[quote author=Syl link=topic=2581.msg27793#msg27793 date=1126754624]
oja, schiet me ineens ook te binnen dat een hoop mensen geen flauw idee hebben hier hoe je je moet gedragen in, om en op "roundabouts"
[/quote]
Na uitvoerige studie van de rotondes tussen mijn huis en de universiteit ben ik tot de conclusie gekomen dat het ook ligt aan het ontwerp van de rotondes. Doordat de diameter van de rotonde klein is ten opzichte van de breedte van de wegen, kun je bij rotondes bijna rechtdoor rijden. Alsof je om een obstakeltje heenrijdt. In Nederland moet je echt een rondje rijden, zelfs al ga je rechtdoor. Hier kun je sommige rotondes met 50 km/h nemen, wat mensen dus ook doen.
[quote author=Hans de Visser link=topic=2581.msg27792#msg27792 date=1126742451]
Redelijk wat mensen kijken nog wel in hun spiegels voordat ze van baan wisselen maar lang niet iedereen, beduidend minder mensen gebruiken dan ook nog hun richtingaanwijzer, en vrijwel niemand kijkt over zijn schouder....
[/quote]
Dat is voor mij asls fietser echt een probleem, ze kijken gewoon niet. Ik probeer dus altijd uit de dode hoek van auto's te blijven, want ze rijden je zo overhoop. Misschien wordt het tijd dat ze de rij-examens hier ook eens wat moeilijker maken. Of het verplichten van rijlessen door rij-instructeurs.
Ook stormwaterdrains zijn levensgevaarlijk voor fietsers. Die dingen steken gewoon een halve meter van de stoeprand de weg op. Geef mij maar NL afvoerputjes (die metalen). Die zitten tenminste in de stoeprand i.p.v. op de weg.