Jack is back, alive and kicking........

Jack

Well-Known Member
Dit is de eerste keer dat ik op deze pagina ben en het is fijn om steun te vinden in de verhalen die ik (wij) lees(lezen).
Het is geen gemakkelijke weg maar je moet door totdat je er bent en geef nooit eerder op voor dat je binnen hebt wat je doelstelling is.
Bij deze side is dat maar een punt, emigreren naar Australie.
Wij hebben dit in 2000 geprobeerd en ik kwam 19 maanden werkervaring tekort als timmerman.
Natuurlijk een grote teleurstelling. ( uithuilen en doorgaan )
We hebben een leuk huisje gekocht volledig gerenoveerd en nadat alles in orde was zijn wij in Juli 2005 opnieuw begonnen met de emigratie procedure.
Deze keer met 5 jaar werkervaring als timmerman meer en natuurlijk een leuk zakcentje als we het huisje hebben verkocht. (het huisje heeft gelukkig meer waarde gekregen).

Nu een VRAAGJE aan iedereen die me kan helpen;
In Juni 2004 heb ik 1 maand voordat mijn zoon werd geboren ontslag gekregen, dit viel net voor de zomervakantie dus ik kon pas na de zomervakantie aan de slag bij mijn nieuwe werkgever. ( voor de zomervakantie kom je gewoonweg niet meer aan de bak)
Nu blijkt dat de wet dit is.
To satisfy the recent work experience requirements you must have worked at least 12 out of the past 18 months immediately prior to your application.
Wat word hier precies bedoeld ?????
Om te voldoen moet ik uit de laatste 18 maanden zeker 12 maanden gewerkt hebben als timmerman of de laatste 12 maanden onafgebroken gewerkt te hebben als timmerman.
De jaarlijkse bouwverlof die wettelijk toegekend is,( in deze tijd valt niet te werken ook al zou je het willen.) word hier ook rekening mee gehouden en toegekend bij de Dimia en TRA????.
Krijg je op een andere datum ontslag dan zorg je ervoor dat je in de twee weken die je moet uitwerken weer werk vind zodat je daarna onmiddelijk weer aan de slag kunt als timmerman
Kan iemand mij hierover informatie geven

PS: Ik heb op deze site gelezen dat er een exwerknemer van een emigratiebureau naar Australie via e-mail graag antwoord geeft als je een vraag had, ik meen nog te weten dat deze man in Australie woont.
Kan iemand mij deze e-mail doorgeven.

Iedereen succes en blijf realistisch

Hallo allereerst welkom .bedoel je misschien Rob Breumelhof?Die heeft een bureau move 2 australia in Adelaide .Je kan hem misschien een personal message sturen .
Ik hoop alvast dat je vind wat je zocht en wat sneu van dat werk :cry:.
Kop op er zullen hier wel mensen zijn die je kunnen verder helpen
Groeten

Voor zover ik het begrijp moet je 12 maanden van de laatste 18 maanden gewerkt hebben en dit hoeft dan niet noodzakelijkerwijs aaneengesloten te zijn. Als je die zin letterlijk vertaalt dan komt het daar op neer. Maar misschien zie ik het ook wel verkeerd en dan hoor ik het graag.

:up:

Klopt AJ, die 12 maanden van de 18 hoeven niet aaneengesloten te zijn, dus de jaarlijkse bouwverlof zou ik me geen zorgen over maken.

Klopt inderdaad en welkom!!

Mijn zwager (ook timmerman) is grotendeels door het traject heen en het ziet er hoopvol uit. Het beroep staat hoog op de vraag lijst met stip :-D! Hij had ook een soortgelijke situatie met hier en daar een onderbreking. Maar hij heeft (vrij snel) positief bericht gekregen van de TRA.

Heel veel succes in ieder geval en plezier hier op het forum

Syl

Graag wil ik M5, Syl, Njusha en Aj bedanken voor jullie antwoord.
Iedereen die er een antwoord, mening aan kan toevoegen laat je dan alstublieft horen.
Graag wil ik Njusha nog wat vragen.
Weet jij misschien het directe e-mail adres van Rob Breumelhof.

Verder good luck and hang on.

Hi Jack.

Als je onderaan de home page kijkt zie je wie aan line is,
Als rob aan line is klik op zijn naam en alle gegevens komen op,
ok de email adress.

Gr Ineke   :up:

Kijk hier eens

Contact Gegevens

Move2Australia
8 Grenadine Avenue
Golden Grove SA 5125
Australia

Telefoon: +61 8 8251 6798
Fax: +61 8 8251 6798

Email: info@move2australia.com.au

Website: www.move2australia.com.au

Ik kan eindelijk zeggen dat het definitief is.
Het huis is beschreven en ben huisloos...
Heeft iemand een kartonnen doos voor me. :grin:

Nog 1 hindernis/ punt te begaan uit de lange weg vanaf 2000...
en dat is...    de stempel in mijn paspoort.

Het geeft een heerlijk gevoel moest er niet aan denken dat het andersom was gegaan, (eerst het visum en dan pas het huis).

Nog 1 weekje werken en dan is het kerst.

Cheers everybody,

Jack :evil:

Hé Jack,

Begrijp ik daaruit dat je huis verkocht is?? Gefeliciteerd!!!
Dat je je visum maar snel mag krijgen.:cheers:

En rond kerst kan je altijd nog wel een plekje vinden
in een kerststal  :tent: :music: :loldevil:

Nogmaals gefeliciteerd.

groetjes Miranda  :smile:

He toekomstige Perth bewoners.

[quote author=Jan and Erna link=topic=2243.msg77662#msg77662 date=1167322979]
Gefeliciteerd, dakloze.[/quote]

Kan toch wel eens koud zijn snachts in zo'n kartonnen doos, vooral als het ijzig koud waait.
Aan de andere kant is het wel weer goedkoop.

:? :| :shock: :oops: :lol:

[quote author=Jan and Erna link=topic=2243.msg77662#msg77662 date=1167322979]
Wanneer vertrek je naar Australie[/quote]

Zo snel mogelijk, zodra ik/wij ons sticker hebben....
Rond eind January/....February.

Gr.

Ik mag het zeggen / roepen, het is offieel.

Na 8 jaar gezwoegd te hebben, gehoopt en er hard aan gewerkt te hebben is het eindelijk zover.

[size=12pt]Ik heb mijn visum........[/size]
na 5.5 maanden is het eindelijk binnen.

Keep whispering because sometimes they do listen to your heart dreams..........

[size=12pt]Migrationbureau (amterdam, London, New Zealand, Australia) are the best, they rock :up: :up:[/size]

[quote author=Jack link=topic=2243.msg80370#msg80370 date=1170348631]
[size=12pt]Ik heb mijn visum[/size]
[/quote]

Proficiat kerel, het is je gegund!

:up:

Hey Jack and family,

Eindelijk dan toch, nou van harte hoor! Jullie hebben er hard voor moeten knokken en lang op moeten wachten.

Het is jullie van harte gegund.  :up:

:congrats:

Erwin en Mariette

Hey Toppertje  :up:
Gefeliciteerd!!! Een mooie toekomst toegewenst en dat alles maar voorspoedig mag verlopen down under.

Greetz Jidske  :cool:

Back