Job offer regelen voor visumaanvraag - ervaring?

BobtheCactus

Well-Known Member
Long shot, maar.... Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het op voorhand zoeken en regelen van een job offer, om hun visumkansen daarmee aanzienlijk te vergroten?
Dit is een dingetje wat ons op dit moment echt een zetje zou kunnen geven, maar ik vind het lastig voor te stellen dat zoiets lukt.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat, als je solliciteert vanuit NL, A. bedrijven er überhaupt al naar kijken en B. dan in de situatie zitten dat zij kunnen wachten tot de goedkeuring op jouw (mijn) visumaanvraag... Het lijkt me echt mission impossible.
Desalniettemin denk ik natuurlijk wel 'okay challenge accepted' 😄

Maar ben benieuwd of er mensen zijn met deze ervaring?

😎🌵
 
Er zijn mensen die een baan regelen vanuit NL, het komt niet vaak voor. Maaaaar volgens mij hadden die in alle gevallen al een visum.
Zonder visum een job offer... Ik kan me niet herinneren dat dit vaak voorkomt, behalve dan mensen die echt op de (oude) 457 komen.
Maar een job offer voor een 189/190... Iemand hier wel al eerder gezien?
 
Er zijn mensen die een baan regelen vanuit NL, het komt niet vaak voor. Maaaaar volgens mij hadden die in alle gevallen al een visum.
Zonder visum een job offer... Ik kan me niet herinneren dat dit vaak voorkomt, behalve dan mensen die echt op de (oude) 457 komen.
Maar een job offer voor een 189/190... Iemand hier wel al eerder gezien?

Ik heb het nog nooit gezien of gehoord en ik lees ook wel het een en ander op brits en amerikaans forum. Ik denk dat het mogelijk moet zijn als ze de vacature niet kunnen vullen maar ik denk dat de kans heel heel heel klein is. Zelfs met visum is het al lastig werk vinden.
 
De enige die ik op dit forum hiermee heb gezien is de man van @Linda82. Als ik het goed las kreeg die een baanaanbod voordat er een visum was. Zij noemde echter wel het woord 'directeur' dus misschien komt dit vaker voor bij hogere functies
 
Mijn werkt sponsort mensen voor hun visum, maar dat zijn bijna allemaal interne kandidaten waarvan ze toch een beter beeld kunnen hebben dan externe kandidaten.
Het lijkt mij een lastige, maar je kan het altijd proberen! Neem contact op met een recruiter via LinkedIn of iets?
 
Mijn werkt sponsort mensen voor hun visum, maar dat zijn bijna allemaal interne kandidaten waarvan ze toch een beter beeld kunnen hebben dan externe kandidaten.
Het lijkt mij een lastige, maar je kan het altijd proberen! Neem contact op met een recruiter via LinkedIn of iets?

Recruiters in Australia, don't want to sound to much like an ocker but most of them are flaming galahs and bloody useless bludgers filling the databases but nontheless it's worth a shot.
 
As he says.
Kreeg twee weken terug een mail van een grote IT toko in OZ. De eerste zin was in de stijl van; ik ben geen recruiter van een agency maar van echt bedrijf.

Dus ik mail terug dat het bedrijf en functie er interessant uit ziet maar dat ik niet aanmerking kom op dit moment (geen Citizen) Maar een kopje koffie kan nooit kwaad dus laat maar weten als je zin en tijd hebt.

Nooit meer wat van gehoord. Niet eens bedankt voor je mail, of we hebben je mail ontvangen. Gewoon: niets.

Ander voorbeeld. Ik krijg 1x 3 maanden van dezelfde recruiter een mail met de vraag of functie X wat lijkt. De mail is nooit opgesteld alsof we elkaar al meerdere keren gemailed hebben, mails waar ik elke keer uitleg dat ik al bezig ben en geen citizen ben. Maar elke 2-3 maanden begint het van voren af aan...

dus nee, recruiters zijn hier helemaal K....nudde
 


OFX
Back
Top