Internetaansluiting

svens

New Member
Hi all,

Ik weet dat er al veel over is geschreven, maar ik kan het antwoord op mijn vraag er niet uitfilteren. Vandaar dat ik nu een nieuw draadje start over internetaansluitingen.

Het volgende: ik wil komende maand in Brisbane een internetaansluiting:
- voor een vast bedrag per maand;
- met een looptijd van zo'n halfjaar;
- zonder telefoon, kabel-tv of wat dan ook.

Dus gewoon een simpele internetaansluiting zonder toeters en bellen of addertjes onder het gras.

Ik ben hier al een beetje aan het zoeken geweest: http://brisbane.broadbandguide.com.au. Maar ik zou op basis van deze info nog geen keuze durven maken. Liever hoor ik jullie ervaringen (van mensen die er ervaring mee hebben...). Ik ben ooit in Nederland al giga het schip in gegaan met onze vrienden van UPC, dát geen tweede keer! ;-)

:up:

Thanks in advance!

Sven
 
[quote author=svens link=topic=8148.msg106963#msg106963 date=1199557729]
Ik ben ooit in Nederland al giga het schip in gegaan met onze vrienden van UPC, dát geen tweede keer! ;-)
[/quote]

Je moet je vergissen, is niks voor UPC  :lol:
 
Hoi,

Je hebt het geluk d`t je kan kiezen in Birsbane tussen verschillende providers. Hier in Ocean Grove, was er geen keus. We moesten wel met Telstra in zee gaan.  :x

De meeste providers werken met contracten van 1,2 of 3 jaar. Ik weet dat AAPT dat niet doet. Die kan je iedere maand opzeggen, met een bepaald contract. Maar of die ook naked ADSL (zonder landline dus) hebben... moet je zelf even kijken. Heb ik in NL nog nooit naar limieten gekeken, is dat plots hier wel interessant. Je kan anders voor 19,95 per maand, de goedkoopste Telstra landline nemen. Hebben wij ook moeten doen.

Skype (met video), uitzendinggemist, en weblog vraagt toch veel! Als je over je limiet heen gaan, zorg dan dat je snelheid naar beneden gaat, en dat je niet hoeft bij te betalen. Bij telstra kost als je over je limiet gaat 15 cent / MB (let wel dit is 150 dollar per Gig!!!)

Groeten Sander
 
Ik zou je adviseren eens op http://bc.whirlpool.net.au/ te kijken. Kun je precies je wensen opgeven en dan komt de website met een advies.
 
[quote author=Eastland link=topic=8148.msg111735#msg111735 date=1203508683]
[quote author=japie250 link=topic=8148.msg111632#msg111632 date=1203436408]
Niet alleen wat internet betreft. :hang:
[/quote]

LOL. Vertel! Wat is er nog meer slecht in aussie?
[/quote]

Sit back and relax...

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6165.0

:grin:
 
Internet gaat inderdaad een drama worden..

Zit thuis op een supergoede verbinding.. en op mijn werk ook natuurlijk. En op de Hogeschool helemaal. Ik heb nooit meer traag internet.. hier. In Oz wel weer. Wennen!

En Japie is inderdaad niet heel erg blij met Australie.. :D
 
Nou ja, niet blij.

Ik ben heel blij met het sorry van kevin. Ben ook blij met nieuwe minister van milieu. Ook blij met kyoto agreement. Ook blij dat het regent. Ik denk dat met de nieuwe regering er echt kans is op verandering. Dit begint met het herkennen van een aantal forse problemen waarmee australie te maken heeft. Onder de howard gov hoorde je daar weinig over. Nu begint er meer discussie van uit de regering te ontstaan. We kunnen wel doorgaan en blijven doen als of er niets aan de hand is maar c'mon face the facts.

JJ

P.S. Wel een beetje oude koe ik hoop iemand mischien een soortgelijk positief stuk kan schrijven. :up:
 
o ja  westnet voor internet is een goede provider. Hebben wij met service erg goede ervaring mee. Als je in een gebied zit waar kabel is kan groot verschil maken in snelheid.

succes

Jaap
 
ik heb ons aangemeld bij Naked DSL via IINet. De verbinding moet nog worden omgezet bij ons thuis en dat duurt wel erg lang (20 werkdagen). Maar goed met Naked DSL heb je geen vaste telefoonlijn meer nodig en kan je toch gewoon bellen (8 cent/minuut), wel VoIP.

