internet verbinding..

Janneke N.

Active Member
Ik hoorde dat de ervaringen met het internet niet zo fijn zijn in Australië.
Weet iemand welke internet provider in Sydney een goede verbinding kan leveren?
Hier hebben we XS4all, daar ben ik al jarenlang zoo blij mee:)
Dank.
 
Het loopt idd jaren achter, je hebt achterlijke caps en betaalt teveel...

Maar gelukkig is het nog goed te doen. Wellicht omdat ik me op erger had ingesteld. Pagina's laden wel een stukkie langzamer, maar binnen de irritatiegrens. Dat is iig mijn ervaring in Perth en ik zit helaas dagelijks achter dat ding te werken ;)
 
En nu maar bidden en hopen dat de NBN niet geschrapt gaat worden door die soepkip van een Abbott.

(het zijn allemaal soepkippen maar die Tony moet wel met zijn pootjes van de NBN afblijven!)
 
Glasvezel tot de deur oude techniek? Het is technisch al een tijdje mogelijk, maar dat betekent niet dat het achterhaalde techniek is. De start van de NBN in Sydney had een probleempje, maar het is onzin dat het er volledig uit klapte. Het bleek een fout in de audio/video-software die men gebruikte bij de openingsceremonie http://mobile.news.com.au/technolog...-sydney-campaign/story-e6frfro0-1226635485778. En de reden dat het voor velen nog wel even duurt voordat ze NBN hebben is niet het feit dat de uitrol in de straat tijdelijk is stilgelegd ivm asbest in ca 20% van de putten, het is vanwege de schaal van dit project. En ik heb geen idee waar je je mening op baseert geen wonderen te verwachten van het NBN. Er zijn al zoveel bedrijven die er een enorm voordeel van hebben. Het "wonder" wordt al op veel plaatsen ervaren. En ik verwacht het zelf eind dit jaar te kunnen ervaren.
 
Ik heb hier thuis (in NL) glasvezel tot in huis en wordt daar wel blij van. Ik verwacht dus over een jaar of 3 ook wel glas in onze future woonplaats :D En ja Glas in OZ is wel ff een monsterklus vergeleken met Glas in NL met de dunne bevolkingsdichtheden her en der. Maar ik zeg uitrollen die klus. De Sydney Harbour bridge had er ook nooit gekomen als je een business case op de toenmalige situatie maakte. Maar nu heb je door de brug Sydney enorm uitgebreid en bereikbaarder gemaakt (en ondertussen de tunnels natuurlijk)

Dit soort projecten zijn zo groot dat je pas later kunt zeggen of het goed of slecht was, al weet ik hier de uitkomst al wel met de digitaliserende wereld...
 
Dank jullie wel voor al jullie antwoorden en adviezen. Dat helpt echt heel erg veel.
Zo krijg je een idee wat te verwachten, en het zal inderdaad ook wel een stuk duurder zijn dan hier..
Ik had en heb er wel nog wat zorgen over.... (wil erg graag een fatsoenlijke verbinding zonder gedoe)
Ik ben sowieso heel erg blij met dit forum:)
Ik hoop ook wel heel erg dat ik een goede verbinding kan krijgen. Ik ben wel heel erg verwend door XS4all in Nederland, ik woon nu vlakbij hun verdeelkast:) Ik hoop nu wel een beetje op NBN met glasvezel.......
 
En ja Glas in OZ is wel ff een monsterklus vergeleken met Glas in NL met de dunne bevolkingsdichtheden her en der. Maar ik zeg uitrollen die klus.

Dat dacht ik dus ook, maar het valt toch wel mee? Brgin eerst eens met de metro's. Daar is de bevolkingsdichtheid een stuk hoger. Maar Perth CBD gaat nog minstens 3 jaar duren. Ze leggen het alleen her en der in nieuwe wijken aan. Op dit tempo gaat het nog wel 20 jaar duren lijkt het soms...
 
Zit wat in, Australiers zijn één van de meest verstedelijkte volkeren (grootste percentage bewoners woont dus in een grote stad) Dus ja, het is niet onmogelijk om een groot deel van de bevolking redelijk snel van glavezel te voorzien als je het zo bekijkt.

Denk dat het nu nog langzamer gaat omdat men de kat uit de boom kijkt met de verkiezingen.
 
