Iets om rekening mee te houden

Amulya

New Member
Ik las net dit:

A mate who works, for the company, in sydney, rang the other day to say, they just got a box [20ft container] in from the uk ,with Bullet holes in the side[2] , customs reckon this is becoming an increasing problem, with increase in weapons in the middle east, ships traversing, the suez canal are slow moving targets for any one with anti - western sentiment. minimal damage was caused, apparently, at least they cant blame the removalist ........................ MM

Iets om rekening mee te houden. hmm, zijn er ook verhuizers die niet via het midden oosten gaan? denk het niet, is te ver natuurlijk
 
Amulya said:
Ik las net dit:

A mate who works, for the company, in sydney, rang the other day to say, they just got a box [20ft container] in from the uk ,with Bullet holes in the side[2] , customs reckon this is becoming an increasing problem, with increase in weapons in the middle east, ships traversing, the suez canal are slow moving targets for any one with anti - western sentiment. minimal damage was caused, apparently, at least they cant blame the removalist ........................ MM

Iets om rekening mee te houden. hmm, zijn er ook verhuizers die niet via het midden oosten gaan? denk het niet, is te ver natuurlijk
Hmmm, ik denk dat de kans dat je container tijdens een storm overboord slaat groter is... Daarvoor heb je dus verzekeringen...
 
Hans de Visser said:
Hmmm, ik denk dat de kans dat je container tijdens een storm overboord slaat groter is... Daarvoor heb je dus verzekeringen...

da's waar. ik denk ook dat je zowiezo geen hele waardevollen spullen erin moet doen, en al zeker geen foto albums etc. dingen die niet vervangbaar zijn zeg maar.
 
Mijn vriend is toen der tijd een container kwijt geraakt, is overboord geslagen. Bij hem zaten inderdaad foto's en dergelijke. Deze keer doen we dus zeker geen onvervangbare dingen in de container
 
[quote name='"heidi"]Mijn vriend is toen der tijd een container kwijt geraakt' date=' is overboord geslagen. Bij hem zaten inderdaad foto's en dergelijke. Deze keer doen we dus zeker geen onvervangbare dingen in de container[/quote']

arghghhhh!!!!!! Hou op!!!!! Mijn ergste nachtmerrie!!!
Maar daarom heb ik dus al onze foto's ingescand, en alle negatieven blijven in NL.
We hebben nu al zooo veel boeken, dat die echt niet in de koffers kunnen!
Ik denk gewoon aan mijn ouders die al 2 keer hebben verscheept, zonder enkel probleem.


Hmmm, MM, MrMover dus ;) Die heeft altijd goede adviezen.
Maar met deze kan ik niet echt wat...
Volgens mij gaat alles via het Suez kanaal?

Oh ja, hij gaf mij laatst ook de tip: stop alle dingen waarover je een beetje twijfeld met de quarantine (houte beeldjes bijv) in 1 doos, en zet er 'Quarantine?' op. Dan vinden ze je behulpzaam, werk je mee, en misschien doorzoeken ze dan de rest niet....(door dat openen van dozen door de douane gaat er juist vaak wat mis volgens mij).
 
Ik vraag me af of ze echt alle dozen gaan uitpakken?
Ik heb wel een paar beeldjes van de wereld winkel, en heb een paar jaar geleden in indonesie een grote illegale schelp mee genomen. Deze dingen mogen dus eigenlijk niet mee, maar ik waag het gewoon.
Als ze alle dozen willen controleren zijn ze nog wel even bezig :lol:
Mijn eigen foto's nemen mijn ouders volgend jaar mee als ze op vakantie komen.
 
heidi said:
Ik vraag me af of ze echt alle dozen gaan uitpakken?
Ik heb wel een paar beeldjes van de wereld winkel, en heb een paar jaar geleden in indonesie een grote illegale schelp mee genomen. Deze dingen mogen dus eigenlijk niet mee, maar ik waag het gewoon.
Als ze alle dozen willen controleren zijn ze nog wel even bezig :lol:
Mijn eigen foto's nemen mijn ouders volgend jaar mee als ze op vakantie komen.
Nee, ze gaan sowieso niet door alle dozen.

