Ik mis alleen de HEMA

jeetje.. de Hema ga ik zeker niet missen, want daar kom ik nu ook al nooit  :grin:

Wat ik op zeker ga missen is de heerlijke kaas van de Aldi, de grote rode edammers en waldkornbrood....
Maar goed er zal vast wel iets anders voor in de plaats komen denk ik en anders ga ik zelf wel brood bakken  :wink:
 
Wij halen nu het brood bij Baker's Delight, want het supermarktbrood is hier niet echt lekker... Tijdens onze rondreis hadden we het wel, omdat het iets langer goed blijft. Op een gegeven moment hadden we een brood dat na 5 dagen nog steeds zacht was en vers. Wat voor chemische zooi daar allemaal in zat om het vers te houden weet ik niet, maar dat vond ik best freaky. Het brood van Baker's Delight is misschien iets duurder, maar wel veel lekkerder! Onze broodbakmachine zit in de container en ik wil straks dus ook zelf brood gaan bakken. In Nederland wilde het me niet altijd even goed lukken, dus moet maar weer gaan oefenen, want ben het alweer redelijk kwijt hoe het ook weer moest ;)
 
grappig, heb ook een broodmachine gekocht , dacht dat maar eens alvast te gaan leren na al die broodverhalen :roll:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9128.msg123511#msg123511 date=1218260175]
grappig, heb ook een broodmachine gekocht , dacht dat maar eens alvast te gaan leren na al die broodverhalen :roll:
[/quote]

Het brood van de lokale bakkers, bakers Delight en Brumbies ze hebben allemaal heerlijk vers brood. Ben benieuwd welke broodverhalen je bedoelt.
Alleen het brood in de supermarkt blijft heeeeeeeeel lang vers.

Jolanda
 
En dat supermarkt brood heel langvers blijft heeft ook zijn voordelen, kan hier in mijn hostel mooi een hele week van hetzelfde brood eten :grin: Wordt zelfs dat hard en oud dan kan je het volgens mij prima als baksteen gebruiken, het is al mooi vierkant.

Wat mij wel opvalt is dat ik 's morgens de enige ben die brood eet, buiten de aziaten eet iedereen yoghurt/melk met cornflakes o.i.d.
 
Hoi Allemaal,

Ik moet zeggen dat ik het nederlandse brood wel iets lekkerder vindt dan australisch brood maar tijdens onze vakanties bij mijn schoonouders in huis aten we altijd brumbies brood, gewoonweg omdat mijn schoonvader bakker is van beroep en jarenlang voor brumbies heeft gewerkt. Als hij smiddags om half 2 thuis kwam lagen er 2 heerlijk verse broden op tafel.

Wat betreft de hema, dat zal ik ook niet echt missen want ik kom daar nu ook al bijna niet. Voor alle dingen die ze bij de hema verkopen hebben ze in australie ook goede alternatieven, voor babykleren-Target, Big W, voor alle andere dingen ook postoffices, en Target en Big W of K-Mart. Lekkere winkels om rond te struinen,
De rookworsten van de hema at ik toch al nooit want ik ben een paar keer flink ziek geweest van die dingen dus die vermijd ik wel.

groetjes heidi
 
ik hoor dat het brood duur is en vooral in het geheel niet lekker.

kan mij het bommen, ben toch op south beach, ghe ghe een low carb hebben ze daar ook wel te koop.

die hema worsten wordt ik al misselijk van als ik ze ruik, dus ik ben blij als ik ze niet meer hoef te ruiken.

al met al denk ik dat ik niet veel winkels zal missen, zo leuk zijn ze niet hier.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9128.msg123544#msg123544 date=1218294354]
ik hoor dat het brood duur is en vooral in het geheel niet lekker


[/quote]

De volgende keer maar eens op zoek naar een goede lokale bakker dan.
Heerlijk brood en niet duur. Maakt niet uit waar in Australie als het maar niet van de supermarkt is.
Heb je toch brood van de supermarkt, stop het even in de broodrooster, smaakt het ook beter.

