Ik ben Bobbie!

Bedankt voor je reactie.

Ik heb eigenlijk vanaf het begin dat ik bezig was met het verkrijgen van een visum, onbewust gekozen om het zelf te regelen. Ik denk ook niet dat ik een bemiddelingsbureau in de arm zal nemen, maar het is denk ik niet verkeerd om je goed te oriënteren. Ik denk dat ik je advies ter hand neem en eens een bureau ga aanschrijven.

Ik had zelf ook al het idee dat het geen verschil zou moeten maken of je zelf de aanvraag doet of via een bureau. Ik denk wel, zoals jij ook zegt, dat zij goed op de hoogte zijn van de regelgeving en je kunnen vertellen op welke manier je het meeste kans maakt.

Doordat mijn vriendin in Australië woont, hebben we altijd nog de mogelijkheid (mocht het in eerste instantie niet lukken) om een partner visum aan te vragen. Is niet mijn meest ideale oplossing, maarja :wink:.
 
Ik zou nooit $4000 betalen voor een migration agent. Het kost een hoop tijd om alles te begrijpen en er is vreselijk veel papier werk dat moet worden ingevuld, maar als je er de tijd voor neemt en alles goed door leest dan is het helemaal niet zo moeilijk met een beetje hulp van vrienden en fam. Ik ben net klaar met mijn aanvraag en aan het wachten op mijn permanente verblijfsvergunning. Ik ben twee jaar geleden begonnen met de aanvraag voor een partner visa.

Nou weet ik natuurlijk niet veel van de Skilled program. Het zou veel moeilijker kunnen zijn dan mijn aanvraag.

De working holiday was erg makkelijk. Papiertje invullen, even naar de doctor voor een gezondheids verklaring, betalen en je hebt een working holiday visa.
 
Silvia, ik zou het idd prettig vinden als je niet zo snel met je oordeel klaar staat! Als het zo eenvoudig was bij skilled migration visa en dat is het dus niet, dan zou ik het zelf gedaan hebben. Ook mijn privésituatie leidde tot nodige verwikkelingen omtrent de aanvraag. Mijn huidige migration agent was de enige van alle goedkopere agents die een oplossing wist hoe dit te omzeilen! Ik ben tevens alleenverdiener dus het is erg ingewikkeld en tijdrovend om zelf tedoen als je een 36urige werkweek hebt èn daarnaast je scriptie moet schrijven om af te studeren....
 
Aussielover, wat ik in mijn post zei is dat IK nooit $4000 zou betalen voor mijn aanvraag. Wat ik al zei ik heb geen idee hoe moeilijk de Skilled program is en ik heb geen idee hoe jou situatie is. Ik zeg niet dat niemand zo'n migration agent nodig heeft. Als niemand ze nodig zou hebben dan zouden ze niet bestaan. Als jij er een nodig hebt met jou situatie dan kan ik dat begrijpen. Nogmaals IK zou zeker geen $4000 betalen. Ik hoop dat je je aanvraag erdoor kan krijgen, want het is zeker de moeite waard.
 
Hoi Sylvia! Allrighty then! No worries, mate! :wink: Ik hoop het maar kreeg vandaag bericht van mijn agent dat ik wellicht een bridging course moet doen om mijn assessment bij de ANC erdoor te krijgen, want ik ben inservice opgeleid en heb niet HBO-V gedaan! :(
 
Hoi Aussielover! Ga je bridging course doen en waar? Ik wil hem ook gaan doen, maar ik weet nog niet of ik er speciaal naar toe ga om het te doen en dan weer terug naar Nederland en de rest regelen. Of dat ik er gelijk helemaal naar toe ga en dan hopen op een tijdige werkvergunning.
 
"Bobbie said:
Hoi Aussielover! Ga je bridging course doen en waar? Ik wil hem ook gaan doen"]

jeetje, wat een vragen allemaal! Dat weet ik nog niet want ik heb het vandaag pas gehoord dat ik het wrsch moet doen, dus ik wacht het effe af allemaal. Ik ben bereid om alles te doen als ik maar het visum krijg en weg uit NL!
 
Ik heb skilled migration gedaan zonder agent en het was goed te doen. Tuurlijk kost het tijd om vragen te snappen en antwoorden te vinden. Maar de agent kan je alleen helpen met de vragen, niet met de antwoorden, dus je moet toch een deel zelf doen.
Het grootste probleem zit 'm in de skills assessment, wat geen onderdeel van de officiele skilled migration procedure is. Ik vermoed dat dat vooral voor de medische beroepen ingewikkeld is.

Skills assessment duurde 3 maanden, skilled migration 9 maanden (in mijn geval!).
 
Aan het begin van dit jaar (2004) ben ik een tijd bezig geweest met info verzamelen voor werken in Australië. als A-er krijg je toch veel moeilijkheden. Ik sprak uiteindelijk een HBO-ver die in Australie direct geregistreerd werd, en bij aankomst in the OZZ toen toch nog een half jaar een re-entry cursus moest doen, op eigen kosten. Erg klote dus. Dat verhaal heeft me erg af geschrikt.
IK heb nu een baan in Engeland gekregen, ben geregistreerd door de engelse NMC als R1, ben er staff nurse op de ICU. Dan ga ik het over een aantal maanden weer proberen met the OZZ. Je hoeft dan geen IELTS meer te doen, en naar ik begreep werd je er ook zo geregistreerd en kon je er zo gaan werken. DAt vraag ik me dus af, of dat zo gaat werken. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee?
 
Back
Top