Iets om rekening mee te houden

Neeltje said:
Hebben alle containers eigenlijk dezelfde maat? En past alles er wel goed in? Ik heb geloof ik echt zo ongelofelijk veel spullen (en troep) dat wordt vast proppen.

Ik zal toch veel achterlaten denk ik, om nu al mijn boeken weer mee te slepen... En mijn verzameling nijlpaarden...

Je hebt 20ft (595x230x230cm) (30cbm dacht ik), en 40 ft.
De meeste passen een heel huis(4 personen) in een 20 ft.

Als je echt heeeel veel hebt (meer dan 4 personen, heel veel gereedschap, tuinspullen etc), dan misschien een 40 ft.


Wij hebben een 3 slaapkamer flat met z'n tweetjes. We nemen een deel van een 20ft, dus 20cbm. We zullen zien of we genoeg hebben... of te veel.

Mijn ouders hadden veel meer spullen, en dan met z'n vieren, en veel gereedscap, grote kasten, en die pasten het in een 20ft.

:)
 
Weet iemand hoe dit werkt?
Wij hebben paar antique boeken kast. Die wij willen graag meenemen naar oz.

Is dat mogelijk?
:roll:
 
"Sander said:
:lol: Ja"]De enige keer dat ik hier is Brisbane in de Dutch Shop een pak vlokken heb gekocht viel 't vies tegen. Alhoewel hij nog niet over de houdbaarheidsdatum heen was, is zo'n lange reis in een zeecontainer blijkbaar niet goed voor mijn geliefde vlokjes. Ze smaakten ongeveer hetzelfde als het pak waarin ze zaten :(
Maar het goede nieuws is dat mijn lokale Coles (zeg maar de Aussie Albert Heijn) gevulde koeken uit NL verkoopt! Ok, heeft niets met hagelslag en vlokken te maken, maar ik moest 't effe kwijt :)
 
badri said:
Weet iemand hoe dit werkt?
Wij hebben paar antique boeken kast. Die wij willen graag meenemen naar oz.

Is dat mogelijk?
:roll:

Iemand met meer info over antique boek kast meenemen naar oz... :)
 
badri said:
badri said:
Weet iemand hoe dit werkt?
Wij hebben paar antique boeken kast. Die wij willen graag meenemen naar oz.

Is dat mogelijk?
:roll:

Iemand met meer info over antique boek kast meenemen naar oz... :)

Volgens mij kan het gewoon... mijn ouders hadden ook antique kast mee, maar dat was 1987....

Is net als ander hout: je moet het opgeven voor inspection, en als er geen worms en zo inzitten, is het gewoon goed.

Kijk dit las ik net op BE: (laatste bericht met quote van AQIS)
Klinkt ook goed voor het houten bed van Sander (en al onze velen houten dingen (bed, 8? stoelen, eettafel, 3 kastjes, 1 boekkast, koffietafel, keukentafel.... :D )
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=226869&perpage=15&pagenumber=2
Thank you for your enquiry.

I have outlined the import conditions below for wooden articles -

The importation of wooden articles are permitted into Australia, however the items will need to be declared as they are subject to inspection on arrival at the airport to ensure that they are free from contaminants such as bark and insect infestation.
The articles will only need to be treated if bark, insect infestation or other contaminants of quarantine concern are found. To help make this screening process easier, look closely at wooden items for holes, sawdust or any signs of boring insects. If the guitar has been professionally manufactured then you should not encounter any problems, unless there are signs of borer activity (very rare), bark on the guitar, or other contaminants of quarantine concern.
If your item(s) require treatment, the cost for this type of product is AUD$30 (per treatment). Treatment will consist of fumigation - for live insect activity - this treatment is undertaken through the use of a gas - methyl bromide.
You are not required to obtain a quarantine entry prior to importation.
Once you arrive in Australia, you will be required to complete an Incoming passenger Card (IPC), on this you will need to declare that you have the guitar (Question 7 - wood), plus any other articles that are covered on the card (e.g. medicines, food) - please remember that these items are only examples to get passengers thinking of what types of items fall under each category, so remember to declare anything you think may be of interest to Australian Quarantine and Customs inspectors.