Jolanda
 
nou ik wou dat ik al naar de bakker kon daar, hahahah

maar okay, ik zal daar dus naar de bakker gaan als ik er eenmaal zit.
 
Even iets anders wat wel weer met brood te maken heeft.... Beleg :) Ze hebben hier hele lekkere cheesespread van cheddar cheese. Ook iets wat ik Nederland nooit had gegeten... Haloumi, kun je lekker op de bbq doen of in de pan. Is ook een kaas, maar smelt niet en wordt lekker bruin en knapperig.
Verder heb je hier heel veel ham, ham en ham, salami, chocopasta, pindakaas en jam. Volgens mij houdt het daar wel bij op :) Krijg soms wel eens het idee dat mensen hier niet zulke broodeters zijn. Je wilt niet weten hoeveel verschillende soorten cornflakes, fibres, mueslie en oats er zijn om mee te ontbijten. Hele gangpaden vol! Heel veel mensen eten hier inderdaad cornflakes met melk. Jammer dat yoghurt hier zo belachelijk duur is, want ik vind het alleen lekker met yoghurt :)
 
ach, een bak yoghurt is duur, bijna net zo duur als vies brood!!

wij zijn ook over op (zelfgebakken) muesli/crunchy.
 
Inderdaad in australie ben ik muesli en cornflakes gaan eten. Eet dat overigens nu ik in nederland ben nog steeds.
 
Yoghurt! Oh het is hier schreeuwend duur. Wij eten al drie en een half jaar ijs als toetje omdat het per liter VEEL goedkoper is! ijs kost ongeveer 2 dollar per liter. Yoghurt ongeveer 4-5 dollar voor 900-1000 gram. Je hebt ook el-cheapo eigen merk yoghurt, maar dat is a) met kleur en smaakstoffen B) met veeeel suiker en c) niet echt romig. Kortom, over twee maandjes ga ik lekker magere yoghurt met cruesli eten :D. Hoeveel kost een pak magere yoghurt in NL ook alweer? Onder de 50 cent voor het goedkoopste merk? Of is het inmiddels duurder geworden? De yoghurtprijs is hier iig erg gestegen. Zo koste een bak 1000gram woolies eigen huis merk (select) vorig jaar nog net 4 dollar, nu alweer meer dan 5 dollar!
 
crimineel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De yoghurt is hier ook wat gestegen, de  bio zaanse van AH was altijd 29 cent en van de en week naar de andere werd ie 65 cent,

verpakkingsbelasting van 1% is ingevoerd, alleen appie kan dan niet echt rekenen zeker?

maar 4 dollar is wel heel apart zeg.
en de melk??
 
je kan de yoghurt hier antuurlijk helemaal niet vereglijke met die zure melk die in Holland als magere yoghurt wordt verkocht; je moet eerder denken aan een kilo Total- griekse yoghurt voor die 4 of 5 dollar. iedere hap genieten, en je hoeft niet va alles toe e voegen om het lekker te maken.

is mijn bescheiden mening. Hap!
 
Geef er weinig om, mijn zoontje vind het wel lekker.
Chocomelk.
1 liter $6,65.
Niet drinken als je dorst hebt.

Jack :evil:
 
:applaus: :lol:

nou ja zeg, 6 dollar , gruwelijk.

maar de salarissen zijn ook hoger daaro, mag ik hopen.

kenonne he.

dat wordt afzien voor een yoghurt/melk fijn.

denk dat k mijn proteïnen maar met water ga drinken,  :|
 
Nadeel van de griekse yoghurt... Vetter dan magere yoghurt :( De yoghurt van Nestle is ook wel lekker. Is wel vanilleyoghurt en dat zit in een gele plastic bak. Weet even niet meer hoe het heet... Iets met "diet" ?? Daar betaal je, als ie in de aanbieding is, ongeveer 3.95 - 4 dollar voor voor een kilo.
 
Back
Top