Iemand slim met auto's?

Hey Henriette!
Echt heel leuk! Wat zou ik graag dezelfde ervaring willen hebben als jij.  :grin: Maar zoals je schreef: de meeste backpackers hbben geen geld voor een 4WD met alle gear.  :cry: En ik kan het niet doen met mijn 2WD.  :cry:
Ik zal vanuit Fitzroy Crossing een tour moeten doen om een glimps te krijgen in hetgeen jij heb gezien. Natuurlijk is dat niet hetzelfde, maar beter iets dan niets nietwaar?  :wink:
Doeg
Lenka
 
Geiki Gorge is niet ver van Fitzroy Crossing en je kunt gewoon naar het begin van de toer rijden met je auto. Daarna krijg jij precies dezelfde ervaring als ik!!!!!!!! Overigens zou je met je auto ook nog wel via Tunnel Creek tot aan Windjana Gorge kunnen rijden hoor! (even checken wat het regenseizoen heeft gedaan met de weg). Deze zag er toen goed uit en meerdere mensen met gewonen auto's deden het rondje Derby - Windjana - Tunnel Creek - Geiki Gorge - Broome (of highway).
En wat ik daarna schreef over toer naar Bungle Bungles kun jij ook doen!
Veel plezier. Ben erg benieuwd!
enne.........misschien vind je nog wel een reisgenoot..Zo niet: dat wordt nog steeds genieten!

Henriette
 
Hey henriette!
huh? kan daqt met een normale auto? Raar. Vele zeggen me dat het een 4WD is En dat de bungle bungle al absoluut niet toegankelijk is met een normale auto. En dat de mensen die het wel proberen gewoon niet slim zijn (groot risico nemen). Natuurlijk is het een gravelroad, maar ik hoorde ook over rivercrossingen. Heb geen zin om vast komen te zitten. Dan is een tour toch voordeliger dan een towing (met alle problemen er aan vast)...
Ik weet niet of ik het risico kan/wil nemen. Maar natuurlijk, als ik mensen zie die daar vandaan komen zal ik het vragen.

Ziet er naar uit dta ik alleen moet. De jongen heeft afgebeld: gaat met de bus.
Doeg
Lenka
 
Klopt, Bungle bungles kun je niet inrijden, maar er zijn tours vanuit Turkey Creek roadhouse (en helikopters en vluchten vanuit Kununurra). Dat bedoelde ik met: je kunt het ook zien!

Het rondje wat ik omschreef vond ik niet heel erg 4wd, maar je kunt er alleen maar achterkomen door met mensen op de camping etc. te spreken die er net vandaan komen. Dat zijn de enigen die weten hoe de weg erbij ligt. En natuurlijk moet je altijd afwegen of je het in je eentje wilt doen, want ondanks het feit dat er vrij veel mensen zijn, is het toch een risico. Want gravel wegen vragen veel van je auto bijvoorbeeld.

Vraag maar raak als je nog wat wilt weten.......

Henriette
 
Bedankt Henriette  :up:
ja, gravelwegen eisen veel van een auto. En er is verschil tussen gravel en gravel...
zo hield ik mijn hart vast op de "goed begaanbare 2WD gravelweg" in Kalbari NP. (En iedreeen zei dat t goed was en iedereen deed t met 2WD, maar pffff wat een trillingen.... Er zijn hier en daar wat schroefjes door losgetrild... Gelukkig geen water crossen. En tja, eenmaal het park uit kom je wel mensen tegen die zeggen: "wat een verschrikking". Maar goed. Het was de enige toegangsweg dus ik zou het hoe dan ook gedaan hebben. En het NP was ZOOOO mooi.
Wacht nu op eemn belletje van een meisje. En als ze niet meewil vertrek ik morgen richting Darwin (en probeer ik onderweg van alles te zien wat ik in mij uppie durf - voor het geval ik ook onderweg niemand vind).
Doeg
Lenka  :grin:
 
Haai... daar ben ik weer.
Alles is (nu) oke. ... heb een tour gedaan voor 121 dollar vaniuit Derby naar de windjana gorge en tunnel creek. Zoo mooi. De hoofdweg was trouwens wel oke... maar de overige vele kilometers was zoooo slecht... gelukkig heb ik dit niet met mijn uato gedaan.
Maar goed.. toch heb ik problemen ondervonden. De fuelpump is kapot gegaan in hals Creek en dus heb ik daar ruim een week moeten blijven (en ik heb echt geluk gehad omdat de wachttijd het dubbbele. ) Maar goed. Autitje werkt weer. maar de mechanic vertruw ik niet en ik vind het niet 370 dollar waard. maar goed - ik had geen keus nietwaar?
ben nu in Kununurra en ga morgen een baantje zoeken op een farm.
groetjes van lenka
 
Hey!
heb idd een baantje gevonden: sandalwoodzaden rapen. Nooit gedacht dat ik dat in Australie zou doen... hihii
Ik blijf t/m 1.10 in Kununurra omdat ik "housekeeping" doe. Twee lieve honden die ik verzorg trouwens  :up:
Doeg,
Lenka
 
Hoi Lenka, kijk dat is weer een baantje waarvan niet iedereen kan zeggen dat ze het gedaan hebben.

Veel plezier, groetjes Jolanda.  :up:
 
Back
Top