Once you collect your luggage you will need to go through the Red Channel (passengers with items to declare). A Quarantine officer will inspect items and all things being right you will be permitted to take them with you when you depart the arrivals area. For further information on what goods can or cannot be brought into Australia, please go to our website at www.affa.gov.au/airports or our import conditions database (ICON) at www.aqis.gov.au/icon <http://www.aqis.gov.au/icon> Additionally please remember that you must declare all items of food, animal or plant origin on your Incoming Passenger Card, upon your arrival into Australia for the purpose of inspection by an Australian Quarantine Inspector.
I hope this is of assistance to you. If you have any other questions, please do not hesitate to contact me.
Regards,
<name removed>
Australian Quarantine and Inspection Service
Airports Program
Fax: +61 (2) 6272 3468
Email: airports@aqis.gov.au
Web: www.affa.gov.au/airports

The information here covers AQIS quarantine requirements only and is current on the date of transmission but may change without notice. Importers must satisfy quarantine concerns and comply with quarantine conditions applicable at the time of entry. The Commonwealth through AQIS is not liable for any costs arising from or associated with decisions to import based on conditions presented here which are not current at time of importation.
It is the importer’s responsibility to be aware of and to ensure compliance with the requirements of all other regulatory and advisory bodies prior to and after importation. eg. Australian Customs Service <http://www.customs.gov.au/>, State Departments of Agriculture, Imported Foods Program, Therapeutic Goods Administration <http://www.health.gov.au/tga/>, National Registration Authority for Agricultural and Veterinary Chemicals <http://www.nra.gov.au/>.
 
Simone said:
Sander said:
Het reisbureau kan in veel gevallen ook niet zoveel regelen, zelfs geen stoel reserveren...raar is dat?!
Ja, da's wel normaal. Tip: vroeg inchecken (3 uur van tevoren......) en dan stoel reserveren. Kan meestal wel.
En, wat ik nog niet heb geprobeerd: netjes gekleed zijn, en vragen naar een upgrade naar Business class. Ik heb echt gelezen dat dit kan lukken. En ook dat men soms je uitnodigt om naar businessclass te gaan!! :shock: Ik denk om het goed te verdelen als die een beetje leeg is??
Lijkt me super gaaf als dat lukt. Mensen met kinderen laten ze uiteraard niet toe, maar wij jonge mensen... :D


Ik heb privé en zakelijk veel gereisd en dus ook bussinesclass (erg aan te raden) en idd als je dat hebt gedaan, kun je bijna niet meer anders. Wat een comfort en je komt helemaal uitgerust het vliegtuig uit en je wordt heerlijk verwendt. Maar het is wel duur.

Over het inchecken kan ik het volgende zeggen. Je kan zelfs een avond te voren al inchecken, althans je koffers inleveren. De volgende dag hoef je dan niet zolang van te voren aanwezig te zijn, plus je hebt de eerste en beste plaatsen. Hoe later je komt, de plaatsen met de meeste beenruimten zijn dan al weg. Als ze moeilijk doen, kan je zeggen over je knieeen ofzoiets. Verder kan je ook vragen of het druk is op die vlucht en zoniet of ze je dan willen upgraden. Als ze het nog niet weten, neem je eerst die plaats en dan kun je de volgende dag of zelfs bij het boarden of ze het kunnen bekijken en het alsnog kunnen veranderen. Wat ze ook zeggen, gewoon proberen.

Veel succes!!!
 
Jacky said:
Ik heb privé en zakelijk veel gereisd en dus ook bussinesclass (erg aan te raden) en idd als je dat hebt gedaan, kun je bijna niet meer anders. Wat een comfort en je komt helemaal uitgerust het vliegtuig uit en je wordt heerlijk verwendt. Maar het is wel duur.

