Hoi 'Lost',
Zag net ook een berichtje van jou bij de 'even voorstellen' rubriek, waar je vroeg of we van plan waren naar Tasmanië te gaan. We zijn in de oriënterende fase......Mijn man sprak op zijn werk met een collega, een Ier, die binnenkort naar Tas vertrekt met zijn gezin. Wij praten samen al jaren over vertrekken uit Nederland. Vroeger hebben we veel gereisd, maar toen de kids kwamen zijn we toch een beetje gesetteld. Een aantal jaar geleden hebben we Portugal onderzocht, maar Europa trekt ons in het geheel niet zo. Tas kennen we alleen maar van plaatjes en TV, dus eigenlijk moeten we eerst een reisje plannen, tja met z'n vijven. We gaan eerst onderzoeken of er uberhaupt mogelijkheden zijn, want mijn man is te oud (48), ook al is zijn beroep gewild (hij heeft 2 rechterhanden en werkt al jaren in de bouw als uitvoerder). Omdat ik geen werkervaring heb, kom ik ook niet aan voldoende puntjes. We gaan dus eerst uitzoeken hoe en wat; waar een wil is, is een weg, maar het moet wel redelijk te organiseren zijn en niet te lang gaan duren, anders willen onze kids niet meer mee (die zitten zo ongeveer alledrie in de puberteit).
Als je tips hebt, graag, want op de site staat zoveel info, dat je niet weet waar je beginnen moet.
groet, Harm en Jeannette