Jack's end

Ben in 3 December 2007 nog in Cairns geweest,
Zeer mooie bergformatie, en een hele mooie omgeving.

Iedereen woont in een prachtige omgeving maar Australia is zo groot en mooi en er zijn zoveel andere mooie plekken om te gaan kijken en genieten.
Ik dacht ook eerst dat Cairns een paar uurtjes rijden was.
Australia is groot en als je de map erbij pakt denk je van , daar ben je zo.
We hebben teveel de Nederlandse afstanden in ons hoofd zitten.

Anders even vliegen,  neehh  met de auto zie je veel meer.
Geef maar een call als je eraan komt of als je info wilt over deze bovenhoek.

Jack :evil:

Sorry Jolanda maar ik zie nu pas je mailtje.

We waren op doorreis naar Hamilton, smiddags aangekomen en de volgende ochtend zeer vroeg (te vroeg :grin:) door naar Hamilton Island.
Wat me opviel was de zeer mooie omgeving met hele mooie groene bergen.

Bij de volgende entree geef ik je een bel om te buurten en ......een pilsje bij jullie drinken. :up:

Voor iedereen die wil weten wat Jack in het warme noorden aan het uitspoken is.
De komende maanden ben ik bezig met dit huissie uit de grond te brengen.

Wat details; 
5acre (2 Hectare....kangaroo veld) Het huissie heeft een oppervlakte van 416m2 (26 lang , 16 meter breed), volledig eromheen een veranda.
Van vloer tot plafond veranda is 2.70m.
Een aangelegd oprijlaantje van 12 breed en 70meter lang, met verlichting en palmboompies
In de achtertuin een zwembadje 32m2 (8m bij 4m) en een carportje om de auto uit de zon te zetten.

Nou vraag ik me af , had Luuk nu al Ja gezegd om de stenen aan te sjouwen en dan te gaan vissen. :up:
Of was het Rob die kwam vissen met de ene hand en de andere hand voor een biertje . :|

Cheers mates,

2593092350102738101S600x600Q85.jpg

2464126570102738101S600x600Q85.jpg

Electrician work and plumbingwork en het bezetten van de muren laat ik over aan anderen.
Stenen sjouwen trouwens ook want daar heb ik al een goede vriend voor gevonden :up:
De rest is voor mijn sweet.......

Hee Jack... Ik vroeg me zo 's af of het daaro niet beter is om zwevend te bouwen, zoals een Queenslander? Schijnt het koeler te houden. Of is dat geen optie daar, of gewoon geen goed idee?

He Jan en Erna ,Dijnnas, Reentje and readers on this forum,

Ben druk bezig met de electric ''king'' en alles wat eromheen komt kijken.
Vandaag permission gekregen om te boren op het land. weer een punt dat ik kan wegstrepen.
Ach, het is niet de eerste keer dat we een huissie bouwen en gelukkig is hier iedereen erg behulpzaam als je iets wilt weten.
Het bouwen is hier eerlijk gezegd een stuk gemakkelijker en als je op het land staat met de kangaroos in het achterveld en zwarte cockatoos met rode staart hoog in de bomen en er is nauwelijks verkeer is het werk leuk en relax om bezig te zijn.

Reentje, Zwevend bouwen is wat je bedoeld hoog op palen.
Word meestal gedaan vanwege de drassige gebieden die je hebt in het wetseizoen.
Mijn landje is hoog en droog en de veranda staat 50cm hoog van de grond zo hoef ik met mijn fundering niet de grond in.
Echt koeler zal een ''zwevend'' huisje niet zijn (of je moet de airco aan hebben).
Voor 1974 toen ms cycloontje nog niet in Darwin op visite was geweest stonden hier 3/4 van de huizen op palen.
Er staan er nog genoeg meestal voor het uitzicht of omdat zo de auto onder het huis geparkeerd kan worden.

Oja,het regend hier al 11 dagen zon beetje aan 1 stuk door en ze zeggen dat we nog maar halverwege zijn.
Hoe zou het met Bart zijn, zou hij het nog droog houden.

Cheers,

ps; wanneer zal mijn upperman met me contact maken om af te spreken wanneer hij stenen komt sjouwen en specie komt draaien. :up:

He Jack????

Moet je geen garage? Die mis ik toch wel hoor. Is voor Er toch wel een eerste vereiste!

Mariette

heee Jack,

Tjits liep net de kamer in (kon niet slapen), en we zagen ineens een hunstman lopen. toen bedacht ik me dat ik net (net!) je foto's op het internet heb gevonden... Zei ze; 'Oh, lijkt hij op zijn huntsspin dan??'

beetje laat dus, dat ik erachter kom; maar gefeliciteerd met je huwelijk! Ziet er fantastisch uit! Evenals je huis, natuurlijk! Goed gedaan jochie!!

"Jochie" :grin: :lol: :grin:

Enneh.. ik ben bezig met het regelen van mijn afstuderen Jack.. er komt schot in de zaak!

