Jippie!!! We hebben "VISA GRANTS"

Hoi Mirmar,

Ik weet niet beter dan dat iedereen zijn visum in Berlijn op gaat halen (je kan je paspoorten ook opsturen), maar ik zou het even na vragen bij je eigen bureau. Wij gaan inderdaad naar Brisbane. Waar precies weten we nog niet. We gaan eerst bij familie die in Glass House Mountains wonen. We hebben ook familie in Sandgate, misschien dat we ergens in het midden ervan uitkomen. In ieder geval niet in de stad zelf.
Succes met wachten, het duurt even, maar als je uiteindelijk mag gaan gaat het allemaal heel snel....

Groetjes Sigrid
 
We zijn de trotse bezitters van ons Visum in onze paspoorten. Afgelopen donderdag richting Berlijn gereden en overnacht in het Park Plaza Hotel, schuin tegenover de ambassade. Dit hotel is echt aan te raden, mooie kamer voor €89,-. Vrijdagochtend om 9.00 uur een afspraak bij de ambassade, half 10 weer buiten. De zon scheen heerlijk en lekker een dagje in Berlijn rondgelopen. 's Avonds weer richting huis.

Nog 6 dagen werken (over heel april), 13 mei komt de container voor de deur, 15 mei sleuteloverdracht van ons huis, 17 een afscheidsfeest, dan nog even een weekje relaxen in een caravan en dan......26 mei vliegen we om 12.00 uur richting Maleisië, daar gaan we 4 weken rondreizen en 27 juni vliegen we door naar Brisbane!!

Groet Sigrid
 
Jee ik wou dat ik de brief al binnen had laat staan het visum. Klinkt erg goed Sigrid en de planning loopt gesmeerd zo te lezen. Mazzel dat het met dat huis ook allemaal volgens planning is gegaan zeg. Ik hoop dat het bij ons ook zo gaat verlopen. Met enige jalouzie van mijn kant... een hele goeie reis toegewenst!

Pakken jullie alles zelf in en bestel je ergens verhuisdozen? Heb je in dat geval misschien nog goeie tips voor ons?

Groetjes van Nel
 
Hey Nel,

Nog steeds niets gehoord? Wat voor maand/jaar hebben jullie zelf in je hoofd om te vertrekken?

Wij pakken inderdaad alles zelf in, vind ik prettig en we huren via via een container voor weinig ( weet nog niet precies maar rond de €2000,-  voor een 20ft container.)
De dozen heb ik besteld bij verhuisdozengigant.nl, op marktplaats gekeken maar daar is weinig aanbod. Ik heb ongeveer €65,- betaald voor 45 dozen, hoe meer dozen des te goedkoper per doos.

Ik hoop snel te lezen dat jullie wat hebben gehoord!

Groet Sigrid
 
[quote author=Henk en Nel link=topic=8397.msg114966#msg114966 date=1206950951]
Pakken jullie alles zelf in en bestel je ergens verhuisdozen? Heb je in dat geval misschien nog goeie tips voor ons?[/quote]

Ik ben momenteel ook mijn spulletjes aan het inpakken. Ik heb wat verhuisdozen gekregen van de Praxis maar deze gingen het dus echt niet worden......Slechts 1 dunne laag karton! Ik heb zelf inmiddels dozen van de Shurgard gehaald je weet wel zo'n self storage bedrijf. Dubbel laags en errug stevig, gelijk even een grote rol noppenfolie en vloeipapier gescoord. En het mooie van alles is dat de spullen wie ik niet nodig heb ik zo terug kan brengen en geld terug krijg. Begin nu alleen wel te twijfelen waarom ik me tot die extra dozen heb laten overhalen, ben bang dat ze nu ook vol gaan  :wink:
 
Inderdaad...mijn ervaring met dozen van de Praxis was ook erg slecht!
Wat kosten de dozen bij Shurgard? Hebben ze ook verschillende maten? En kan je ze per stuk kopen? (voor als ik tekort aan dozen heb).

Groet Sigrid
 
De standaard kwaliteit is er in 2 maten:
medium 550x350x330 mm a 1,75 p/s
groot 550x350x660 mm a 3,25 p/s

Ik heb echter voor de zware kwaliteit gekozen type moving 550x350x330 mm a 2,50 p/s. Per 10 dozen krijg je jawel 1,50 korting  :wink:

Op de andere doven zal ook wel iets van korting zitten maar hoeveel?

Gr. Chantal
 
Over precies een maand vertrekken we!!! Net een weekje op vakantie naar Egypte geweest met mijn beste vriendin, als soort van afscheid.... Helemaal te gek gehad, maar wel vreemd dat het misschien wel nooit meer gaat gebeuren. Lekker even uit kunnen rusten. Na de vakantie nog 1 dag gewerkt, daar ook afgelopen donderdag een afscheidslunch gehad. Heel tof geregeld allemaal. Wel emotioneel, maar dat had ook nog met mijn aftervakantie-dip te maken. Nu gaan we er tegenaan, want over 2 weken staat de container voor de deur. We zijn al bij doos 29 en in plaats van dat het huis leger word, wordt het steeds meer een troep! De kinderen hebben nu 2 weken vakantie en gaan bij opa en oma's logeren, zodat wij onze handen vrij hebben om te kunnen pakken. Iemand ervaring met het opsturen van een losse doos, met bv. jassen en kleding die we niet mee willen nemen naar Maleisië, maar nog in Ned. nodig hebben en als we in OZ aankomen?

Groetjes Sigrid
 
Ik lees hier dat jullie je loonstrookjes en jaaropgaven op moesten sturen.
Nu is het me ondertussen al duidelijk geworden dat "ze" alles van je willen hebben, maar moet je echt elk loonstrookje op kunnen sturen vanaf het moment dat je bent begonnen met werken ?
Ik heb een periode gehad dat ik nogal aan het jobhoppen ben geweest en heb ook niet altijd alles bewaard.
Is niet zo slim van mij, maar kan daar weinig meer aan doen nu.
Heb in het voorsteltopic al aangegeven dat het voor mij allemaal nog wel even kan gaan duren, maar wel handig om nu alvast te weten, als je niet alles kan aanleveren, of dat problemen op kan gaan leveren ?

Groeten Benjamin
 
Hey Benjamin,

We hebben het laatste loonstrookje en het jaaropgaaf van 2007 opgestuurd, meer niet, was genoeg!
Succes met het traject!

Groet Sigrid
 
Back
Top