Jack's end

Niet zolang het vis is  :lol: ongeacht de manier waarop het is klaargemaakt... (sorry lust echt geen vis!)

De Aboriginals doen het trouwens op dezelfde manier. Ik heb wel eens een demonstratie gezien in Kakadu. Maar mij te ingewikkeld hoor! Ik ben van het makkelijkere werk.  :grin:

[quote author=Pamandgeorge link=topic=7973.msg138675#msg138675 date=1242634770]
Klaarmaken op de maori manier is ook een idee.
Kuil graven en daar een vuur instoken. stenen erbij doen en als de vlammen weg zijn, de helft van de stenen eruit halen.
Bananen bladeren op het gedoofde vuur doen, -aluminiumfolie werkt ook-. vis erop, en deze weer afdekken met bananenbladeren, de helft van de hete stenen erop en de kuil dichtgooien met aarde.
Afhankelijk van de grootte van de vis, maar na ongeveer 3 uur is tie klaar.
De vis wordt klaar gemaakt met zijn eigen sappen, heerlijk.

groetjes Johan
[/quote]

Ja, dat heet een hangi. Leuk om op het strand te doen :).

Vals alarm, dan kunnen we allemaal er weer induiken.

http://www.abc.net.au/news/stories/2009/05/22/2578630.htm

Croc-in-Gorge.jpg

r217176_846990.jpg

http://www.ntnews.com.au/article/2009/02/27/36015_ntnews.html

Cheers,

Jack :evil:

Gelukkig dan kunnen we weer met een gerust hart zwemmen en kanoen  :wink: :grin: :evil:

He Jack

Even iets anders (off topic) Een vraag aan een vakman. Wat kan je doen als je nieuwe deur klinken wilt plaatsen in je huis en de diameter van de huidige deurklinken is groter als dat van de nieuwe deurklinken die je wilt gaan plaatsen. Oke en nu niet met een antwoord komen van dat ik nieuwe deuren moet gaan kopen  :grin: Is er een oplossing voor of moet ik idd nieuwe deuen kopen dan?

Cheers Sander :cool:

Heel gemakkelijk Sander.
En nee je hebt geen nieuwe deuren nodig.

Heb je een pm-tje gestuurd.

Cheers,

Hier stonden trouwens ook allerlei bordjes 'be aware of crocs' 'no swimming'

dscf8632.jpg

Er staat nm niet dat je neit mag zwemmen  :grin: :evil: (bovenste foto: Kakadu, onderste foto: Litchfield NP)
dscf8445m.jpg

Hier zeggen ze ,"als je echt wilt zwemmen ..gooi dan je hond in het water, zwemt je doggie na 15 minuutjes nog steeds dan kun je het ook proberen".
Wat als je geen hond hebt of er geen bij hebt?.
Zorg dan dat je niet als eerste in het water bent.

Ps; een parkranger checked de wateren in de NT die in trek zijn om te zwemmen voor de touristen 1 maal per maand.
    En de meeste denken dat de ranger elke ochtend de wateren checked, heb het natuurlijk niet over de rivieren, billabongs of creekjes.

[quote author=M5 link=topic=7973.msg139069#msg139069 date=1243068560]
He Jack

Even iets anders (off topic) Een vraag aan een vakman. Wat kan je doen als je nieuwe deur klinken wilt plaatsen in je huis en de diameter van de huidige deurklinken is groter als dat van de nieuwe deurklinken die je wilt gaan plaatsen. Oke en nu niet met een antwoord komen van dat ik nieuwe deuren moet gaan kopen  :grin: Is er een oplossing voor of moet ik idd nieuwe deuen kopen dan?

Cheers Sander :cool:[/quote]

Is het gelukt beste Sander?.

Leuke signs Alie........
Deze zie je ook wel langs de wateren , toch zie je dan mensen zwemmen.

4.1227097020.croc_sign.jpg
croc+sign.jpg

bf663cf103e52f2ab9e489a1076ca46f.jpg

croc.jpg

[size=10pt]Maar toch, als het heel heet is, de hele dag in zo'n VW-busje getraveld dan ineens kom je zo'n koele creek tegen  :up: ,  je hebt goed over het water gekeken en de oevers gechecked ......een snelle duik erin en snel weer eruit..........     Die rakkers zijn zo snel weer ook niet..TOCH?

:grin: :grin:

[/size]

Leuk met zo'n cartoon erbij maar wat staat er precies? Gevangen vissen moet je teruggooien, rommel netjes in de prullenbak, je moet altijd minstens met je tweeen zijn?  :|

[quote author=Denny link=topic=7973.msg139408#msg139408 date=1243759885]
Leuk met zo'n cartoon erbij maar wat staat er precies? Gevangen vissen moet je teruggooien, rommel netjes in de prullenbak, je moet altijd minstens met je tweeen zijn?  :|[/quote]

Gevangen vissen moet je teruggooien, Nee
Rommel netjes in de prullenbak,  Very good
Je moet altijd minstens met je tweeen zijn?  :|  Ofcourse , aan 1 persoon heeft een croc niet zijn buik vol.

Effe zonder gekheid

Op plaatje 1 staat dat je niet te water moet gaan als je je bootje te water laat.
Op plaatje 2 staat dat je niet je vis moet schoonmaken aan de waterkant.
Op plaatje 3 staat dat je niet in het water moet gaan staan maar op veilige afstand op de oever tijdens het vissen.
Op plaatje 4 staat dat je de resten van je schoongemaakte vis niet terug mag gooien in het water maar in de voorbestemde bakken.

4.1227097020.croc_sign.jpg

Cheers,

Humm ik heb nog een plaatje, maar zodar ik die link in mijn berichtje zet, dan verstuurt ie helemaal niks meer. Heel erg vreemd!
Anyway, I'll try again tomorrow!

Gevonden op perthnow.com.au @ June 15

Crocodile eats family dog

WILDLIFE officers are hunting for a 3.5m crocodile that ate a 40kg pet dog from the shores of the May River near Derby as children played nearby.

Hier zeggen ze ,"als je echt wilt zwemmen ..gooi dan je hond in het water, zwemt je doggie na 15 minuutjes nog steeds dan kun je het ook proberen".
Wat als je geen hond hebt of er geen bij hebt?.
Zorg dan dat je niet als eerste in het water bent.

Jack
Als ik het dus goed begrijp was dit gezin van plan om te gaan zwemmen!

Jacob

[quote author=vignes link=topic=7973.msg140478#msg140478 date=1245068834]

Crocodile eats family dog

WILDLIFE officers are hunting for a 3.5m crocodile that ate a 40kg pet dog from the shores of the May River near Derby as children played nearby.

[/quote]

Hmmm hoe willen ze dat doen? aan elke Croc vragen of die Fifi heeft opgegeten?

[quote author=vignes link=topic=7973.msg140478#msg140478 date=1245068834]

Als ik het dus goed begrijp was dit gezin van plan om te gaan zwemmen!

Jacob
[/quote]

Yep! Dat heb jij goed begrepen!  :up:

Waar is onze Jack zelf gebleven? Het is weer ernstig stil de laatste tijd.... Misschien heeft een krokodil zijn telefoonlijn opgegeten????

Back