Datalimiet van 8Gb up / 8Gb down

Ik laat wel weten hoe het bevalt.

Cheers,
Loek
 
Ik heb nu al meer dan een jaar Naked DSL via IINet.

Op zich ben ik tevreden. De aansluitng was even moeilijk een technicus moest twee kaar langskomen en ze kunnen alleen maar aangeven welke dag ze langskomen. Vraag me niet waarom die gast twee keer langs moest komen.
 
Is in NL hetzelfde hoor.. er wordt gewoon een briefje door je bus gegooit en als je niet kunt moet jij er maar achter aan gaan bellen. Dan is dat nog wel te doen, maar ja, je moet altijd een hele ochtend of middag beschikbaar zijn...

Enne.. bij ziggo duurt het ook zo'n 5 weken voordat je eindelijk TV e.d. hebt (ondanks dat ik voor dat ik voor een jaar wegging ook al jaren bij hen -@home- zat. Erg langzaam!
 
Heerlijk... Kijk :

TPG Naked ADSL2+ gives you the choice of getting high speed ADSL2+ broadband with no landline phone service required. This means no more costly monthly line rental for the landline phone service you hardly ever use.

Ok, klinkt supergoed. Bestellen dus :

Eerste vraag : Enter your phone number to see if Naked ADSL2+ is available in your area

zucht....
 
Internet in Australie is dramatisch slecht, komt vooral door de slechte, oude infrastructuur die gebruikt wordt, vandaar dat de meeste een download limiet hebben.

Kijk ook goed naar de prijzen (boetes) bij het overschrijden van je download limiet. Ik moest $9000 betalen voor 90 gb over mijn download limiet! Ja $100 per meer afgenomen GB.

Verder is het internet hier ( in Alice Springs) zo onstabiel als maar wat, valt vaak genoeg uit/weg ( oh ja ik heb Telstra Business, zou je dus denken dat het beter is.)

Cheers

Willem
 
[quote author=willem-lenie link=topic=8148.msg139401#msg139401 date=1243722871]
Internet in Australie is dramatisch slecht, komt vooral door de slechte, oude infrastructuur die gebruikt wordt, vandaar dat de meeste een download limiet hebben.

Kijk ook goed naar de prijzen (boetes) bij het overschrijden van je download limiet. Ik moest $9000 betalen voor 90 gb over mijn download limiet! Ja $100 per meer afgenomen GB.

Verder is het internet hier ( in Alice Springs) zo onstabiel als maar wat, valt vaak genoeg uit/weg ( oh ja ik heb Telstra Business, zou je dus denken dat het beter is.)

Cheers

Willem
[/quote]

whoaaaaa... 9000$... Zou je geen downloadlimiet op je router (laten) zetten zodat dat nooit meer gebeurt ?
 
[quote author=willem-lenie link=topic=8148.msg139401#msg139401 date=1243722871]
Internet in Australie is dramatisch slecht, komt vooral door de slechte, oude infrastructuur die gebruikt wordt, vandaar dat de meeste een download limiet hebben.
[/quote]

Ik zou niet willen zeggen: Dramatisch slecht in Australië. Wellicht slechter op bepaalde locaties in Australië. En over het algemeen kwalitatief wel van minder als dat je (wellicht) gewend was in Nederland te hebben.

[quote author=willem-lenie link=topic=8148.msg139401#msg139401 date=1243722871]
Kijk ook goed naar de prijzen (boetes) bij het overschrijden van je download limiet. Ik moest $9000 betalen voor 90 gb over mijn download limiet! Ja $100 per meer afgenomen GB.
[/quote]

90 Gb over de limiet? Wat is je limiet dan, 0 Mb? Host jij een mini-youtube vanuit huis? Ik heb hier een abonnement van 50 Gb en ik maak zowel privé als zakelijk gebruik van deze verbinding. Daarbij kom ik echter nooit aan de 50Gb. Een klant waar wij een website voor hosten gebruikt zelfs met zijn website minder bandbreedte dan 90 Gb.

