Handig, maar waar zie ik de betekenis van de kleuren. Ik zie wel A, B, C, D, E maar wat houdt dat in?
Awful
Bit less awful
Common quality
Decent
Excellent
Buiten Canberra heb je ook nog de F
Fucking brilliant mate
Handig, maar waar zie ik de betekenis van de kleuren. Ik zie wel A, B, C, D, E maar wat houdt dat in?
Voorbeeldje waar je ziet dat de nieuwere wijken of de nog te bouwen wijken een paarse waardering hebben (= goed) En de wijken het meest ver naar het zuiden knudde zijn
Awful
Bit less awful
Common quality
Decent
Excellent
Buiten Canberra heb je ook nog de F
Fucking brilliant mate
Iemand wel gelukkig met FTTN NBN? (en dan voornamelijk voor gevoelige toepassingen zoals gamen of voice)
M'n vrienden hebben het uitgetest om te kijken of het ten koste ging van snelheid e.d.. Voor mezelf kan ik alleen zeggen, dat ik het vrij lang volgehouden heb op een Optus 3G dongle en daar wil ik zeker niet naar terug. Skypen met beeld.... echt niet. En ook alleen audio was vaak rampzalig. Broadband was al een enorme verbetering en nu met NBN heb ik zelden een slechte verbinding. Ik zeg er wel meteen bij, dat zou ik veel moeten Skypen voor werk ofzo, ik niet denk dat m'n huidige verbinding afdoende zou zijn.Dank je voor de feedback, Er is hoop zou de EO zeggen...
Netflix, YouTube enz. Is allemaal niet zo kritisch. Die bufferen de video en audio. Maar een VOIP call kan dat natuurlijk niet. Daar merk ik het heel erg. Een gewone Skype call (alleen audio) is vaak al niet te doen. De geluidskwaliteit is goed. Maar je mist elke 5 seconden een woord. En dat uiteraard altijd op de cruciale momenten in het gesprek. Na 2x vragen of men het kan herhalen schaam ik me als externe consultant de ogen uit mijn kop. Heb mijn oude trouwe Telstra 4G dongle alweer in gebruik voor Skype, en gebruik NBN alleen als ik niet aan het Skypen ben...
Je zou eens kunnen kijken of je kan inloggen in je VDSL modem en dan je sync speeds (up and down) vergelijken met de snelheid van het pakket die je hebt gekocht. Zit je sync snelheid dicht in de buurt van wat je hebt besteld (bijv. 50/20 of 25/5) dan is de kans groot dat het kopernetwerk niet de limiterende factor is, maar dat de provider last heeft van congestion. Is de sync speed beduidend lager dan de snelheid die je besteld hebt, dan duiden het hoogstwaarschijnlijk op een probleem in het kopernetwerk. Het probleem kan dan nog steeds in huis zitten of juist slecht koperdraad in de straat.
iiNet is, net als Internode, enkele jaren geleden opgekocht door TPG. (Internode was al in eigendom van iiNet, dus ging automatisch mee naar TPG). Sinds de dag dat TPG het had overgenomen ging de kwaliteit achteruit.
Als je de sync speeds haalt is de kans groot dat je last hebt van je provider die niet genoeg CVC inkoopt bij NBN. Gezien je werk voor NL klanten is de kans groot dat jij pas vanaf 5pm ofzo met NL klanten gaat Skypen. Peak begint hier vaak al zo rond 3:30pm tot ongeveer 10pm. Je zit dus midden in de peak hours te Skypen met NL. Niet ideaal als je een provider hebt die niet genoeg CVC heeft ingekocht.
Succes in ieder geval met de eventueel te nemen beslissing
Wij krijgen in December NBN, the Hybrid versie.
Weet niet of the gaat verbeteren. We hebben nu kabel via Telstra en dat is niet al te snel.
Dat was een hoop vakchinees .