Thanks Mama,

Bedoelde ze dat ik op een huntsspin leek :smile:

Ja Luuk , Mama mag me jochie noemen.  :grin:
Wanneer ben je afgestudeerd want als je ta lang wacht blijft van de stenen sjouwen en vissen alleen nog maar het vissen over.

Mama , kijk als je wilt ook even op het ''aardbolletje'' van mij  ,veel foto's van voornamelijk de NT en vele frill necks en andere hele mooie wildlife. 
Klik er 1 aan ...zet hem dan op ''slideshow'' (rechts)  lay back and enjoy....  :up:

Cheers,

Jack   :evil:

Yo Jack,

En aldus vroeg ik me af 'waarom staan die Queenslanders dán op palen'? En toen vond ik in de Wikipedia dit leuke stukje voor de lezertjes :) :

"Queenslander buildings are identifiable by large verandahs and large double doors which open onto these verandahs. They are typically raised on stumps, often incorrectly referred to as stilts, that were originally timber, but are now frequently replaced by steel or concrete, particularly in older houses. The stumps served two purposes, firstly to elevate the houses for ventilation and secondly to protect them from floodwaters, as well as termites and other pests. Most Queenslanders were built with metal roofs typically of corrugated iron or tin design. Queenslanders are always constructed of mostly wood, although some are restored with prefabricated plastic cladding. In the days before air-conditioning, it was designed to increase air-flow throughout the house by way of large doors and windows, which lined up internally. This is so that the air literally passes through the house, rather than entering through one window and stagnating in the room. Roofs are generally made of corrugated tin or iron, and external walls are sided with timber, often painted in mild pastel colours. Raising the house on stumps meant the under floor area could be used for an old form of refrigeration. A net would hang from under the house, away from the sun, drenched in water. Meats and milk could be stored there for short periods of time (up to a day or two) and kept relatively cool. Floors are generally wooden throughout the house, as is the rest of the construction. Windows are often louvred to allow for air circulation during Queensland's frequent rainstorms, frosted to diffuse and soften the harsh tropical sunlight, or both. Commercial buildings and houses built by wealthier people often feature elaborate wrought iron ornamentation such as balustrades."

Is jullie blok ver van waar jullie nu wonen, of is het makkelijk te doen om d'r even aan te waaien na het werk? (Voor jou dus, niet voor mij... Voordat je me voor de gek gaat houden! :-D).

ha Jack,

nou op een huntsman lijk je zeker niet!!! We waren enigzins verrast, allebei, omdat er toch enige associatie was met dat mannetje met die kriebel stem die voorheen ook in je avatar stond.

Je bolletje ga ik zo klikken- had ook al eerder gedaan, maar kreeg steeds voorheen genoemd mannetje. (Waar Art ook zo mee dweept- ik snap dat niet, dat die mooie mannen allemaal op zo'n springende dwerg kicken)

aukje

He Reentje,

Ik zou niet durven om je voor de gek te houden. :grin:

Vroeger werd veel met hout gewerkt.
Tegenwoordig is zelfs het houten spandframe van aluminium.
De staanders van de veranda's gemetseld, gestort van beton of stalen staanders.
Nu zijn alle vloeren van beton, vroeger niet en dit was gemakkelijk voor de termieten.
Was het niet de termieten die je mooi houten woonkamer vloer liet zakken was het wel het optrekkend vocht dus ze moesten omhoog.
Zo kon de wind onder het huis en het huis droog houden en de termieten moesten meer moeite doen.
De ramen en deuren zijn ook van aluminium terwijl er veel mensen zeggen dat houten ramen veel meer charme geeft, maar na enkele jaren gewoon niet verstandig is vanwege de onderhoud en de termieten.
Iedereen wil zijn huisje na 20 jaar ook nog in een zeer goede staat hebben en niet dat je veranda dak bijna op je buitentafel ligt. :smile:
Veel huizen die op palen staan is geen hout meer in verwerkt, zelfs het binnenframe van de muren is van aluminium.
De louvres geven de kamers een goede circulatie in het huis wat in het juiste tijd van het jaar heel aangenaam kan zijn.
Die netten die onder je huis hangen is iets van vroeger uit, tegenwoordig is er airco en een goede fridge voldoende en gebruiken ze de ruimte onder het huis voor het parkeren van je auto en uiteindelijk is het bij de meeste letterlijk een rommelplaats voor alles wat goed is om weg te gooien. :oops:
Wat je heel vroeger niet had (zie jouw verhaal) is aircondition.
Deurtje en raampje dicht en blazen maar en op het eind van de maand , traantje pinken als de rekening in de bus ligt.

In April woon ik op het landje waar we gaan bouwen.

Cheers Ireen,

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg111597#msg111597 date=1203418330]
Enneh.. ik ben bezig met het regelen van mijn afstuderen Jack.. er komt schot in de zaak![/quote]

Details jochie , ''ik ben bezig'', ''erkomt schot in de...'' WANNEER LUUK..... :smile:

Mama, ART...Springende dwerg...wat hoe wie?  :? ....... :shock:

Back