inburgeringstest

Suske

Nice list!!! vooral de Dutch oven.......waar ze dat toch vandaan hebben.... :-D

Maar map of Tassie???  (heb wel enig idee wat daar mee bedoelt wordt :-D) maar heb dat hier (in Qld) echt nog nooit eerder gehoord.

Groetjes
Syl
 
Eufemisme? Een eufemisme is "bepaalde stijlfiguur: een term of uitdrukking die in een bepaalde situatie kwetsend kan zijn of minder aangenaam om te horen, wordt vervangen door een term of uitdrukking die minder hard aankomt doordat hij vager is. Het ligt voor de hand dat er veel eufemismen zijn voor dood en ziekten en voor allerlei zaken die (nog) in de taboesfeer liggen.Politici verhullen vaak de onaangename waarheid voor hun kiezers en verzinnen telkens nieuwe eufemismen ,d.w.z. nietszeggende termen voor bijv. werkloosheid ('krapte op de arbeidsmarkt') en bezuinigingen van de overheid ('beleidsombuigingen') Een eufemisme lijkt op een understatement; het verschil is dat een understatement niet wordt gekozen om iets onaangenaams te verhullen; een understatement is een originele en vaak grappige 'onderdrijving'. Het is juist niet de bedoeling de onaangename we rkelijkheid te maskeren; die werkelijkheid komt juist door het understatement scherp 'in beeld'."


Nou zeg, dat is een lang verhaal! Maar de Map of Tassie is dus geen eufemisme...

Sorry Trude, ik kan enorm zeiken over dat soort dingen.... LOL....  :-D :-D :-D
 
Ok juf Ireen... (sorry, kan het niet helpen je even met mijn lerares Nederlands te vergelijken :p )


Is het dan een metafoor?
Anders geef ik op! Dan maar een onvoldoende voor stijlfiguren...

:-D
 
Kennis is macht...... :) we weten inmiddels alles over eufemismes, metaforen & the map of Tassie!!! :-D

Nee, echt Trude never, nooit niet van gehoord....maar nu wel dus :)

Groetjes
Syl
 
*L* die map of tassie gaat nog een heel eigen leven leiden.

anyhewww.... moet ik antwoorden plaatsen of is het eigenlijk wel duidelijk?  :p
 
[quote author=Eerainuh link=topic=3723.msg49017#msg49017 date=1140476874]Kicked his arse. Of zit je ons nou te foppen dat je het niet wist?  :?
[/quote]

Ik dacht iets van bum. Of behind. Of football.
 
Hiya Suske

:-D :-D nog even wat info. m.b.t. "The Dutch Oven" guess what.....er bestaat een organisatie IDOS genaamd :-D 
The International Dutch Oven Society is the premier organization for ALL Dutch oven enthusiasts.

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3723.msg49057#msg49057 date=1140507009]

Hiya Suske

:-D :-D nog even wat info. m.b.t. "The Dutch Oven" guess what.....er bestaat een organisatie IDOS genaamd :-D 
The International Dutch Oven Society is the premier organization for ALL Dutch oven enthusiasts.

Groetjes
Syl
[/quote]

Heh, to each his own...  :lol:  :?
 
[quote author=landmiles link=topic=3723.msg49052#msg49052 date=1140505870]
[quote author=Eerainuh link=topic=3723.msg49017#msg49017 date=1140476874]Kicked his arse. Of zit je ons nou te foppen dat je het niet wist?  :?
[/quote]

Ik dacht iets van bum. Of behind. Of football.
[/quote]


I'm ready to kick some ass and chew bubble gum....but I'm all out of bubble gum  :cool:
 
PIGS IN SPACE  is ook een naam van een klim route:

http://www.climbing.com.au/news/news.php?page=news_forestier_200703.htm

Groetjes Johan
 
ehm..
'dutch oven' is toch stinken in bed?of heb ik het nu fout?

pigs in space is toch:  politie in de lucht?

ik dacht altijd dat nedrelands een erg 'descriptive language' was, maar in australie hebben ze er ook een handje van.

Ik moet zeggen, dankzij mn australische spouse, weet ik gelukkig al aardig wat antwoorden van deze test (behalve  de antwoorden op hierboven beschreven).

lindapinda
 
[quote author=damhooligan link=topic=3723.msg49253#msg49253 date=1140630116]PIGS IN SPACE  is ook een naam van een klim route:
http://www.climbing.com.au/news/news.php?page=news_forestier_200703.htm
[/quote]

En wat voor eendje! 8a+, daar kan ik alleen maar van dromen  :|

De Dutch Oven is er eentje in de serie Dirty Sanchez, Angry Dragon, Teabag of Rear Admiral. De details ga ik hier onder geen beding posten, maar voor wie nu echt nieuwsgierig is hebben we altijd nog Google. Duizenden hits gegarandeerd. Niet voor wie week van hart of zwak van maag is, ik accepteer geen enkele verantwoordelijkheid voor de gevolgen.
 
Uit een alom gerespecteerd woordenboek:

Dutch Ovenn  to fart in bed and then push your partner under the covers to enjoy the atmosphere.


oh en...

Pigs in space:  De naam komt origineel van de muppetshow maar in Oz bedoelen politie in helicopters.
 
Back
Top