Informatie voor Working Holiday Visa

Meijer

New Member
Hallo ik ben er al een tijdje niet meer geweest hier maar dat kwam omdat ik 3 weken naar mijn vriendin in Mandurah ben geweest.
Maar ik ga 18 november terug voor een jaar maar ik moet nog het 1 en ander regelen en weet niet zo goed hoe het allemaal in elkaar zit.
Dus ik had de volgende vragen:

- welke verzekering moet ik afsluiten, heb nu een reisverzekering van de postbank voor 1 jaar maar daar mag je maar 45 dagen mee reizen.

- hoe gaat het verder als je op Perth Airport aankomt, wat moet je dan doen.

- zitten er nog gevolgen aan vast omdat ik een enkel ticket heb geboekt of kan ik gewoon een retour ticket daar kopen.
En heeft iemand daar ook ervaring mee.

- ik had hier ook een keer gehoord dat je bij Singapore Airlines extra bagage mee mag nemen als je een enkel ticket hebt geboekt is dat waar.

- en klopt het dat je een afschrift van je rekening moet hebben met daarop 3000 euro zodat ze kunnen zien dat je jezelf kunt onderhouden.

- heeft er iemand nog tips met betrekking op werk vinden en krijgen.

- en zijn er nog dingen waar ik nog op moet letten of die interesant zijn voor mij in het verdere verloop op een Working Holiday Visa.

- en iedereen die me nog met wat anders kan helpen of info geven.

Alvast vriendelijk bedankt
 
- verzekering ELVIA, je hoeft hiernaast geen aparte ziektekostenverzekering aan te houden in nederland

- wat moet je doen als je aankomt op het vliegveld....? bierdrinken......?

- je kunt in australie ook een retourticket naar nederland kopen. let er wel op dat de douane in australia moeilijk kan doen als je een enkeltje hebt.....

- dat zijn meestal emigrantentickets, op vertoon van je visum die je voor de 1e keer gaat activeren.......dus gaat voor zover ik weet niet op voor een working holiday

- werken: uitzendburo's, hostels. gewoon een winkel binnenlopen. aan iedereen laten weten dat je werk zoekt.


- working holiday: je mag max 3 maanden voor dezelfde werkgever werken.......

Gr. Sab
 
Is het niet zo dat je een retour ticket moet hebben om uberhaupt een working holiday visa aan te kunnen vragen? Ze willen er toch zeker van zijn dat je na afloop van je visum ook echt weer vertrekt.
 
[quote author=Pebbles link=topic=2840.msg31501#msg31501 date=1129270369]
Is het niet zo dat je een retour ticket moet hebben om uberhaupt een working holiday visa aan te kunnen vragen? Ze willen er toch zeker van zijn dat je na afloop van je visum ook echt weer vertrekt.
[/quote]

Dat kan toch niet.
Stel je heb een retourticket en je wil eerder weg of je gaat seizoenswerk doen dan zit je met dat retour ticket, lijkt mij handiger dan dat je een enkeltje hebt.
Kun je gaan wanneer je wilt.

En bedankt sabien voor je info, haha ja biertje drinken als je aankomt lijkt me zekers een goed plan haha.
Greetz  :lol:
 
[quote author=Meijer link=topic=2840.msg31594#msg31594 date=1129291722]
[quote author=Pebbles link=topic=2840.msg31501#msg31501 date=1129270369]
Is het niet zo dat je een retour ticket moet hebben om uberhaupt een working holiday visa aan te kunnen vragen? Ze willen er toch zeker van zijn dat je na afloop van je visum ook echt weer vertrekt.
[/quote]
Dat kan toch niet.
Stel je heb een retourticket en je wil eerder weg of je gaat seizoenswerk doen dan zit je met dat retour ticket, lijkt mij handiger dan dat je een enkeltje hebt.
Kun je gaan wanneer je wilt.
[/quote]

Volgens mij moet je idd een retourticket hebben. Meeste tickets kunnen geannuleerd of qua datum omgezet worden, maar hou dit wel in de gaten als je een vliegticket koopt !

En een WHV kun je aanvragen tot (en met ?) de leeftijd van 30 jaar !