En van wat ik van mijn versheper heb begrepen, is zelfs de hele quarantine inspection 'random'. Oh, hier is wat hij zei in een mailtje:
"- Quarantine inspection is inderdaad ca. AUD 250 tot AUD 350 indien van
toepassing (steekproefsgewijs)"

Ik heb dus ook een paar van die wereldwinkel beeltjes. Die ga ik dus in 1 doos doen waarschijnlijk.
Mijn bouquet van mijn trouwen in november gaat sowieso niet mee, dat kan ik echt niet maken. En zoveel waarde hecht ik er ook niet aan...
Ik denk dat mijn schoonmoeder het wel leuk vind :D
Mijn eigen ouders gaan misschien ook terug emigreren, dus bij hun kan ik niks meer dumpen! :D
 
heidi said:
Ik vraag me af of ze echt alle dozen gaan uitpakken?
Ik heb wel een paar beeldjes van de wereld winkel, en heb een paar jaar geleden in indonesie een grote illegale schelp mee genomen. Deze dingen mogen dus eigenlijk niet mee, maar ik waag het gewoon.
Als ze alle dozen willen controleren zijn ze nog wel even bezig :lol:
Mijn eigen foto's nemen mijn ouders volgend jaar mee als ze op vakantie komen.
Alles (100%) wordt in ieder geval gescand als het Australie binnenkomt, en elke doos die ook maar iets verdachts toont op de scan wordt geopend. Daarom duurt 't bv. vaak 3 weken voordat ik een brief uit NL krijg, terwijl mijn brieven meestal binnen een week in NL arriveren.

Quarantaine: Toen ik Australie inkwam moest ik zelfs de houten pen, die m'n vriendin me notabene vanuit Australie! had toegestuurd, inleveren. Maar mijn stroopwafels mochten er wel in! En gelukkig controleerden ze de tent in m'n rugzak niet, want ik was vergeten de haringen schoon te maken...

Foto's: Ik heb al mijn foto's en fotoalbums gewoon in de verhuiskist verscheept, maar mijn negatieven/APS-rolletjes in mijn handbagage meegenomen.
 
Hans de Visser said:
heidi said:
Ik vraag me af of ze echt alle dozen gaan uitpakken?
Ik heb wel een paar beeldjes van de wereld winkel, en heb een paar jaar geleden in indonesie een grote illegale schelp mee genomen. Deze dingen mogen dus eigenlijk niet mee, maar ik waag het gewoon.
Als ze alle dozen willen controleren zijn ze nog wel even bezig :lol:
Mijn eigen foto's nemen mijn ouders volgend jaar mee als ze op vakantie komen.
Alles (100%) wordt in ieder geval gescand als het Australie binnenkomt, en elke doos die ook maar iets verdachts toont op de scan wordt geopend. Daarom duurt 't bv. vaak 3 weken voordat ik een brief uit NL krijg, terwijl mijn brieven meestal binnen een week in NL arriveren.

Quarantaine: Toen ik Australie inkwam moest ik zelfs de houten pen, die m'n vriendin me notabene vanuit Australie! had toegestuurd, inleveren. Maar mijn stroopwafels mochten er wel in! En gelukkig controleerden ze de tent in m'n rugzak niet, want ik was vergeten de haringen schoon te maken...

Foto's: Ik heb al mijn foto's en fotoalbums gewoon in de verhuiskist verscheept, maar mijn negatieven/APS-rolletjes in mijn handbagage meegenomen.

Interessant, dat wist ik niet van dat scannen!!
Ik denk nog steeds dat de quarantine random is, maar als je wel wat hebt, moet het weg, en kan dat je ook geld kosten volgens mij....
Stroopwafels, hagelslag etc mag gelukkig sowieso wel. Is allemaal 'bewerkt' of zo...??
 
Simone said:
Interessant, dat wist ik niet van dat scannen!!
Ik denk nog steeds dat de quarantine random is, maar als je wel wat hebt, moet het weg, en kan dat je ook geld kosten volgens mij....
Stroopwafels, hagelslag etc mag gelukkig sowieso wel. Is allemaal 'bewerkt' of zo...??
Mijn zus probeerde vorige jaar haar pakje hagelsag mee te nemen, maar die kreeg ze er mooi niet door.
 
Silvia said:
Simone said:
Interessant, dat wist ik niet van dat scannen!!
Ik denk nog steeds dat de quarantine random is, maar als je wel wat hebt, moet het weg, en kan dat je ook geld kosten volgens mij....
Stroopwafels, hagelslag etc mag gelukkig sowieso wel. Is allemaal 'bewerkt' of zo...??
Mijn zus probeerde vorige jaar haar pakje hagelsag mee te nemen, maar die kreeg ze er mooi niet door.
oh.... :(

Hmm, ik denk dat het tijd wordt dat ik de regels er weer op na leesde! Het is een tijdje geleden!

