voor enkele nachtjes goedkoop kan overnachten? Ik bedoel niet hostel maar..... : In Perth kon ik bij iemand voor het huis parkeren (de oprit). Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Ik heb het niet zo breed maar degen die mij helpt kan ik wel overspoelen met verhalen van mijn belevenissen  :lol:  Ik zal niemand tot last zijn... ik heb alles in mijn auto - het is immers mijn huisje.

Ik kan niet altijd deze webiste bezoeken - in WA niet overal internetplaatsen en erg duur. Maar hopelijk kan ik zsm dit forum checken en weer wat schrijven.

Momenteel zit ik in Exmouth. Vandaag gesnorkeld. Zo mooi! Morgen wandelen in het NP. Beloofd een mooie dag te worden. Gistren kwam het water echter met bakken uit de lucht. Alles overstroomd. Dat was erg eng!

Thanx als iemand me kan helpen.
Groetjs van Lenka (ik moet stoppen want mijn internettime zit er helaas op)
 
Zie je misschien een knopje van de airco over het hoofd? Normaal kan de airco alleen draaien als de fan minstens op stand 1 staat. Zet je de fan op 0 dan slaat de airco automatisch af. Zet je de fan weer op 1 dan gaat de airco weer aan. Misschien is dat laatste wat er bij jouw auto gebeurt en is er dus feitelijk niks aan de hand - je moet alleen even de airco-knop opzoeken?

Michiel
 
Hey!!
hmmm.... ben idd niet zo slim met auto's,. want zelfs met t plaatje lukt t niet echt. (Domme meid... - foei).
Maar oke. Ik merk dat de airco enkel vanzelf aangaat (ook als ventillator uit is) als het vochtig is. Dus regen of in de vroege morgen en met mist.
Daarnaast lekt mijn autotje ook nog eens koelvloeistof. Steeds aanvullen dus.
Ben nu in Broome. Helaas monteurs de komende 2 dagen vrij wegens weekend. Da's balen. Ik zocht naar accomodatie maar de unpowdered sites in Broome zijn VOL! Da's wegens paardenraces, had ik geen weet van. Zit nu niks anders op dan in de auto te slapen. Ben wel een beetje bang omdat ik al veel dronken mensen heb gezien. Slik. Momenteel heb ik met alles in Broome pech. Ben toe aan rust. aan een praatje met iemand. Misschien zit er niks anders op dan om naar darwin te rijden. Misschien heb ik daar meer gelluk om tussen de locals te komen, accomodatie te vinden en misschien een baatje. Maar ja, momenteel ben ik eigenlijk moe na de lange rit van 3000 km (Vele omwegen) en van mijn reisgenoot (die nu weg is).
Maar goed. Bedankt voor de tips met de auto! Maar waarschijnlijk ben ik toch te dom om dit zelf aan te pakken en moet ik in Darwin (?) naar monteur.
Doeggies van lenka
 
Hey Lenka!

Nou effe diep ademhalen en vooral niet direct doorrijden naar Darwin! Jemig, dan mis je echt wat.....tis daar zo mooi, en de hele rit naar Darwin heb je zoveel te doen!!!!

Heb je alle caravanparks gehad? Ik heb destijds een tijdje op het caravan in Cable Beach gestaan, niet die grote duurdere, maar de kleinere erachter, iets verder van het strand. Was echt super goed! Doorvragen als ze geen plekje voor je hebben hoor, want misschien mag je dan wel met je autootje 's nachts bij de ingang staan of zo. Hoef je je ook niet geintimideerd te voelen door dronken lui.

Wat airco betreft: de airco belt eraf halen/knippen (of iemand laten doen). Volgens mij is er een groot Mobil station ergens en daar gewoon effe rondhangen en geinterreseerd onder je motorkap hangen. Zeker weten dat er iemand rondloop die je wel even wil helpen! Zo doe ik dat ook altijd......en je leert er ook een hoop van!

Broome is heerlijk om een paar dagen bij te komen....
Kan je aanraden om daarna naar Geiki Gorge te gaan (hoe heet die plaats daar het dichts bij ook alweer?) en een toer door de gorge te doen. Ook naar Halls Creek of anders Turkey Creek (geloof ik, roadhouse verderop, nu laat mijn geheugen me weer in de steek, maar kijk anders op mijn website van toen: http://members.lycos.com/jetontour Hier vind je ongeveer jouw hele reis.....) en vandaar een toer naar Bungle Bungles. Kununnura is ook goed uit te houden en zo heb je ook nog Katherine (met Katherine Gorge) etc. voordat je in Darwin bent!

Anyway, ik hou op met promoten zodat je tijd hebt om te genieten!

Henriette
 
Fitzroy Crossing is het dichtsbij zijnde dorpje ivm Geiki Gorge.
Als je daar bent is er een fijne, goedkope camping is aan de oostkant van Fitzroy Crossing bij de rivier.

