Kaart van Melbourne - Waar zit jij?

Hallo Luuk,

Ik zelf zit er nog over te denken, maar als het aan mijn man ligt(australier) dan zit hij er nog liever gisteren dan vandaag. Zijn ouders wonen daar in melbourne in the western suburbs (Ardeer/deer park. Daar in de buurt zullen wij ook gaan wonen. De eerste tijd zullen we sowieso bij mijn schoonouders in huis zitten tot we zelf iets kunnen kopen.
 
Hoi Luuk,
Wij wonen in Tarneit, een western suburb tussen Hoppers Crossing en Werribee in. Daarvoor woonden we in Altona North. Dat weet je nu wel te liggen, je hebt er zelf rondgekeken voor huizen begreep ik. Veel (zware) industrie in Altona en Laverton. Wel heel leuk wonen, dichtbij gezellig Williamstown waar je zo met de ferry naar St. Kilda kan gaan.
Succes met de kaart!
Groeten,
Mariska
 
Ik heb ruim een half jaar in Caulfield gewoont, dus erg kort om een goede mening te vormen.
Iig niet veel industrie, en het was een joodse buurt.

Heb nog geen idee waar ik over een jaartje precies naar toe wil, dus ik volg dit draadje met grote interesse!
 
Als we komen dan wordt het Thornbury of Warrendyte (ligt eraan of warrendyte dan verkocht is of niet, want dan kunnen wij dat voorlopig huren)
Maar ja..... we zijn er nog niet!
Vind het wel leuk dit kaartje, geeft een leuk overzicht!  :up:
 
Hoi,

Nog eentje

Research, vlak bij Eltham....

Misschien is het handig on dit met Google Earth to doen?

-Marco & Ange
 
Luuk die dit kaartje heeft geintroduceerd is al ruim twee maanden niet meer actief op het forum en hij zal dit kaartje vast en zeker niet meer bijwerken.

Aantal mensen hebben zijn topic nog zonder succes geprobeerd contact te zoeken met hem http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,7979.0.html denk dat dit topic wel op slot kan.

Moderators?

Mod: Zin verwijderd en slotje op dit topic. Als Luuk terugkomt kan dit topic op zijn verzoek weer geopend worden.
 
Vorige maand ben ik met Australische vriend vanuit het winterse Nederland naar Melbourne verhuist. Na enkele weken bij familie gelogeerd te hebben, wonen we nu sinds 2 weken in South Yarra. Een heerlijk plekje niet al te ver van de binnenstad. Mijn vriend kan nu naar zijn werk fietsen/ lopen. Nu ik nog een baan vinden  :smile:
Zijn er Dutchies in de buurt die zin hebben om in/ rond de binnenstad koffie te gaan drinken?
 
dutchies genoeg hier. Kom elke dag met de trein door South Yarra....inderdaad wel lekker in de buurt van het centrum

wil best wel een keertje koffie doen in de CBD, is dan wel doordeweeks en anders : ik geloof in feb is er weer een xpdite uitje (Ilse?)

gr Jeroen
 
Hoi Jeroen,

Ik reis nu ook iedere dag met de trein langs South Yarra naar CBD... Het lijkt wel drukker dan in NL in het openbaar vervoer. Kan natuurlijk ook aan de tijd waarop je reist te maken hebben!

Ohja: om on topic te blijven, wij wonen in Bentleigh (vlak bij Patterson station).

Joost
 
He Joost, zoals je op de kaart kunt zien wonen wij bij je in de buurt (Bentleigh East)...
Heb NLse vrienden die ook bij Patterson station wonen (Atkinson St) trouwens.

Gr Jeroen
 
Hallo allemaal,

Wij wonen op dit moment in Broadmeadows. Ik werk op St Kilda Road en mijn partner op Melbourne Airport. IVM mijn behoorlijke reistijd, willen wij dichter bij de stad gaan wonen en ook wat dichter bij het strand. Wij hebben ons oog laten vallen op Kensington en zijn al druk op huizenjacht.

Groetjes, Vanja
 
[quote author=Vanja link=topic=7978.msg130386#msg130386 date=1231849911]
Hallo allemaal,

Wij wonen op dit moment in Broadmeadows. Ik werk op St Kilda Road en mijn partner op Melbourne Airport. IVM mijn behoorlijke reistijd, willen wij dichter bij de stad gaan wonen en ook wat dichter bij het strand. Wij hebben ons oog laten vallen op Kensington en zijn al druk op huizenjacht.

Groetjes, Vanja
[/quote]


Zo dat is zeker een eind reizen naar St Kilda Road. Ik gebruikte de broadmeadows line altijd, aangezien ik in Moonee Ponds heb gewoond. kensington is ook erg leuk!!
 
Hoi Vanja,

Daar ben ik weer. Ik lees net dat je in Broadmeadows heb gewoond. Daar in de buurt heb ik ook schoonfamilie wonen.De tante van mijn man woont in glenroy en haar dochter, het nichtje van mijn man woont in Jacana, Dat is dus een aardig eindje rijden naar st.kilda road.

Mijn hele schoonfamilie woont aan de westkant van melbourne dus misschien komen we elkaar ooit nog tegen.

groetjes heidi
 
Hallo,

Ik woon nog steeds in Broadmeadows. Het is inderdaad een eindje reizen elke dag. Vijf kwartier tot anderhalf uur per enkeltje dus bijna 3 uur per dag. Niet echt ideaal maar het is even niet anders. Gelukkig is het OV een stuk goedkoper hier.

Jacana en Glenroy zijn hier zowat om de hoek :) Het zou leuk zijn om je inderdaad eens tegen te komen  :grin:

Groetjes, Vanja
 
Hoi

Ik ben ooit in Broadmeadows shoppingcentre geweest. Ik weet inderdaad dat het om de hoek is van jacana en glenroy. Het is altijd wel leuk als je bekende plaatsen ziet staan op deze site. Aan de andere kant van melbourne ben ik niet zo bekend maar aan de westkant weet ik de meeste wijken wel een beetje te liggen.

Mijn schoonouders wonen in Ardeer, tegen Sunshine aan en als wij mochten kiezen dan zouden we waarschijnlijk in melton gaan wonen of in een andere wijk aan de rand van melbourne.

Het is maar een kwartiertje rijden over de western freeway richting broadmeadows. Voor australische begrippen is dat om de hoek.

groetjes heidi en misschien tot ziens ergens in de western suburbs.
 
Back
Top