Jack is back, alive and kicking........

Morgen ga ik naar Diego in Sydney , I miss my friend,

Bedankt voor de leuke reacties,
Daarna naar Fraser en dan net boven Fraser op zoek naar een huisje.

I don't like jetlegs....

See you guys,

Jack :evil:

ps Bjorn , de voegijzer zit tussen de spouw... :grin: :grin: :lol:

Veel succes Jack en familie, we hopen er ook snel te zijn, misschien leuk om eens koffie te leuten.
Jij was geloof ik ook een limbo?
Fred en Family

[quote author=Jack link=topic=2243.msg82476#msg82476 date=1172640063]
Morgen ga ik naar Diego in Sydney , I miss my friend
[/quote]

Goed van je te horen Markwin.
Hoe gaat het met je vriend?

Keep us posted...

:up:

Hello vrienden,

We zijn van Brisbane (Ibis hotel) naar Cairns gereden en alles wat daar tussen lag goed bekeken.
We hebben beslist om toen richting Ballina (net onder Brisbane) te stoppen voor zo'n 2 weken en rond te kijken om te zien of we vinden wat we voor ogen hadden.
Ballina en zo'n beetje de hele oostkust van Australia heeft een prachtig strand, we zijn verschillende keren in Byron bay geweest en omgeving maar het is prachtig daar ......als je toerist bent.
Met veel mensen gesproken met mensen in Ballina op straat , bankmensen em zelfs people from the council.
Na een heerlijke tijd te hebben gehad daar hebben we besloten dat we richting Sydney gaan , Diego een kus geven, en dan rechtdoor naar Port Augusta en dan rechtdoor naar boven (ayers rock, alle nat. parken te bezichtigen) en door te gaan naar Darwin.
Ik kan er niks aan doen maar NT is my kind of state. Wat zou Rene-L hier van vinden?????

We hebben na een korte tijd in Mirambeena te verblijven een huisje gevonden en zelfs werk aangeboden gekregen.
In 15 minuten zijn we in the outback of NT en in een uurtje in Litchfieldpark of Kakadu. ( is voortaan vrij van entree ).
Overdag is het hier zo'n 33 graden en snachts 23 graden.
Mijn werk bestaat uit 25 procent buiten werk en de rest is het binnen. gelukkig kan ik zelf mijn uren bepalen en betaald beter als een timmerman. Dus als iemand langs wil komen op visite dan maak ik even vrij voor je............

Morgen gaan we naar Mindil beach market, is ook weer begonnen en zo is er van alles te doen.

Well genoeg gel@ld voor vandaag,

Cheers my hearties....

Jack,

hee wat leuk om weer wat van je te "horen". Jullie hebben al een flinke trip erop zitten en al een plek gevonden ook. Super hoor :up: Met Diego ook alles goed?

wat doe je voor werk nu??

We hebben de tijd ervoor genomen en te kunnen genieten van alles wat we tegenkwamen, niks overslaan want het zal weer een hele tijd worden  voordat je daar weer bent.
We hebben ietsje meer als 8500 km gereden en hebben veel moois van Australia gezien.
West kust zijn we nog nooit geweest maar dat komt wel we hebben alle tijd nu.
Oja we hebben zelfs de thorny devil in levende lijve gezien, zat bijna onder mijn wielen, van veraf dacht ik eerst dat er een blaadje lag , toen ik dichtbij kwam gereden bleek het deze unieke zeldzame snuiter te zijn.
Hij zat op de weg, te bewegen als een blaadje in de wind, ik heb mijn auto ervoor gezet zodat niemand op die weg dit prachtig beessie aan kon rijden ( of ze moesten tegen mijn auto rijden??!!??)

Diego is 15 Mei weer bij ons en de vlucht naar Darwin is al geregeld ( nu is hij in Sydney)

Mijn werk is het installeren van schotels op daken. Het binnentrekken van de bedrading.
Goed werk, goede betaling beter als timmerman en zelf bepalen van de uren, enkele adressen op een dag afwerken, zelfstandig werk, enz..enz.

Het moet een geluksjaar zijn voor me...

Nu ga ik effe mijn gegevens op deze site aanpassen,

Bye bye hearties.

Hé Jack, terug van weggeweest?
Man, ik heb je dom gezwets gemist. Er is niemand op het forum die "The art of the Atomic Bullsh*t" tot een ware kunst heeft verheven!!

Zo, je bent nu schotels aan het plaatsen. Zeker koffiekopschotels, iets zwaarder kan waarschijnlijk niet beuren. En draden trekken? Spinnewebdraden? Kan je dat wel aan? Man, je zoekt het wel op in hogere sferen. Heeft iemand tegen je gezegt; "Je kan het dak op"? En dan doe je dat ook, zo gehoorzaam als je bent? Je bent dus nu een "dakhaas"!

Maar blij te horen dat het goed gaat met jullie. Nog even en je hebt Diego erbij. Hoe is het met de kleine? Hoe was de vlucht? Enz.

