internet verbinding..

Hoeveel procent van de bevolking en organisaties wonen/werken in de grote steden (procentueel gezien)? Volgens mij is dat percentage vele malen hoger dan het percentage randatad t.o.v. de rest van Nederland.

Ik vraag me overigens af waarom het zo traag gaat. Budget kwestie? Want Regionaal en metro tefelijkertijd doen hoeft elkaar niet perse uit te sluiten (tenzij het dus om geld gaat ;-))
Omdat metro eerst doen gewoon niet in lijn is met de purpose van het NBN? Zie hun eigen website:

http://www.nbnco.com.au/about-us/our-purpose.html
We will connect 93% of homes, schools and workplaces with optical fibre (fibre to the premises or "FTTP"), providing superfast broadband services to Australians in urban and regional towns*.For the remaining 7% we will connect to our next generation fixed wireless and satellite, subject to final design.
 
  • Like
Reactions: FOL
Ik vraag me overigens af waarom het zo traag gaat. Budget kwestie? Want Regionaal en metro tefelijkertijd doen hoeft elkaar niet perse uit te sluiten (tenzij het dus om geld gaat ;-))
Beschikbaarheid geschikt personeel, beheersbaar houden van het project zijn zo twee redenen die ik kan bedenken. Als ze een weg verbreden doen ze toch ook niet 100km tegelijk?
 
  • Like
Reactions: FOL
Lamarck: ah had verwacht dat het verschil groter zou zijn!

Zwerver: dat is uitstekend en spijtig op hetzelfde moment. Voor een westers land, looen ze al achter. En aangezien het nog wel even gaat duren, wordt het verschil alleen maar groter. Al vind ik het persoonlijk nog niet zo erg langzaam. Vraag me af of het economische gevolgen heeft.

Slatsr: om je vraag te beantwoorden: helaas wel. Zo wat de snelweg aan de hele noordkant hier ligt open voor verbreding. Het ergste is dt de helft al klaar is, maar nog niet open! Kilometers file langs een weg die klaar is... Frustrerend :( maar ik snap je punt. Al is er natuurlijk ook een middengebied i.p.v. Meteen alles open gooien.

Ik ben niet perse voor metro's eerst, begrijp me niet verkeerd.
 
Nog een vraagje aansluitend, wat is een prettige en goede provider voor je mobiele telefoon?
Ik heb hier T Mobile, met onbeperkt data gebruik.... ben ik zeer tevreden mee:)
Nog een oud zeer gunstig abonnement met de eerste iPhone..... van 2008..
Later heb ik via Apple.com een nieuwe iPhone 4s gekocht, maar wat moet ik in Australië kopen?
Een losse telefoon met een apart abonnement? En bij welke provider?
 
je neemt je telefoon toch gewoon mee? begin dan lekker met een goedkoop pre-paid kaarte en zoek rustig uit wat in jouw regio de beste aanbieder is...
 
Janneke, ik zat in precies hetzelfde schuitje. Ook al tig jaar dat abonnement. En een 4s uit NL.

Gewoon je 4s uit NL mee en hier prepaid (telstra) abootje.
 
Wij hebben een Telstra prepaid kaart in onze belgische mobiele telefoon
Voor internet zijn we ook bij Telstra. We wilden oorspronkelijk bij Optus omdat die goedkoper waren, maar die leveren niet in Maslin Beach :rolleyes:
En het NBN gaat in eerste instantie Maslin Beach ook gewoon links laten liggen heb ik gelezen, terwijl alle omdringende suburbs het wel krijgen :eek:
Eerlijk gezegd, internet is pak duurder dan in belgie, maar tot hiertoe werkt het allemaal prima eigenlijk, geen klachten
 
Wij hebben een alles in een abonnement van Telstra. Dus internet en telefoneren, zowel mobiel voor vier personen als vaste lijn en goedkoop bellen naar Nederland. Bevalt goed.
 
En ik verwacht het zelf eind dit jaar te kunnen ervaren.
Woohoo ik heb nu eindelijk NBN! Twee jaar later dan oorspronkelijk gehoopt, maar mijn huisje is nu toch eindelijk in de 21ste eeuw beland. En nog met het echte fiber to the premise, geen gezeik met Liberal hybrids. Mijn oude router heb ik zo snel mogelijk uit de muur getrokken. Die zal ik maar bewaren als museumstuk, kan ik over een aantal jaar de jongere generatie laten zien hoe moeilijk wij het hadden. Vroeger....ahhh
 
Ouder draadje even reanimeren ;)

Aangezien Miss Bang vanuit huis gaat werken voor haar OZ en NL toko is een beetje leuke pijp naar het internet niet alleen leuk, maar gewoon van belang.
Hoe kom je er nu achter zonder 5000 keer de verschillende postcodes van een huis wat je interessant vindt in te vullen wat er (ongeveer) in de straat ligt?

Nu, ik kwam deze kaart tegen http://preview.nationalmap.terria.io
Klik op Communications en dan op Broadband Quality (je kunt ook nog op de kaart klikken en preciezer zien wat er wel en niet geleverd wordt, bijvoorbeeld wel ADSL en FTTN maar niet FTTP en wat van ieder ongeveer de kwaliteit is)

Echt wel sjiek gemaakt!

Voorbeeldje waar je ziet dat de nieuwere wijken of de nog te bouwen wijken een paarse waardering hebben (= goed) En de wijken het meest ver naar het zuiden knudde zijn :(
Screenshot%202016-07-19%2017.07.41.png
 
Last edited:
Leuke tool, maar de broadband quality data is well een beetje verouderd. Heb mijn eigen gebied even opgezocht en die kwam uit in geel. Dat klopt zeker wel voor het pre-NBN tijdperk, maar we hebben hier al een jaar FTTP in de straat.
 
@slatsr Thanks, goed om te horen dat er nog vooruitgang wordt geboekt.

Laten we zeggen dat de tool handig is voor worst case scenario planning ;)
Mochten we dan echt serieus overwegen een wijk te kiezen kunnen we de postcode check nog even doen bij NBN en de goede providers.
 
Handig, maar waar zie ik de betekenis van de kleuren. Ik zie wel A, B, C, D, E maar wat houdt dat in?
 


OFX
Back
Top