internet verbinding..

Tja, met FTTP heb je ook de beste techniek van de MTM tot je beschikking. Dat was ook het originele plan van de Labour party om het hele land te voorzien van Fibre to the Premises. Maar ja, toen kwamen de Liberals aan de macht en die vonden het allemaal te duur. Zodra het hele land voorzien is van de Multi Technology Mix van de Liberals is de techniek alweer verouderd (behalve FTTP dan) en kunnen ze weer van voren af aan beginnen. En de kosten van dit alles zullen vele malen hoger liggen dan wanneer ze direct het hele land hadden voorzien van FTTP.....maar dat zullen ze nooit toegeven :(
 
Heb het Vodafone draadje op Whirlpool is doorgelezen en eigenlijk zijn de meeste berichten van gebruikers positief. Enige klacht was (maarnis opgelost volgens mij) is dat het modem een paar keer per week zijn IP verloor. Een herstart fixte dat. Schijnt nu stabiel te zijn.

Iedereen roept over de stabiele snelheid zelfs in spitsuren. (Wellicht nog weinig klanten?) Maar niemand met hetzelfde probleem als ik: Skypen sucks. Dus maar even een post ingelegd. Kijken of er iemand nog tips heeft.
 
Nou, na weer een dag met hick-ups en slechte Skype verbindingen heb ik maar vast een nieuwe iiNet VDSL2 verbinding besteld. Sneller en goedkoper, en als tie net zo stabiel is als op ons vorige adres, beter.

Tot die tijd zal ik nog wel op mijn Telstra 4G draaien, want de Vodafone 4G dalback in het modem is ook niet 100% Skype proof.
 
And back on iiNet again. De eerste keer was het proces om aangesloten te worden een drama. Nu debiel snel.

Donderdag avond ingeschreven
Maandag 10:00 AM modem binnen
Maandag 10:05 AM een text dat ze dinsdag voor 12:00 aan komen sluiten (!)
Dinsdag rond 12:00 een belletje dat de monteur iets later is
Dinsdag om 14:00 online

Nu even afwachten of het in deze wijk ook stabiel is (net als in het vorige huis) maar tot nu toe vlekkeloze service

Edit: 1 zwaluw maakt nog geen zomer maar zojuist de eerste Skype call + desktop sharing gedaan met Mexico en dat ging goed. Fingers x-ed!
 
Last edited:
Excellent. Goed om te horen dat je redelijk snel bij Vodafone weg kon. Als Skypen met scherm deling opeens weer goed gaat leek het toch een probleem met CVC capaciteit te zijn bij Vodafone. (waar het ook al op leek, gezien je goede sync speeds van je modem).
Helaas komt dit bij 95% van de ISP's in Australië voor. Steeds maar meer en meer klanten accepteren zonder de capaciteit te vergroten. Tja....net als een snelweg slibt dat dan ook dicht.

Nu maar hopen dat iiNet wel voldoende CVC capaciteit heeft. Niet alleen korte termijn, maar ook lange termijn....iiNet staat er volgens mij niet echt goed bekend voor dat ze meer capaciteit inkopen (of een tijdelijke stop-sell hebben) wanneer hun capaciteit dreigt vol te raken (bij een groeiend klantenbestand).
 
Ben niet zo bang op een groeiend klantenbestand bij ze ;)

En ik zie op het Whirlpool forum op het moment veel klachten (uit Canberra) over packet loss bij Vodafone. Alle Skypers en Gamers zijn sip.

Mijn ervaringen bij iiNet zijn op zich goed, ik heb ze natuurlijk al vanaf dag 1 hier gehad, met nu een korte stint Vodafone. iiNet heeft hier de infrastructuur van de lokale overheid indertijd overgenomen (TransACT) glasvezel door de stad met voor de laatste stukken dedicated koper. Het iiNet modem zit niet op je telefoon connectie punt maar op een dedicated TransACT aansluit punt in huis. Dit huis had het aansluit punt al. In ons vorige is het aangelegd. Dat sluit in ieder geval het rammelende koper netwerk van Telstra uit ;)
 
Last edited:
Nu na een week mag ik wel zeggen dat iiNet hier ook weer gewoon goed is. Nadat bij Vodafone NBN mijn network logger elke dag vol stond met foutmeldingen is het log na een week iiNet nog maagdelijk en VOIP/Skype calls zonder problemen. It's a keeper!
 
Nu na een week mag ik wel zeggen dat iiNet hier ook weer gewoon goed is. Nadat bij Vodafone NBN mijn network logger elke dag vol stond met foutmeldingen is het log na een week iiNet nog maagdelijk en VOIP/Skype calls zonder problemen. It's a keeper!

Goed om eens een keer een positief verhaal over NBN te horen.
Wij kunnen vanaf volgende maand een aansluiting nemen. Ik zit eraan te denken om dan ook Telstra de deur uit te doen en via streaming TV te kijken.
 
Goed om eens een keer een positief verhaal over NBN te horen.
Wij kunnen vanaf volgende maand een aansluiting nemen. Ik zit eraan te denken om dan ook Telstra de deur uit te doen en via streaming TV te kijken.

Ik heb GEEN NBN meer nu ;) Juist niet.

Vodafone is NBN
iiNet heeft het TransACT Glasvezel netwerk overgenomen een paar jaar terug. Dit is een dedicated netwerk met laatste stuk nieuw dedicated koper. Niet dat oude Telstra spul.

Dus succes met NBN, het kan goed gaan, het kan fout gaan. It's like a box of chocolates ;)
 
Wij gaan vanaf vandaag over op NBN omdat we verhuizen en daar alleen nog NBN mogelijk is, FTTC (waarom niet meteen TTP...sjeez louise). Ik zal wel latwn weten hoe het is over een tijdje. Of als ik niet meer reageer, dan werkt het niet :p
 


OFX
Back
Top