Ik ben op zoek gegaan waar Mirambeena ligt op Google maps. Kan het niet vinden. Maar dan ook
[quote author=Jack link=topic=2243.msg88489#msg88489 date=1177743258]
Ik kan er niks aan doen maar NT is my kind of state. Wat zou Rene-L hier van vinden?????
[/quote]
BLEEH, je lijkt wel Sarah. Sandgropers!! Zeker zandkastelen bouwen in je achtertuin :grin: :grin:

Hoeveel mensen wonen in Mirambeena? Je moet toch wel even uitleggen waar dat ligt. Ik kan alleen een resort vinden met die naam bij Darwin.
Maar dan heb ik ook gehoord dat Darwin toch ook wel mooi kan zijn. Het schijnt dat je mooie foto's kan maken als het onweert.

Wel mate, have fun en laat even wat meer horen van jullie.

:gramps:
ps. Onze plannen zijn nog niet veel verder gekomen.

He Rene-L,

Waar zou je die L vandaan hebben :shock: hehe
[quote author=Rene-L link=topic=2243.msg88495#msg88495 date=1177747840]
Hé Jack, terug van weggeweest?
Man, ik heb je dom gezwets gemist. Er is niemand op het forum die "The art of the Atomic Bullsh*t" tot een ware kunst heeft verheven!!
[/quote]

Alle complimenten zijn welkom,

Zo, je bent nu schotels aan het plaatsen. Zeker koffiekopschotels, iets zwaarder kan waarschijnlijk niet beuren. En draden trekken? Spinnewebdraden? Kan je dat wel aan? Man, je zoekt het wel op in hogere sferen. Heeft iemand tegen je gezegt; "Je kan het dak op"? En dan doe je dat ook, zo gehoorzaam als je bent? Je bent dus nu een "dakhaas"![/quote]

:lol: :grin: :grin: hij is leuk Reneetje, van dakdekker tot kabeltrekker :shock: :?

Kom je een keer langs op visite, kunt altijd bij me overnachten [size=7pt]ik heb een grote achtertuin en een tentje over hehehhaha[/size]

Ik ben op zoek gegaan waar Mirambeena ligt op Google maps. Kan het niet vinden. [/quote]

Mirambeena resort, sorry mate had ik erbij moeten vertellen.

Ik zal mooie foto's van onweer maken en naar je opsturen je hebt mijn e-mailadres , die komt hieronder steeds voorbij...zie je hem?? komop Rene haal je bril even......
I'm rolling thunder a pouring rain , I'm coming on like a hurricane
The light is flashing across the sky.....men I love that song

Bye buddy

[quote author=Jack link=topic=2243.msg88511#msg88511 date=1177755662]
Waar zou je die L vandaan hebben :shock: hehe
[/quote]
Dat is van "Lullemeijer". :x

I'm rolling thunder a pouring rain , I'm coming on like a hurricane
The light is flashing across the sky.....men I love that song [/quote]

Typisch Jack, AC/DC citeren!! :shock:

je hebt mijn e-mailadres , die komt hieronder steeds voorbij...zie je hem??
[/quote]
Gaat te snel voor mij! :wheelchair:

Kom je een keer langs op visite, kunt altijd bij me overnachten[/quote]
Houd ik je aan ALS we naar NT gaan! :evil:

Mirambeena resort, sorry mate had ik erbij moeten vertellen.
[/quote]
Even wezen kijken; Ziet er goed uit!! :roll:

En nu wat foto's van je huis(je)! :up:

:gramps:

Zonder gekheid Rene,
Je bent altijd welkom, maar die indruk had je al........hoop ik :up:

Huisje, dat zal ik doen via je mailbox....

see ya buddy,

Downloaden van muziek is hier streng verboden heb ik begrepen.......als ik dat van tevoren wist :cry:

[quote author=Jack link=topic=2243.msg88535#msg88535 date=1177766980]
Downloaden van muziek is hier streng verboden heb ik begrepen.......als ik dat van tevoren wist :cry:
[/quote]

Hoe streng is streng? Hier in NL is downloaden nog steeds legaal...

Hee Markwin, ik heb LimeWire gekocht (gekocht ja), en dat downloadt prima en legaal :) Idee?

Leuk om hier te kunnen lezen wat jullie aan het uitvreten zijn. Die kop koffie zit er helaas niet in, ik kom niet zo vaak in Darwin :wink:. Maar keimooi dat je al een job hebt joh! Dat zit al helemaal goed, en ik vind het echt leuk om te lezen!

Groetjes,

Irene

He Ireen,

My angel of xp-dite.
Heeft me goed geholpen om mijn engels in de tijd van ielts opte waarderen naar hogere sferen.
Ze heeft echt een hart van goud. :up:

Ik hou je op de hoogte van reilen en zeilen hier.

Have a lot of fun in NZ. :cool:
gr to Steve.

ps; vlieg een keer met je prive jet naar het noorden in plaats van het zuiden dan hebben we een kop koffie samen....