Over het inchecken kan ik het volgende zeggen. Je kan zelfs een avond te voren al inchecken, althans je koffers inleveren. De volgende dag hoef je dan niet zolang van te voren aanwezig te zijn, plus je hebt de eerste en beste plaatsen. Hoe later je komt, de plaatsen met de meeste beenruimten zijn dan al weg. Als ze moeilijk doen, kan je zeggen over je knieeen ofzoiets. Verder kan je ook vragen of het druk is op die vlucht en zoniet of ze je dan willen upgraden. Als ze het nog niet weten, neem je eerst die plaats en dan kun je de volgende dag of zelfs bij het boarden of ze het kunnen bekijken en het alsnog kunnen veranderen. Wat ze ook zeggen, gewoon proberen.

Veel succes!!!
Heel erg bedankt voor de tips!

Dag eerder inchecken gaat helaas niet lukken, we vliegen vanaf Dusseldorf.
Maar we kunnen er wel mooi vroeg zijn: we vliegen om 15 uur of zo dacht ik, dus 's ochtends vroeg weg.
Snel inchecken en dan een paar uur de tijd om huilend afscheid te nemen van ouders, schoonouders, broertje en zwager + vriendin :cry:
Jaaa, dat wordt gezellig :roll:
Scheelt dat mijn schoonouders al in December komen(hebben tickets al) en mijn ouders volgend jaar, maar waarschijnlijk emigreren ze ook terug....
 
Simone said:
|
Is net als ander hout: je moet het opgeven voor inspection, en als er geen worms en zo inzitten, is het gewoon goed.

Kijk dit las ik net op BE: (laatste bericht met quote van AQIS)
Klinkt ook goed voor het houten bed van Sander (en al onze velen houten dingen (bed, 8? stoelen, eettafel, 3 kastjes, 1 boekkast, koffietafel, keukentafel.... :D )
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=226869&perpage=15&pagenumber=2
Thank you for your enquiry.

I have outlined the import conditions below for wooden articles -

The importation of wooden articles are permitted into Australia, however the items will need to be declared as they are subject to inspection on arrival at the airport to ensure that they are free from contaminants such as bark and insect infestation.
The articles will only need to be treated if bark, insect infestation or other contaminants of quarantine concern are found. To help make this screening process easier, look closely at wooden items for holes, sawdust or any signs of boring insects.

Yippie, klinkt goed! Haha, er zit in elk geval geen bark op ons bed, en gaatjes/zaagsel/insecten al helemaal niet :lol: Al hebben we wel wat gaten geboord om de lattenbodem vast te zetten ;)
 
Sander said:
Yippie, klinkt goed! Haha, er zit in elk geval geen bark op ons bed, en gaatjes/zaagsel/insecten al helemaal niet :lol: Al hebben we wel wat gaten geboord om de lattenbodem vast te zetten ;)
lol

Ja, ik vond het ook yippee, want nu is het tenminste wat duidelijker :D
 
de broer van danny, liep altijd mank het vliegtuig in en mocht toen ook naar busnissclass, misschien is dat een idee??
 
"heidi said:
de broer van danny"]

Hoi,

Als je echt zekerheid wilt hebben en ik weet dat dit gedaan wordt, maar of het netjes is??

Je kunt ook als je een goed contact met je dokter hebt. Vragen of hij een verklaring wil afgeven, dat je extra beenruimte nodig hebt, wegens medische redenen. Die kan je afgeven aan je reisbureau en die zorgt er ook voor, dat het geregeld is.
 
Hi hi hi, wij hebben eens een keer iets heel fouts gedaan; tijdens het reserveren van plaatsen gezegd dat we heeeeele lange mensen zijn, dat hielp :D
 
Als ik de hele topic zo doorlees kan je dus niet zomaar houten meubelen meenemen naar Australie.