Dat kan wel even wachten tot morgen! :)
 
Met etenswaren is er een groot verschil of het geseald (spelling?) is of niet. Dus of het helemaal verpakt is. Toen wij vorig jaar naar Oz gingen had ik chocola mee, gemaakt door een banketbakker, maar wel volledig in plastic sealing. Dat moest ik wel aangeven, maar het kwam er zonder enig probleem door. Maar bij een pak hagelslag is dat natuurlijk niet zo...dus het kan zijn dat ze dat niet toestaan. Maar dat zal ook weer afhangen van wie je treft natuurlijk.

Ik weet in elk geval wel dat je hagelslag en vlokken enzo kunt krijgen in Perth, dus dat scheelt :p

Ik begin me overigens wel zorgen te maken. Ik wil ons eikenhouten bed meenemen, maar zal dat problemen geven? Het hout is niet gelakt ofzo. Ik heb weinig zin dat ze mijn bed door de 'irradiation' gooien. Lijkt me niet zo gezond :roll:
 
Sander said:
Met etenswaren is er een groot verschil of het geseald (spelling?) is of niet. Dus of het helemaal verpakt is. Toen wij vorig jaar naar Oz gingen had ik chocola mee, gemaakt door een banketbakker, maar wel volledig in plastic sealing. Dat moest ik wel aangeven, maar het kwam er zonder enig probleem door. Maar bij een pak hagelslag is dat natuurlijk niet zo...dus het kan zijn dat ze dat niet toestaan. Maar dat zal ook weer afhangen van wie je treft natuurlijk.

Ik weet in elk geval wel dat je hagelslag en vlokken enzo kunt krijgen in Perth, dus dat scheelt :p

Ik begin me overigens wel zorgen te maken. Ik wil ons eikenhouten bed meenemen, maar zal dat problemen geven? Het hout is niet gelakt ofzo. Ik heb weinig zin dat ze mijn bed door de 'irradiation' gooien. Lijkt me niet zo gezond :roll:
Ik heb zo'n idee dat dat goedkomt.... maar moet dus nog aan het uitzoeken geblazen. Anders spit jij even de hele www.aqis.gov.au site even door :p :D

Ah ja, dat van de hagelslag klinkt logisch. Zakjes dus.
Ja, je kan het wel krijgen, maar het is toch wel een stuk duurder?(ik ben geboren NL'er he?!! :D)

Oh, en Sander. Ik kan de topic niet meer vinden waar we het over bagage limiet hadden en met een spouse visum.
Maar hier: http://britishexpats.com/forum/showthread.php?threadid=227590
hadden ze het er toevallig gister over!!
Het hangt dus van van alles af....
Ik zou het sowieso op papier krijgen als het lukt!!
Ik wil het eigenlijk ook gaan proberen.... maar ze hebben al een keer nee gezegd toen het reisbureau het vroeg, omdat wij tickets in de aanbieding hadden zeg maar...
 
Simone said:
Ja, je kan het wel krijgen, maar het is toch wel een stuk duurder?(ik ben geboren NL'er he?!! :D)

Oh, en Sander. Ik kan de topic niet meer vinden waar we het over bagage limiet hadden en met een spouse visum.
Maar hier: http://britishexpats.com/forum/showthread.php?threadid=227590
hadden ze het er toevallig gister over!!
Het hangt dus van van alles af....
Ik zou het sowieso op papier krijgen als het lukt!!
Ik wil het eigenlijk ook gaan proberen.... maar ze hebben al een keer nee gezegd toen het reisbureau het vroeg, omdat wij tickets in de aanbieding hadden zeg maar...

:lol: Ja, hagelslag/vlokken is wel een stuk duurder in Aus, maar is nog altijd stukken goedkoper dan het versturen via post ofzo ;)

Ja die AQIS site had ik al even bekeken, maar ik vind het lastig er iets te vinden. Wel lees je bemoedigende dingen dat ze je spullen kunnen innemen of vernietigen mochten ze dit nodig vinden. Of ze doen een heat-treatment of gamma radiation...yikes, heat-treatment zal het hout laten scheuren en die radiation...tsja...lijkt me niet zo fris :?

Ik denk inderdaad dat die extra bagage lastig zal zijn. Had gister nog de web-site van singapore airlines gecheckt, daar had ik eerder mee gevlogen en dat beviel goed, maar ze zeggen helemaal niets over extra bagage.
Het reisbureau kan in veel gevallen ook niet zoveel regelen, zelfs geen stoel reserveren...raar is dat?!

Maar misschien werkt het idd als je een mooie brief schrijft naar een hoge piet?!
 