[quote author=Eerainuh link=topic=2243.msg88565#msg88565 date=1177812795]
ik heb LimeWire gekocht (gekocht ja), en dat downloadt prima en legaal :) Idee?
[/quote]

Downloaden kunnen ze ook nooit verbieden. Strict genomen is nl. het bekijken van een website ook al downloaden. De data van de website moet toch echt gedownload worden naar jouw eigen computer. (zo ook e-mail) Het probleem zit hem hier in het aanbieden van programma's, muziek, etc. wat dan niet legaal is. Je download met een legale versie (er is trouwens ook een legale gratis versie van Limewire, maar dat terzijde) een al dan niet illegaal bestand. De meesten zullen idd illegale content downloaden met dit soort programma's. Als ze het in het bezit hebben van bijv. MP3 (waarvan je niet kan aantonen dat je een originele CD/DVD in je bezit hebt) als illegaal zouden bestempelen en je er op kunnen vervolgen, dan pas zou het downloaden van specifieke media strafbaar kunnen zijn. Maar downloaden zelf kan men dus nooit strafbaar maken (in de algemene zin des woords). Dan mag ik nooit meer de nieuwste Linux distributie downloaden die een bedrijf mij ter beschikking stelt :(

He Jack,

Dacht al dat je van de aardbodem was verdwenen.
NT is toch heel wat anders dan Q, hoe kom je daar zo bij.
Wel keigaaf man, kom met plezier een bakkie bij jullie doen, als ze ons maar eerst binnenhalen.

@Maluka: Je kan dus gewoon een map met gekopieerde DVD's meenemen?
Bij wijze van spreken, dan?

Mariette

Hè Markwin, we zitten nét zonder piloot, verdikke! :-D

Dank je voor je lieve post  :roll:

Ireen

Oh, en Maluka, ik heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk. Ik ben per ongeluk nog nooit sites tegengekomen waar ik zonder betaling muziek kon downloaden, of een site waar je niet eerst een programma moest downloaden. Maar ach, ik vind Limewire fijn werken, en ik download en upload ook muziek, want peer-to-peer mag blijkbaar. Of niet, who cares. Ik vind mezelf nog heel braaf, dat ik betaal voor zo'n programma :)

[quote author=Jack link=topic=2243.msg88535#msg88535 date=1177766980]
[/quote]

Hoe willen ze dat na gaan? Zoals Maluka al schreef, ze kunnen niet verbieden dat je download (vooral in een stad als Darwin; zo ver van de bewoonde wereld  :evil:). Het aanbieden is via PTP niet verboden. Althans niet meer tegen te gaan. Het downloaden EN distribureren is illegaal.

Ik gebruik Limewire al twee jaar. Ik heb Country FM altijd aan op de computer, en als ik een leuke plaat hoor die ik niet ken, download ik (meteen) de artist. Ik heb daardoor al een heleboel leuke Country liedjes op mijn PDA en op mijn computer gezet. Zolang als ik het maar niet doorverkoop.
Er is veel te doen over het downloaden van muziek. Er zijn veel sites geweest die uiteindelijk van het internet af gehaald zijn in opdracht van de rechter. Zolang PTP niet verboden is, zal ik mijn muziek van Limewire halen en branden op een CD.
En voor diegene die ook Limewire wil hebben, hier is de link voor het gratis downloaden van het gratis programma (voor Limewire Pro moet je betalen). http://www.neerladen.nl/limewire/downloaden/

Dus Jack, haal rustig de muziek van het internet af!! :up:

[quote author=Maluka link=topic=2243.msg88569#msg88569 date=1177820269]
Downloaden kunnen ze ook nooit verbieden.
[/quote]

Je doelt nu puur op de definitie van downloaden; ik (en de rest hier?) bedoelde eigenlijk het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal ;) Dat is in Nederland legaal (en zo te lezen gaat dat nog wel even zo blijven ook); alleen uploaden (dus het verspreiden van) is illegaal.

Jack schrijft dat het in Oz streng verboden is; hoe streng? Monitoren de ISP's dat soms? Voor mij is downloaden de manier om nieuwe muziek te ontdekken; maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de CD daarna niet ga kopen :) Ik overweeg zelfs al mijn CD's te gaan verkopen; wat moet ik er mee in Oz? Ik luister toch alleen maar mp3s... Die cd's nemen alleen maar loze ruimte in beslag. Als een album of een artiest in het algemeen echt goed is ga ik naar het concert en daar verdient de artiest dan weer mee :) (Gisteravond nog naar Bloc Party geweest bijvoorbeeld :p) Dat wordt in Oz alleen weer lastiger want helaas doen niet zoveel artiesten Oz aan; in ieder geval niet in de frequentie dat ze NL aandoen.

Het enige wat misschien vervelend is is al die datalimieten op die internet abonnementen in Oz; hier in NL heeft vrijwel iedereen een 'fair use policy' (ofwel; ongelimiteerd downloaden).

Heb in het kader van de grote emigratie-schoonmaak ca 150 CD (singles) geript en op de harde schijf geparkeerd. Daar voed ik zo nu en dan m'n MP4-spelertje mee. Wel leuk want in NL nam ik zelden de moeite om een singeltje in de speler te stoppen, te luisteren en weer een andere te pakken. Vervolgens de CD's weggeven aan een paar vrienden afhankelijk van hun muziekkeuze (had een hele stapel dance maar ook wat meer luisterspul).

Michiel

Back