Jeroen en Ella gaan naar Melbourne

Wauw! Dat is knap!

Alvast een goede reis gewenst en een goede start van een nieuw leven in een fantastisch land!

KC
 
Hoi Jeroen,

ik wens jullie alvast een heel goede reis toe en ik hoop dat jullie datgene zullen vinden in Australië wat jullie zoeken.
 
Bedankt voor al jullie reacties. Vandaag is de laatste dag in Nederland, morgen om 1200 vertrekt het vliegtuig.

We hebben er reuze zin :D :D .
 
We zijn aangekomen. Na een 'onrustige' vlucht met de kinderen (ik was blij dat ik niet naast ons zat :oops: ) en een uitstekende tussenstop in KL (waar we een paar uur hebben geslapen in een hotelkamer op het vliegveld), zijn we vorige week dinsdag in Melbourne aangekomen.

Na twee nachtvluchten zonder echte slaap was het een echte 'uitdaging' om de auto 'in one piece' door het verkeer te loodsen. Gelukkig was de ochtenspits al afgelopen zodat er niet voldoende auto's waren om te kunnen botsen.

Vorige week vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek gehad (bij LogicaCMG), dat ging wel redelijk maar ik was zelf niet tevreden (was mogelijk nog een beetje van het pad door de overgang en alle nieuwe indrukken).

Maandag zijn we met de kinderen koala's wezen kijken en we zijn daarna naar de Penguin Parade geweest. Was erg leuk, we zijn daar 4 jaar geleden ook geweest (en ook toen was het erg leuk).

Ik hoop deze week iets te horen over het werk en in de tussentijd zijn we druk op zoek naar een huis. Eerst hebben we in de Bayside burbs gezocht maar we zijn wat naar het noorden opgeschoven en we zijn vandaag langs een aantal Makelaars in de Hills geweest.

Als alles goed gaat zijn we volgende week de trotse eigenaars van een Ford Falcon Forte (station)Wagon. Hij is al een paar jaartjes oud, en hij heeft al een paar keer de wereld rondgereden maar hij is dan ook maar $10,000.

Groetjes,

Jeroen

(en voor de mensen in Nederland: het is nu rond de 30 graden :lol: )
 
Hoi Jeroen,

als ik je een hint mag geven wat betreft de auto, zorg er wel voor dat er een 'green slip' en een 'pink slip' bij zit. Ik weet niet meer precies wat het inhoudt, maar het is zoiets als een APK (roadworthy) en registratie. Anders heb je wel een uitdaging bij de aanhouding.

Succes daar!
En voor jullie informatie; het vriest hier.
 
Ha Jeroen!

Leuk om iets te horen van jullie. Het klinkt alsof alles gaat zoals het moet gaan! :)

Succes verder!
 
Ja, inderdaad leuk dat je je eerste indrukken met ons deelt!

Ik kan me wel voorstellen dat je eerste sollicitatiegesprek in een nieuw land anders loopt dan je denkt. Maar wie weet, heb je toch een goede indruk achtergelaten...

In ieder geval veel succes!

KC
 
Hoi Jeroen,

Goed om te horen dat jullie zijn aangekomen.

"Jeroen_1 said:
Vorige week vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek gehad (bij LogicaCMG)"]
Ook toevallig! Ik heb tijdens mijn laatste trip naar Tasmanië ook een gesprek gehad met LogicaCMG. Over het hoe en waarom moet ik nog steeds een bericht plaatsen in "De laatste stand van zaken" :oops:. Zal ik vanavond gelijk maar eens doen. Maar goed, ik kwam onaangekondigd en zij waren erg enthousiast. Ze hadden plannen om een security unit in Tasmanië op te zetten (nu hebben ze die alleen in Canberra). Aangezien ik ervaring heb met forensische computer onderzoeken en hun forensische man in Canberra net vertrokken was, wilden ze me heel graag hebben.

Misschien worden we wel collega's :wink:.
 
Update:

We hebben na lang zoeken een huis gevonden. Nadat we van de schrik waren bekomen van de huizen die je hier kunt huren (je zou er nog geen varkens in willen houden :shock: ) hebben we een net maar klein huis gevonden. Afgelopen dinsdag kwamen de verhuizers onze spullen brengen. Dat was geen dag te laat want we hadden ons gemeubileerde huis ook tot dinsdag gehuurd. Ondertussen staat het hele huis vol met dozen maar dat zal (hopelijk) tijdelijk zijn.

Onze dochter hebben we ingeschreven voor pre-school maar ze staat nu op de wachtlijst omdat de leuke pre-schools allemaal vol zijn :(.

Ik kom net van een job interview vandaan waar we ook meteen 'money' hebben gepraat. De vriendelijke mensen van LogicaCMG sturen me volgende week een job offer (en niet zo'n slechte ook :D ).

En Jeroen, we hebben geen pink, orange, yellow of blue slip gekregen. Nadat je me helemaal op de kast heb gekregen heb ik meteen het internet afgezocht om er daarna achter te komen dat dit alleen in NSW is. :lol: .
 
Back
Top