Je favoriete foto van Australië

Lost

Administrator
Het leek mij wel leuk om een draadje te starten waarin iedereen zijn favoriete zelf gemaakte foto van Australië kan plaatsen. Als je niet precies weet hoe je je foto op het forum kunt zetten, kijk dan even hier:

http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=425

Zet bij je foto ook even waar en als het mogelijk is wanneer hij genomen is.


Dit is mijn favoriete foto:

cradlemountain1_20040403_-191961573.jpg

Cradle Mountain en Dove Lake (Mei 2003).
 
Ok, ik heb niet echt een favoriete foto van Australië. Ik heb er teveel gemaakt en ze zijn vrijwel allemaal mooi! Komt overigens niet omdat ik zo'n goede fotograaf ben, integendeel zelfs :wink: , maar vrijwel alles wat je daar fotografeert is indrukwekkend!! Zeker als het de natuur betreft! :D

Dit is Perth CBD gezien vanuit Kings Park, genomen eind juli 2003.
Perth_CBD.jpg
 
De volgende foto's zijn allemaal genomen in en rond Kalbarri (WA) eind juli 2003.

Hawkshead (inland gorge):
kalbarri_hawkshead.jpg


Island rock (coastal gorge):
kalbarri_island_rock.jpg


Empty road along the coastal route:
road_kalbarri.jpg


En de standaard 'sunset' :wink:
sunset_kalbarri.jpg
 
Lijkt mij ook!
Laat ik er dan nog maar een paar plaatsen, misschien dat goed voorbeeld doet volgen.

unsorted192_20040403_1143924521.jpg

East coast, Tasmania

unsorted184_20040403_-526277474.jpg

Russel Falls

hobart4_20040403_280971186.jpg

Cascade Brewery, met Mount Wellington op de achtergrond.

sunset3_20040403_610550265.jpg

Sunset

sunset0_20040403_1081708568.jpg

Sunset

queenstown1_20040403_769028258.jpg

Queenstown
 
ik hoop dat het me lukt, maar ik ga ook even uitproberen of ik een foto kan plaatsen:

down%20under%20053_jpg.jpg


Dit is Brisbane btw, South Bank :wink:
Foto is genomen vorig jaar oktober.

Nog één, genomen vanaf de City Cat op de Brisbane River, ook vorig jaar oktober:

brisriver-big.jpg
 
Wij hebben ook prachtige foto's, maar we hebben geen scanner :cry: . Anders had ik zeker het een en ander hier geplaatst. Goed ik zal mijn best doen, maar even een vraagje: hoe groot mag het bestand zijn en welke extensie moet het hebben? Oops dat zijn er twee :D .

Ik heb net even gekeken en ik zie dat het een link moet zijn. No worries!
 
errug leuk idee om favoriete foto's te laten zien. Ik zal is ff proberen of het gaat lukken om mn favoriete foto te laten zien. Ik heb er meer, maar nog niet allemaal op de computer, aangezien het er een stuk of 600 zijn. Weet iemand trouwens of het mogelijk is om vanaf negatieven een cd-rom te laten maken met de bestanden erop????

Dit is een van de mooiste foto's die ik naar mijn mening gemaakt hebt, Great Ocean Road, 5 januari 2003:

http://tinypic.com/26r05
 
Hmmmm dat was niet handig van me, toch maar ff gelezen hoe t wel moet, met img dus. Komt ie nog een keer:

26r05


Great Ocean Road, 5 januari 2003

Edit door Lost: Het forum kan het plaatje niet laten zien omdat de link niet eindigt op .jpg. Als je het plaatje plaatst op http://www.photobucket.com , dan lukt het wel (zie http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=425 ).
 
Cus20023.bmp


Oh ik heb geen idee of dit gaat lukken. Zo ja zie je "Gums in the Snow at Perisher 2004" zo niet, probeer ik een ander keertje :oops:
 
Ik zie dat het op bmg eindigt....

Als je het plaatje in photo editor of photoshop of zo 'save as' JPEG (.jpg) doet, dan kan het wel!


Als ik tijd heb zal ik ook een photo plaatsten!

En onze site is nu echt bijna klaar, dus.... :roll: :D
 
Bedankt Simone - ik zal het nog eens proberen!

Cus200231.jpg


Ook wel mooi om sneeuw te zien - Gum Trees in Perisher :)

Het is niet mijn favoriete foto - ik was gewoon onder de indruk van de meer dan 2m sneeuw op maar 5 uur rijden hiervandaan !
 
Ok nog een laatste poging dan, thanx voor de aanwijzing Lost.

Great ocean Road, januari 2003. beetje afgezaagde foto, maar ik vind m nou eenmaal errug mooi.

b73d4fc8.jpg
 
Shuter Street said:
Ok nog een laatste poging dan, thanx voor de aanwijzing Lost.
Great ocean Road, januari 2003. beetje afgezaagde foto, maar ik vind m nou eenmaal errug mooi.

Ach, afgezaagd...dat zijn alle vakantie foto's toch? :wink: :wink:
Maareh, je hebt helemaal gelijk hoor, het is een erg mooie foto!!
 
Thanx Ursula!!!! Was bij zonsondergang inderdaad. Fotografie is een hobby van me, dus bena ltijd op zoek naar mooi plekken om foto's te maken.
 
[quote name='"Shuter Street"]Thanx Ursula!!!! Was bij zonsondergang inderdaad. Fotografie is een hobby van me' date=' dus bena ltijd op zoek naar mooi plekken om foto's te maken.[/quote']
Al eens naar één van de tien mooiste baaien ter wereld geweest? Wineglass Bay schijnt spectaculair te zijn. Vergeet dan ook niet Russel Falls, Cradle Mountain etc, :wink:.
 
"Lost said:
Al eens naar één van de tien mooiste baaien ter wereld geweest? Wineglass Bay schijnt spectaculair te zijn. Vergeet dan ook niet Russel Falls"]

Volgens mij bespeur ik hier een zeker enthousiasme over Tasmania... :lol: :wink:
Rare naam trouwens dat "wineglass bay"...?!
 
Ik enthousiast over Tasmanië? Is me nooit opgevallen :wink:.
Wineglass Bay schijnt op een wijnglas te lijken. Maar ja, ze zeggen ook dat je een gezicht in de maan kunt zien :p.
 
Back
Top