Same here. Al jaren xs4all. Die zo ik graag meenemen. Maar even denken, Lost weet het wel.. inter...nog wat
Internode is inderdaad het beste te vergelijken met XS4ALL. In Nederland zat ik bij XS4ALL, hier in Australie zit ik bij Internode. :)

Zit wat in, Australiers zijn één van de meest verstedelijkte volkeren (grootste percentage bewoners woont dus in een grote stad) Dus ja, het is niet onmogelijk om een groot deel van de bevolking redelijk snel van glavezel te voorzien als je het zo bekijkt.

Denk dat het nu nog langzamer gaat omdat men de kat uit de boom kijkt met de verkiezingen.
Wij hebben net een huis gebouwd en zijn ongeveer 3 maanden geleden verhuisd. Glasvezel wordt nu hier in de wijk uitgerold en de uitrol zou voor het einde van dit jaar gereed moeten zijn. Ik hoop dat er op het politieke vlak niet al te veel gaat veranderen want dan zou fibre to the home wel eens een droom kunnen blijven...
 
  • Like
Reactions: M5
Dat dacht ik dus ook, maar het valt toch wel mee? Brgin eerst eens met de metro's. Daar is de bevolkingsdichtheid een stuk hoger. Maar Perth CBD gaat nog minstens 3 jaar duren. Ze leggen het alleen her en der in nieuwe wijken aan. Op dit tempo gaat het nog wel 20 jaar duren lijkt het soms...
De steden hebben veelal al redelijk goede verbindingen met behoorlijk wat aanbieders. In de regionale gebieden daarentegen is het behoorlijk droevig gesteld ( ik heb ADSL kwaliteit, kan niet eens een youtube video kijken, en alleen maar Telstra als aanbieder). Het is dus naar mijn mening een vrij logische keus om de regionale gebieden wat voorrang te geven ipv hen nog vele jaren in de middeleeuwen te laten.
 
Wat slatsr al zegt, NBN is niet voor niks National Broadband Network. Als je zou beginnen met de stedelijke gebieden dan is dat National wel heel ver weg. Juist die plekken in Oz waar je nog moet werken met satelliet en dergelijke moeten met het NBN ontsloten worden tegen redelijke kosten.
 
Een tijd geleden een praatje gehad van iemand over het NBN en ik kreeg de indruk dat Metro niet meteen wil zeggen 'voorrang'. Alleen in nieuwe wijken wordt het meteen aangelegd, maar bepaalde regionale plaatsen komen eerder aan de beurt dan Metro. Althans voor wat betreft South Australia. Pin me er niet op vast hoor! En zeker als Abbottje het voor het zeggen zou krijgen, dan schieten we er hier niets mee op, maar in Whyalla hopen we in 2014/15 van het NBN te mogen genieten.
Zo snel als in NL zal het wellicht niet zijn, maar alles beter dan wat we nu hebben, hoewel ik niet al teveel wil klagen, mis ik het Nederlandse betrouwbare, snelle internet toch wel... :)
 
Economisch gezien lijkt het mij wel weer dat metro voorrang zou moeten krijgen... Je sluit makkelijker meer consumenten en bedrijven aan.
 
Economisch gezien lijkt het mij wel weer dat metro voorrang zou moeten krijgen... Je sluit makkelijker meer consumenten en bedrijven aan.

Ben ik er uiteraard als regionaal-ganger niet mee eens :)
Da's een beetje het idee van de NLse overheid van geld pompen in de Randstad en dan vergeten dat NL uit meer bestaat dan...

Maar serieus: ik geloof dat de redenatie is, dat in metro het internet vaak al een stuk beter is dan regionaal.
En regionaal gezien zullen de echt kleine plaatsen inderdaad wel langer moeten wachten.
 
Hoeveel procent van de bevolking en organisaties wonen/werken in de grote steden (procentueel gezien)? Volgens mij is dat percentage vele malen hoger dan het percentage randatad t.o.v. de rest van Nederland.

Ik vraag me overigens af waarom het zo traag gaat. Budget kwestie? Want Regionaal en metro tefelijkertijd doen hoeft elkaar niet perse uit te sluiten (tenzij het dus om geld gaat ;-))
 
volgens de getallen in wikipedia leeft zo'n 63% (dikke 14.5 miljoen) van alle australische inwoners (23 miljoen) in Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, Adelaide of Canberra. In de Randstad zit 42% (7 miljoen) van de nederlanders (16.6 miljoen).

Buiten dat: het verschil in kwaliteit in internetverbinding tussen aussie metro en regionaal lijkt me veel groter dan het verschil tussen, ik roep maar wat, Rotterdam en Assen.
 
  • Like
Reactions: FOL


OFX
Back
Top