[quote author=willem-lenie link=topic=8148.msg139401#msg139401 date=1243722871]
Verder is het internet hier ( in Alice Springs) zo onstabiel als maar wat, valt vaak genoeg uit/weg ( oh ja ik heb Telstra Business, zou je dus denken dat het beter is.)
[/quote]

Telstra Business staat wel bekend om de kwalitatief slechte modems/routers die geleverd worden. Kennis van mij heeft er ook een en als ik daar het internet op ga, doe ik dat nog met ethernet kabel, aangezien de Wifi van de Macbook Pro te geavanceerd is en voor dropouts zorgt. Thuis een linksys (home-brand van Cisco) en hier nooit problemen. Wellicht dat een verandering van modem al kan helpen?

Vandaag overigens hier sinds de eerste keer een internet probleempje gehad. De verbinding was er, maar de DNS-server van mijn provider was even niet bereikbaar. Probleem duurde overigens maar enkele minuten.....
 
Als je internet nodig hebt voor zakelijk gebruik, zoals ik en daar dus geheel van afhankelijk ben voor reserveringen etc, is het internet hier inderdaad dramatisch slecht. Verder heb ik hier op het resort WiFi voor de gasten en dan is het dus waardeloos als het om de haverklap niet werkt. We hadden hier eerst Bigpond ( ook Telstra) wat meer niet werkte dan wel. Zit hier nu 2.5 jaar en bel gemiddeld wekelijks met Bigpond/Telstra over problemen. Had af en toe het idee dat postduiven sneller berichten kunnen overbrengen.

De 90 Gb was over een periode van 3 maanden maar neemt niet weg dat de "boete" voor het meer downloaden dan het contract ( 60GB per maand) buiten proporties is. Ben dus ook niet van plan om het te betalen, ligt een dispute bij Telstra.

De excuses van Telstra, tot vorige week, dat de download snelheid lager was door mijn netwerk hier ( niet dus, een laptop direct aan het modem aangesloten dus zonder enig netwerk of andere computer) gaf hetzelfde beeld als op een computer die op het network was aangesloten. Oh maar U download wel erg veel, heeft er ook niets mee te maken, Ik heb een download limiet van 60GB en dat wordt door Telstra verkocht, betaal ik dus ook voor en moet de download snelheid niet onder lijden, dag en nacht!

Uiteindelijk hebben ze dus vorige week toch iets ondernomen aangezien mijn downloadsnelheid nu het dubbele! is van wat het was ( zit nu boven de 7MB en kan ik dus nu eindelijk streaming video kijken zonder dat het om de 4 seconden weer stilstaat om te bufferen. RaRa hoe kan dat dan....Wellicht dat de aanhouder wint.

Heb van Telstra een prachtig Cisco modem gehad (waarde rond de $2000) maar volgens de IT mannen hier kan ik net zo goed op mijn oude Bigpond modem blijven werken en dat doen we dus ook.

Al met al is het internet hier vergelijkbaar met een derde wereld land en dat zou voor een land als Australie niet mogen. Als ik eronder lijdt lijden er veel meer ondernemingen onder en dat kost dus de economie geld, veel geld. Als ik niet binnen een paar uur op een reservering kan reageren dan verlies ik die reservering en dus omzet.

Moet wel eerlijk toegeven dat de service van Telstra Business veel en veel beter is dan Bigpond waarbij je uren met de bekende Indiaase helpdesk in de clinch ligt en waarbij je dus wekelijks gymnastiek oefeningen moet doen om kabels lost te trekken, modems opnieuw op moet starten, telefoonlijnen moet nakijken, filter erin, filter eruit, filter er weer in en filter er weer uit. Hopeloos! Bij Telstra Business krijg je tenminste een Australier, die je niet door de bekende proceduren heen laat lopen, aan de telefoon die je terug belt over het verloop en je niet in het ongewisse laat.

Cheers

Willem
 
Back
Top