Ik weet dat het 1 jaar geldig was maar heb ooit gelezen dat dit mogelijk veranderd gaat worden (of inmiddels veranderd is ) in een verblijfsduur van 2 jaar .. maar ik weet niet waar die klepel hangt hoor.. hou me te goede !  :roll:

Greetz  :cool:
 
[quote author=leena link=topic=2840.msg31678#msg31678 date=1129417097]
Mijn zoon komt in januari ook naar Australië op een WHV en hij heeft een enkele reis geboekt. Ik hoop dat we het goed gelezen hebben maar je moet of een retourticket hebben, of een enkeltje en kunnen bewijzen dat je genoeg geld hebt om je retourticket te kunnen betalen. Let er dus wel op dat je een bankafschrift o.i.d. bij je hebt! Hier heb ik het gelezen: http://www.immi.gov.au/faq/visiting/visiting03.htm#x4

Hier hangen de klepels :wink:: http://www.immi.gov.au/faq/visiting/visiting03.htm
[/quote]

Inderdaad Leena dat heb ik dus ook gelezen.
Ik kan me eigenlijk ook haast niet voorstellen dat je persee een retour ticket MOET hebben.
Want wat als je nu eerder weg wilt is het toch handiger dat je kunt gaan wanneer je wilt, en een ticket terug naar nederland moet zo te boeken zijn.
He he dat is weer een opluchting voor mij dan  :p

Ja ik heb een vriendin in Mandurah en daar ga ik dan naartoe en werk zoeken daar en dan met ongeveer juli augustus willen we met zn 2en een paar weekjes naar nederland komen en dan weer terug naar australie.
En dan als ''mijn'' jaar erop zit wil ze met mij mee terug komen naar nederland, dus dat is het plan.
Dus dan is een enkel ticket handiger voor mij dan een vast retour ticket, en goedkoper trouwens ook.
Hadden nu bij Singapore Airlines weer superdeals alleen voor nederland en dat scheelde toch wel ff heel veel geld.

Maar bedankt voor je info Leena echt super, wens je zoon een goede reis misschien kom ik m nog tegen  :)
Greetings
 
Ik ben bijna 2 jaar geleden naar Australie gegaan met een WHV. Je hebt GEEN retourtje nodig! Want waarom zou je perse terug naar hetzelfde land reizen na afloop? Stel je wil na dat jaar ergens anders naar toe wil? Je hebt ook geen open ticket nodig. Het is je eigen verantwoordelijkheid om op tijd het land te verlaten. Landen met wie Australie een WHV overeenkomst heeft, zijn namelijk geen risico landen wiens reizigers na dat jaar de illigaliteit in gaan.
Ik ben zelf op een enkeltje Australie binnen gekomen, en maar goed ook, want na afloop ben ik gebleven na aanvraag van een defacto visum. Je hoeft ook niet aan te tonen dat je voldoende geld hebt. Ik had geen bankafschriften bij me, maar het kan denk ik geen kwaad het toch mee te nemen. Ik werd bij de douane wel uit de rij gepikt voor een persoonlijk vragen-spervuur (hoeveel contant ik bij me had, en hoeveel geld ik op mijn rekening had, wat ik in Australie ging doen, waar ik ging wonen, waar ik naartoe ging reizen, etc), en werd even apart genomen voor een scan van al mijn koffers en tassen. Maar daarna was het: een fijne reis verder. (Waarom ik er verdacht uit zag is me een raadsel, maargoed :))

Veel plezier in Australie!
 
Voor de duidelijkheid:

retouricktets die je als toerist boekt bij het reisburo hebben vaste vertrekdata en zijn ook vaak maar een paar weken tot 3 maanden geldig.

Als je een jaarticket neemt, zoals het woord zegt een jaar geldig, zijn de vertrekdata flexibel en kunnen vaak kosteloos gewijzigd worden. Veel bakcpackers op een working holiday nemen dan ook dit ticket, omdat dit het enige retourticket is dat een jaar geldig is. En over het algemeen in verhouding een stuk goedkoper dan een enkeltje....

ter info kijk eens op de site van www.backpackers.nl

Gr. Sab
 
Om nog even terug te komen op de lengte van het WHV.
Afgelopen zaterdag gesprek gehad met TIG en een WHV kun je aanvragen tot en met 30 jaar. Wordt bij mij nog al problemtatisch,wordt namelijk over een maand 31.
Nu dus aanvragen en dan nog een jaar de tijd om australie binnen te komen.

je 1e WHV is geldig voor 1 jaar maar als je ergens 3 maanden hebt gewerkt (volgens mijj voornamelijk agrarisch werk) en je kan dat aantonen wordt het visum in australie verlengd met nog eens 12 maanden.

is ingegaan per 1-11-2005 maar e.e.a. is te checken op DIMIA

groetjes Teuni
 
Back
Top