Ik mis alleen de HEMA

[quote author=lizzyhas link=topic=9128.msg123908#msg123908 date=1218873918]
wat is in de supermarkt nou wel goedkoper dan hier??

even iets positiefs  :lol:
[/quote]

Kangaroo steak?
En dat schijnt beter voor het milieu te zijn dan koeien steak.

Bart
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9128.msg123908#msg123908 date=1218873918]
wat is in de supermarkt nou wel goedkoper dan hier??

even iets positiefs  :lol:
[/quote]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet zo bij stil sta. Iets laten omdat het te duur is, tja alleen als het echt moet dan wel maar wat is er mis met jezelf af en toe verwennen. De inhoud van je winkelwagentje zal dus waarschijnlijk bepaald worden door je salaris, maar echt zo duur is het boodschappen doen hier niet!
 
Tja of het duur is om boodschappen te doen, hangt natuurlijk ook af van wat je koopt! Ik denk dat veel dingen gewoon vergelijkbaar zijn met Nederland. Wat echt goedkoop is tov Nederland...  :roll: kangoeroevlees inderdaad! Voor de rest is het vergelijkbaar of duurder. Er is wel natuurlijk door het hele jaar groente en fruit redelijk goed krijgen. Maar ook daar verschillen de prijzen erg per week. De ene week zijn bananen 1 dollar per kilo (is helaas alweer een tijdje niet meer :() en de week erop zijn ze $3,49 per kilo.

Wat dan wel weer  :up: is, zijn de constante aanbiedingen van de grote winkels als de target, kmart, bigW en myer (DJ is nooit echt heel goedkoop vind ik, net bijenkorf). Wij zijn persoonlijk nogal grote lego-fans en hier kun je eigenlijk altijd wel ergens lego met korting kopen. De ene week is het bij de ene winkel 20% korting, de week erop 15% korting bij een andere winkel. Zelfde met DVD's, witgoed, bruingoed. Je kunt ook makkelijk onderhandelen in de winkels. Ik betaal bijvoorbeeld nooit volle prijs voor outdoor spullen, tv's en dat soort duurdere dingen. Afdingen in de supermarkt is not done  :wink: hahahaha :D. Maar moet ik misschien ook maar eens proberen  :up:.
 
Sophie01, dat adres heb ik ook wel graag!!

ik vind boodschappen hier duur, schrik elke keer weer bij de kassa. Maar, In nl had ik op een gegeven moment en vast pakketje en daar kwam ik mooi mee rond. verf daarentegen is supergoedkoop, dus verf ik gewoon mijn huis als ik honger heb. Oh nee... da werkt niet.

nou ja; ik doe dus gewoon boodschappen en accepteer de prijzen.

brood bij bakker of supermarkt is nauwelijks verschillend in prijs, evenals de slager en voorverpakt vlees. Dat vind ik dan weer een voordeel, want ik koop eigenlijk liever bij lokalen; zo houdt je je dorp levend.
 
Ik "schrok" toen ik in Mei voor 2 weken in NL was en met mijn moeder boodschappen ging doen!! Tuurlijk zijn er daar dingen goedkoper en dan met name zuivelproducten maar verder vond ik dat er heel veel dingen dezelfde prijs hadden alleen stond er in NL een euro teken voor.

maar...de lonen zijn hier misschien over het algemeen iets lager en blablabla
 
Back
Top