Ingenieursdiploma laten erkennen

kevins

New Member
Hi,

Ik zou graag mijn ingenieursdiploma laten erkennen in Australië zodat ik van start kan gaan met mijn immegratie.

Je heb begrepen dat je dit kan doen op 2 manieren:
- via een Accredited Qualification (easy, maar enkel voor mensen uit de UK en enkele andere landen)
- via Non- Recognised Qualification (hard)

Ik zou dus veel liever de Accredited Qualification weg nemen: kost minder, minder tijd, minder werk erin stoppen, ... Helaas is deze weg enkel bedoeld voor UK diploma's.

Belgische en Nederlandse diploma kunnen echter op een betrekkelijk gemakkelijk manier erkend worden in de UK.

Dus had ik dit idee:
Belgisch diploma laten erkennen in UK
Mijn UK erkend diploma via Accredited Qualification omzetten in Australisch diploma.

Heeft iemand dit al eens eerder geprobeerd? Is er hieromtrend info?
 
ik ben helemaal via die erkenning via engineers australia gegaan. veel werk maar verder valt t wel mee hoor. je meot vooral vertellen hoe geweldig je bent.

wat ik ook begrijp is dat je via de europese engineersvereniging kan gaan. wordt niet direct door engineers australia erkend geloof ik maar wel door veel werkgevers. Heb begrepen dat 't weinig voorstelt via een kennis......
misschien ff naar kijken of dat zinvol is.

succes
 
hoi traviesa ,

kun je me eens vertellen hoe dat erkennen van een technische diploma gaat?

ik heb hem de mijne laten legaliseren door de duo in groningen en dan door de rechtbank daar. is dat genoeg? verder weet ik -dat de Nuffic in Den Haag een beschrijving van mn diploma moet afgeven. nog iets?
 
Engineers Australia rekent AUD 620,- per diploma met een doorlooptijd van ca 19 weken (hebben ze mij verteld vorige maand) vanwege de drukte momenteel.

Als je je diploma erkenning niet nodig hebt voor je visa maar alleen voor toekomstige werkgevers zijn er andere opties.
Je kunt contact opnemen met AEI-NOOSR, die vergelijken je diploma met een Aus diploma. (AUD450,- voor twee diplomas, doorlooptijd up to 3 months)
Als je reeds in Australie bent kan het zelfs helemaal gratis. Er is per staat een overheid afdeling waar je je papieren naartoe kunt sturen (officiele vertaling (in NL regelen) en gecertificeerde kopie, regelen bij een lokale JP, Justice of the Peace). Deze overheidsafdeling vind je door OQU (Overseas Qualification Unit) te googelen. Doorlooptijd 4-6 weken.
 
@Koos,
Wat is de waardering door Nuffic anders dan door AEI-NOOSR? En als je Nuffic of AEI-NOOSR hebt, is Engineers Australia daarmee overbodig geworden?
 
De assessment van Engineers Australia is veel grondiger en neemt ook werkervaring mee in de waardering. Als je punten nodig hebt voor de skill assessment is dit in de meeste gevallen noodzakelijk. Nuffic en AEI-NOOSR kijken alleen naar het curriculum van de opleiding voor een vergelijking met een Australisch diploma. Het verschil tussen beide weet ik niet. Al vond ik de communicatie met AEI-NOOSR prettiger.
Ik meen dat alleen de assessment van EA geaccepteerd wordt voor een visumaanvraag.
 
Back
Top