Zoals Henriette als zegt, echt even relaxen in Broome en dan verder met de trip.

Heb helaas geen verstand van auto's, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Groetjes Jolanda  :up:
 
thanks henriette en jolanda
alles is oke
nee wil zeker niet snel weg uit broome
maar wegens paardenraces zijn zelfs de 3 overflow campings vol!
heb in auto geslapen - was wat nerveus. maar ging goed.
autotje : schroefjes aangedraaid.
heb advertentie opgehangen voor de lift. Ga een jongen zo terugbellen.
moet nu stoppen - internet zit er op
Lenka  :)
 
Haaaai daar ben ik weer.
Denk niet dat ik meteen in een stuk door naar Darwin zou reizen...  dat zou ik nooit doen. Er is veel te zien onderweg. maar wat ik bedoelde is dat Broome niet echt positief op mij inwerkte. Nu ik bij iemand een kamertje heb kunnen vinden is het al wat beter, maar toch... de afgelopen twee dagen is het enkel regelen en doen. ook vandaag een halve dag kwijt met niks. Nou ja... wel iets... mijn Sally... iemand is ... snik... iemand heeft mijn Sallietje beschadigd.  :oops: Ik stond geparkeerd en iemand heeft mijn achterbumper beschadigd - hangt er links maar wat bij. natuurlijk beloven ze van alles en is er niks van terecht gekomen. man was erg intimiderend. Ze wilden geen gegevens geven. gelukkig had ik de camera bij de hand en heb ik een foto kunnen maken en een pen en papier in zijn handen gedrukt om zijn naam op te schrijven. wilde geen tel nr, geen achternaam niks geven. Heb net zo lang in het hostel rondgehangen tot ik zijn achternaam wist. maar ja, het is de auto van waarschijnlijk het meisje en van haar wete ik enkel de voornaam. Gelukkig heb ik het registratie nummer opgeschreven. Heb een form bij de politie opgehaald en die ga ik invullen. niet dat het wat helpt - de schade is alang niet 1000 dollar. dus dan doen ze niks. gelukkig is het enkel de bumper en hiet veel meer. Ik stond naast mijn auto en heb weg kunnen springen. natuurlijk geven ze mij de schuld en intimideren ze dat ze niks gaan betalen. hij wilde het fixen met wat schroeven... ja ja....
en zo wordt mijn nette dame steeds meer een backpackersauto (schrammen en schroeven en deuken). Ik heb afgelopen week een diepe donkere plas ontweken en heb zodoende door een scherpe struik gereden (foei) maar dat is mijn schuld. Het is gewoon vervelend dat iemand anders iets beschadigd dat van jou is en ze doen niks. Als ik iets fout doe zeg iksorry en ben ik eerlijk en probeer ik t op te lossen - het is immers mijn fout. Ik weet zeker dat als ik HUN auto had geraakt, ze zeker er een heel circus van zouden maken om alles gefxt te krijgen. Maar tja, ik ben een meid en heb geen grote mond en durf niet tegen iemand in te gaan.
Maandag ga ik naar de monteur om het te repareren. Heb al eenafspraak.

En met de airco. misschien is het idd beter om het ergens uit te zetten (zo'n stekker of zo). maar soms heb je de airco wel weer nodig - al is het voor even. Het is mij opgevallen dat de airco enke zelf aanslaat als het mistig is of koud. Dus het heeft te maken met vocht.

de monteur heeft wat schroefjes aangedraaid en hopelijk is de koelvloeistof lekkage opgelost.

Maar goed... dat is dus mijn ervaring met Broome: volle hostels en campings, aanrijding, dronken mensen, politiebureau en monteurs.
Ik weet natuurlijk dat Broome beter is dan wat ik hierboven heb beschreven. Ik ga overmorgen (na de monteurtoestanden) naar het strand. Als het goed is is het daan extra laag water en dan zijn de dinasaurus pootafdrukken te zien. En ook is het volle maan als ik me niet vergis...  :wink:

En voor de lift... heb al een paar mensen ontmoet/gebeld maar dit klikt niet echt. ik heb nog even de tijd maar anders zit ik er echt niet mee als ik zelf op pad ga. lekker rust. En makkelijker om een baan te vinden onderweg. (Hoop iets in de fruit/groente te vinden en anders  (heel graag) op een farm met dieren).
Er is veel te zine onderweg het enige probleem is dat ik geen 4WD heb. Waarschijnlijk moet ik daarvoor vanuit Fitzroy Crossing een tour doen.

oke dan - ik hou jullie zo nu en dan wel op de hoogte hoe het gaat.
groetjes van Lenka
 
Hey Henriette,  :smile:
Ik wil de link bekijken, maar het werkt (bij mij) niet. KLopt dat?

http://members.lycos.com/jetontour

Groetjes van Lenka
 
Back
Top