[quote author=damhooligan link=topic=3059.msg39070#msg39070 date=1133707613]
oke , ook ik heb die aboriginals zien zwerven in alice , maar ik ben ook van mening dat dat hun eigen keuze is. (vergelijkbaar met "onze " zwervers).
En de rede dat jij geen echte abbo's ziet is omdat ze daar voor kiezen.
De echte abbo's willen nix te maken hebben met de westerse wereld,
En in tegenstelling tot amerika krijgen abo's wel het respect dat ze verdienen ,
want er zijn genoeg plaatse die volledig eigendom zijn van de abbo's,
en ze worden met rsust gelaten , en ze kunnen doen wat ze willen en hoe dat ze het willen, dat is respect!
Jammer genoeg is het beeld dat wij krijgen van abbo's niet het echte realistische beeld, simpelweg vanwege het feit dat de echte abbo's een teruggetrokken leven leiden en dat je ze niet ziet, maar omdat je ze niet ziet wil dat nog niet zeggen dat ze er niet zijn!!!
Daarom ben ik van mening dat de aboo's wel het respect krijgen dat ze verdienen , alleen zien wij dat niet.
[/quote]
Uh; abbo's.... was dat eigenlijk geen scheldwoord?
Maar ff serieus. Ik vind eigenlijk dat het respect maar tot op een zekere hoogte is. Het is naar mijn inziens toch wel beetje een doekje voor het bloeden. Er is al zoveel kapot gemaakt.
Natuurlijk is er wel veel goedgemaakt de laatste jaren, maar toch zit er nog heel veel scheef.
En natuurlijk is de situatie met de indianen in de VS verschillend, want Australiers gaan er gelukkig heel anders mee om dan Amerikanen.
Het blijft inderdaad een heikele situatie, zoals Rene het stelt.