Kaart van Melbourne - Waar zit jij?

Luuk

XPdite Sponsor
Dag,

Ik heb even een kaart gemaakt van Melbourne:

6wwuwj9.jpg


En ik heb zelf 3 maanden in Prahran gewoond.. en huizen gekeken in Altona gisteren, via real.com.au, zag er erg aantrekkelijk uit.

Graag zou ik een aantal dingen willen aangeven op deze kaart:

- Waar zit veel industrie? Of industriegebieden? Of bedrijven gebieden?
- Waar wonen jullie?

Als je het mij verteld geef ik het wel aan op de kaart.. en upload hem!
 
Hoi Luuk,

Over de omgeving kan ik je niets vertellen, want wij moeten alles nog ervaren. Het werk van mijn man is in Box Hill, dus in die buurt gaan we wonen.

Groetjes Lisette
 
wij wonen in doncaster east, geen industrie, dichtbij groot park en scholen. goede bereikbaarheid openbaar vervoer. wel te ver van de zee naar mijn mening!
mariëtte
 
He wat jammer! Wij wonen in Kilsyth, staat net niet op de kaart. Is heel bosrijk, lekker op de rand van Melbourne. Bij Montrose/Bayswater zit wat industrie maar niet veel. Verder is het hoe dichter je richting de city gaat, hoe dichtbevolkter het wordt. En duurder....minder bomen... Maar ja, ik kijk dan ook elke dag naar Mnt Dandenong.....schitterend....

groetjes van Pauline
 
Ik zal de map wat groter maken als ik tijd heb.

Bedankt voor jullie reactie's!

Gelukkig zat leuke huizen in Melbourne voor een leuke prijs.
 
Ja wij zitten ook al heel veel op real estate te kijken. en voor wat ik nu betaal, kan ik daar een erg mooi huis huren. Nu woon ik wel in het midden van het land, dus vrij prijzig.
 
Ja de prijzen van de huizen wat meer buiten de city zijn goed te doen voor midden-Nederlanders....
wij kijken ook al naar prijzen van koophuizen en boy o boy, wat zitten er mooie tussen!!!! Ik heb mijn droomhuis al gezien in Montrose, maar helaas zitten we hier nog wel 10 maanden aan vast..... zolang willen ze vast niet wachten..... :cry:

greetz Pauline
 
He leuk die kaart... wij zijn van plan om in eerste instantie te gaan huren in bv. south yara, in elk geval redelijk ver richting stad.

Groetjes Bregje
 
@bregje: dat is ook toevallig. afgelopen woensdag hebben we te horen gekregen waar we de 1e maand zullen verblijven en dat is ook south yara.

wie weet tot dan.
 
Hee inderdaad dat is wel toevallig!
Maar goed... jullie zijn er volgens mij al binnenkort... voor ons gaat het nog een tijdje duren...
Wij komen pas begin augustus aan en gaan dan eerst een paar weken wonen in het huis van owen's vader want die zit op dat moment in europa.
Van daaruit gaan we op zoek naar een huurappartement in south yarra oid...
Maar goed, wie weet bevalt jullie de buurt wel zo goed dat je er wil blijven!
Het is wel lekker in de buurt van de botanical gardens, en redelijk rustig, maar toch behoorlijk in het centrum... Tenminste zo vertelt owen het... Ben er zelf alleen een paar keer geweest om doorheen te lopen enz...

Groetjes Bregje
 
He Luuk,

Leuk idee om e.e.a op een kaart te zetten.
Er van uitgaande dat we vandaag tekenen dan zitten wij (Jeroen en Marieke) in Bentleigh East

Gr Jeroen
 
hi guys

wij zitten mooroolbark - kortbij ringwood, croydon
mount dandenong in onze "backyard" - super
nadeel - een uur rijden naar zee en uur naar CBD

vergeleken met belgie - ongeveer2 uur rijden tot zee - nog altijd sneller
maar we zijn net verhuist van adelaide naar hier en als je maar 10 minuten moet rijden voor de beach wordt je een beetje verwend

zeker geen spijt van the move naar vic - veel meer te doen en te zien en vooral veeeeeel groter - adelaide is a town this is a city
prijzen in mooroolbark zijn betaalbaar maar alles gaat pijlsnel de hoogte in
koop in plaats van te huren en als je wil verstekken maak je gegarandeerd winst - echt niet te doen
we wonen nu een jaar in australie en de huisprijzen swingen de pan uit

CYA in melbourne
 
wij wonen in Monbulk in the Yarra ranges. Net niet op de kaart, maar wel in de buurt van Mooralbark & Kilsyth.

Het is een van de grootste kwekers gebieden van Australie dus Heeeel veel Nederlanders. Mijn buurman heet Edwin (Nederlands ouders) overbuuren zijn de familie Sandy & Tim coolwijn en onze vrienden kring zijn allemaal Nederlanders (meeste 7 tot 15 jaar al hier)

Heel veel groen, en veel ruimte. Heelijk.

Zeker niet te vergelijken met het westland  :up:
 
Southbank :smile:

Voor mij kost wat kost geen A1 fileleed meer. Die 3 tot 4 uur per dag extra vrije tijd is mij heel wat waard.
 
Back
Top