Jack's end

Hi Alie,

Ik had de foto's hier in  de kranten gezien.
De kooi met die 3 crocvoedsel erop......damned, zie je hoe laag de kooi op het water ligt en de brede donkere rivier op de achtergrond.
Dan te bedenken dat er een croc op je af kan stormen met zo'n 40km/uur net onder de surface zonder dat je maar ook een rimpeltje op het water ziet.
Krijg er koude rillingen van , zoiets noem je dus sitting ducks.

Die zweetheart was ook net iets te groot om tegen te komen. :smile:
Je kunt soms je ogen niet geloven welke bootjes ze gebruiken hier om het water op te gaan.
Krijg je mij nog niet in al zou ik uitgerust zijn als Mr. Rambo

crocodile-sweetheart.gif
foto uit het museum.......

http://www.nt.gov.au/nreta/museums/sweetheart/index.html

croc-sweetheart.jpg
Sweetheart..say cheese

http://www.herbertonss.eq.edu.au/landofoz/judedwin.htm

Cheers,

Jack :evil:

[quote author=Alie Bosma link=topic=7973.msg137203#msg137203 date=1240327685]
Zag laatst ook eens zo'n docu op discovery ofzo (toen ik heerlijk aan 't zappen was) en dat ging ook over een mega croc. Nou die wil je echt niet tegenkomen hoor.. ben benieuwd wat z'n eten is ;) (andere crocs?)  :shock:[/quote]

Hi Alie,

Je bedoelt die van Dr. Barr met de super croc van National discovery uit de dino tijd.
Zeer mooie documentare op tv van Dr Barr 
ng.com-dangerous-encounters-dvds.jpg
die uit ging zoeken wat de bijtkracht van deze kanjer moest zijn geweest;

Super-Croc-skull.jpg

supercroc-vs-dinosaur-688947-sw.jpg

Prehistoric-croc.jpg

Genoeg plaatjes, toch blijf ik dit zeer mooi en interessant vinden.
zie je weer in het weekend.

Cheers,

Op dat 2e plaatje zie je pas hoe groot Sweetheart is. Ik dacht eerst nog dat ie nep was toen ik in het museum er langs liep. Wat een joekel zeg. Daar past zelfs een flinke vent in 1 keer hap in die bek hahahahaha.

Volgens mij hebben heel veel mensen nog steeds te weinig respect voor die beesten.

Idd.. sommige mensen zijn inderdaad niet al te slim.. die beesten wil je toch niet tegenkomen.. je weet het maar nooit.. misschien zwemt er nog wel een onontdekte sweetheart rond! De rillingen lopen me over de rug (of moet ik over het water zeggen  :grin:). Mooie foto's trouwens Jack!

Ik weet niet of het die documentaire was.. maar het ging ook over een mega krokodil (die iedereen te slim af was die 'm wilde vangen).

Ik ben toen ook doodleuk naar TWin Falls gezwommen. 1 dag voordat het krokodillennet eruit ging. Niet dat dat ding nog erg veel nut had....
Een week later las ik in de krant dat er een croc van 6 meter gespot was bij Twin Falls........

Daar heb ik ook ergens in de buurt gezwommen (twin falls of die andere - soort van rockpool achtig iets).. maar volgens de tourguide waren er al 4 jaren geen crocs meer gezien, dus ben, net als iedereen overigens, heerlijk 't water in gesprongen.. niet echt slim, achteraf bezien. Het was dat het werd 'aangeraden' en er nog 30 anderen in het water lagen, maar anders had ik 't niet gedaan.. heb op veel plaatsen niet gezwommen vanwege de crocs..

Heb wel nog tussen de crocs gekanoed (bij Katherine Gorge) en heb er toen ook een gespot die op de kust (achter wat bomen) verstopt lag.

[quote author=Alie Bosma link=topic=7973.msg137365#msg137365 date=1240499335]
Heb wel nog tussen de crocs gekanoed (bij Katherine Gorge) en heb er toen ook een gespot die op de kust (achter wat bomen) verstopt lag.
[/quote]

Katherine Gorge zijn zoetwaterkrokodillen ... relatief ongevaarlijk. Kan je ook mee zwemmen/snorkelen.

Cheers

Deze was ook gespot op Katherine Gorge... :roll: :? :smile:
[quote author=r2d2 link=topic=7973.msg137382#msg137382 date=1240519818]
relatief ongevaarlijk. Kan je ook mee zwemmen/snorkelen.[/quote]

Rogue%20-%20Movie%20Wallpaper%20-%2001.jpg
rogue_movie_image__2_.jpg

[quote author=Jack link=topic=7973.msg137452#msg137452 date=1240631986]
Deze was ook gespot op Katherine Gorge... :roll: :? :smile:
[quote author=r2d2 link=topic=7973.msg137382#msg137382 date=1240519818]
relatief ongevaarlijk. Kan je ook mee zwemmen/snorkelen.[/quote]

Rogue%20-%20Movie%20Wallpaper%20-%2001.jpg
rogue_movie_image__2_.jpg

[/quote]
Die hebben we laatst zitten kijken, was wel grappig.

Bart

[quote author=Sacha link=topic=7973.msg137589#msg137589 date=1240840296]
Niet in prikken, dan klapt 'ie!
[/quote]

D'r zit waarschijnlijk al een gaatje in  :grin:

[quote author=Jack link=topic=7973.msg137584#msg137584 date=1240836871]
Die op zijn rug ligt is poesje lief.

[/quote]

Nice, daar kun je vast Skippy mee spelen. :lol: http://www.youtube.com/watch?v=JT75_y6WmKs

[quote author=Sacha link=topic=7973.msg138661#msg138661 date=1242622478]
Zijn er wel BBQ's in dat formaat?????
[/quote]

Al eens van "in mootjes hakken  :evil:" gehoord?  :p

Klaarmaken op de maori manier is ook een idee.
Kuil graven en daar een vuur instoken. stenen erbij doen en als de vlammen weg zijn, de helft van de stenen eruit halen.
Bananen bladeren op het gedoofde vuur doen, -aluminiumfolie werkt ook-. vis erop, en deze weer afdekken met bananenbladeren, de helft van de hete stenen erop en de kuil dichtgooien met aarde.
Afhankelijk van de grootte van de vis, maar na ongeveer 3 uur is tie klaar.
De vis wordt klaar gemaakt met zijn eigen sappen, heerlijk.

groetjes  Johan

Back