Heb net nieuwe hoogslapers voor mijn kinderen gekocht en heb ook een antieke kast van mijn overleden schoonmoeder, alles is wel gelakt.
De hoogslapers kom ik wel overheen maar de kast wil ik echt wel meenemen.

Binnenkort komt er een internationale verhuizer om alles te bespreken zal het gelijk navragen.

Zit sedert gisteren op deze site en wist niet dat er zoveel was om rekening mee te houden, dacht er komt een container hier op de oprit en ze doen alles erin en klaar.

Heb nog wel wat nieuwe meubels nodig en die kan ik belastingvrij kopen en worden dan rechtstreeks verzonden naar Sudney, maar nu moet ik dus ook rekening houden met het materiaal, op dit moment hebben we een vrij moderne inrichting - glas - metaal - , wilde wat warmere meubels maar denk dat ik toch maar wat anders moet gaan kiezen.

Is er ergens een site waar je kan lezen wat wel en niet mag ingevoerd worden.
 
Ebony said:
Als ik de hele topic zo doorlees kan je dus niet zomaar houten meubelen meenemen naar Australie.

Heb net nieuwe hoogslapers voor mijn kinderen gekocht en heb ook een antieke kast van mijn overleden schoonmoeder, alles is wel gelakt.
De hoogslapers kom ik wel overheen maar de kast wil ik echt wel meenemen.

Binnenkort komt er een internationale verhuizer om alles te bespreken zal het gelijk navragen.

Zit sedert gisteren op deze site en wist niet dat er zoveel was om rekening mee te houden, dacht er komt een container hier op de oprit en ze doen alles erin en klaar.

Heb nog wel wat nieuwe meubels nodig en die kan ik belastingvrij kopen en worden dan rechtstreeks verzonden naar Sudney, maar nu moet ik dus ook rekening houden met het materiaal, op dit moment hebben we een vrij moderne inrichting - glas - metaal - , wilde wat warmere meubels maar denk dat ik toch maar wat anders moet gaan kiezen.

Is er ergens een site waar je kan lezen wat wel en niet mag ingevoerd worden.
www.aqis.gov.au
Maar die is dus heel vaag.

Ik ben er nu uit: ik neem alles mee, stop houten prullen bij elkaar in 1 doos. Dit kunnen ze dan controleren, maar er zit toch geen houtworm in, dus dat gaat wel goed.
Rieten/wicker stoelen enz zijn nog een twijfel geval, maar niemand wil ze hier toch, dus ik gok het en neem ze mee.
Ik heb ook wat opberg'dozen' van zeegrass. Dit is ook twijfel, maar ik heb ze gekregen voor onze bruiloft, dus we proberen het.

Verder sowieso geen hout dat in de kerstversiering zit meenemen (pinecones, hoe heten die in het Nederlands?)
En dus niks met houtworm gaatjes.

De verhuizer zal waarschijnlijk zeggen dat je al die twijfel gevallen niet mee moet nemen, maar als je het gewoon declared, en er is niks aan de hand, dan is er niks aan de hand.
Houtenbedden en kasten enz komen er sowieso door heen.

:)
 
Bedankt voor reply, zit nu zelf te denken aan al dat houten kinderspeelgoed , als je even rondkijkt in huis zie je inderdaad dat je meer houten spullen hebt. Zal die pollepels maar een gooi geven.
En die rieten stoelen van mij maak ik wel iemand blij mee.
 
hoe zit het met antieke rieten spullen? Ik geloof dat voor antiek een uitzondering werd gemaakt toch?
 
Wat ik zou willen weten is, als je je fotoalbums uit veiligheid niet in een container doet, hoe je ze dan in Oz krijgt. Misschien een stomme vraag, maar mijn fotoalbums zou ik dus echt niet kwijt willen raken.
Versturen per vliegtuig ofzo?

Groet, Isis
 
Back
Top