Sander said:
Het reisbureau kan in veel gevallen ook niet zoveel regelen, zelfs geen stoel reserveren...raar is dat?!
Ja, da's wel normaal. Tip: vroeg inchecken (3 uur van tevoren......) en dan stoel reserveren. Kan meestal wel.
En, wat ik nog niet heb geprobeerd: netjes gekleed zijn, en vragen naar een upgrade naar Business class. Ik heb echt gelezen dat dit kan lukken. En ook dat men soms je uitnodigt om naar businessclass te gaan!! :shock: Ik denk om het goed te verdelen als die een beetje leeg is??
Lijkt me super gaaf als dat lukt. Mensen met kinderen laten ze uiteraard niet toe, maar wij jonge mensen... :D
 
Simone said:
Ja, da's wel normaal. Tip: vroeg inchecken (3 uur van tevoren......) en dan stoel reserveren. Kan meestal wel.
Ja, dat is me gedeeltelijk gelukt. Van hier naar Singapore zat ik bij een exit, maar Singapore naar Melbourne niet...en op de terug reis trouwens ook niet... :(

Simone said:
En, wat ik nog niet heb geprobeerd: netjes gekleed zijn, en vragen naar een upgrade naar Business class. Ik heb echt gelezen dat dit kan lukken. En ook dat men soms je uitnodigt om naar businessclass te gaan!! :shock: Ik denk om het goed te verdelen als die een beetje leeg is??
Lijkt me super gaaf als dat lukt. Mensen met kinderen laten ze uiteraard niet toe, maar wij jonge mensen... :D

Michelle kreeg een upgrade naar business toen ze terug kwam van 2 weekjes Aus. Zonder er ook maar om te hoeven vragen werd ze naar business geplaatst....ze had het zelf pas door toen ze door de gate liep :D
Het was haar wel goed bevallen :wink:
 
Sander said:
Simone said:
Ja, da's wel normaal. Tip: vroeg inchecken (3 uur van tevoren......) en dan stoel reserveren. Kan meestal wel.
Ja, dat is me gedeeltelijk gelukt. Van hier naar Singapore zat ik bij een exit, maar Singapore naar Melbourne niet...en op de terug reis trouwens ook niet... :(


Michelle kreeg een upgrade naar business toen ze terug kwam van 2 weekjes Aus. Zonder er ook maar om te hoeven vragen werd ze naar business geplaatst....ze had het zelf pas door toen ze door de gate liep :D
Het was haar wel goed bevallen :wink:
Yes, cool!! (ik kan soms niet geloven dat het echt gebeurd...)
Maar goed, niet te hoge verwachtingen hebben!!
En, als je eenmaal business hebt gevlogen, wil je vast nooit iets anders! :D

Goh, ik heb er nooit aan gedacht om bij een exit te vragen. Een raam vind ik al heel wat! Hmm, volgende keer dus een exit en raam?
 
Sander said:
Met etenswaren is er een groot verschil of het geseald (spelling?) is of niet. Dus of het helemaal verpakt is. Toen wij vorig jaar naar Oz gingen had ik chocola mee, gemaakt door een banketbakker, maar wel volledig in plastic sealing. Dat moest ik wel aangeven, maar het kwam er zonder enig probleem door. Maar bij een pak hagelslag is dat natuurlijk niet zo...dus het kan zijn dat ze dat niet toestaan. Maar dat zal ook weer afhangen van wie je treft natuurlijk.

Ik weet in elk geval wel dat je hagelslag en vlokken enzo kunt krijgen in Perth, dus dat scheelt :p

Ik begin me overigens wel zorgen te maken. Ik wil ons eikenhouten bed meenemen, maar zal dat problemen geven? Het hout is niet gelakt ofzo. Ik heb weinig zin dat ze mijn bed door de 'irradiation' gooien. Lijkt me niet zo gezond :roll:

met etenswaren doen ze inderdaat moeilijk, zo hadden wij in Queensland een appel gekocht, in onze rugzak gehad en opgegeten, maar toch kwam er in Sydney een hond onze tas als verdacht aanwijzen, de geur van zo'n appel blijft er namelijk in zitten :mrgreen:
 
Hebben alle containers eigenlijk dezelfde maat? En past alles er wel goed in? Ik heb geloof ik echt zo ongelofelijk veel spullen (en troep) dat wordt vast proppen.

Ik zal toch veel achterlaten denk ik, om nu al mijn boeken weer mee te slepen... En mijn verzameling nijlpaarden...
 
Back
Top