Kan Uncle John mij helpen?

Zou een Hollandse snackbar in Melbourne een hit worden?

  • Absoluut!

    Votes: 0 0.0%
  • Alleen onder de Hollanders.

    Votes: 0 0.0%
  • Nee, een grote flop.

    Votes: 0 0.0%
  • Nee, maar wel in Sydney.

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

DutchSnackbar

New Member
Goeiemiddag!

Ik heb een vraagje, en jullie lijken me allemaal experts op dit gebied. Vergeef me, ik heb nog niet alle immigratiepagina's doorgeworsteld, want wie weet heeft één van jullie hier direct antwoord op.

Komt-ie: ik heb mijn Working Holiday Visa al opgebruikt, en ik wil nu gaan werken en wonen in Australië. Ik heb, voorzover ik weet, geen "skill". Heb hbo toerisme gestudeerd en geen werkervaring. Nou kreeg ik een mailtje van mijn grote vriend John in Noosa, QLD. Hij heeft allerlei bedrijfjes, maar allemaal in de dienstensector. Ik vroeg of hij mij niet kon helpen. Hij schreef: 'Do you have to have any particular job? Can I help by giving you a "job" and then you come here and look for another one? Email me your resume in English. I will be able to scout around for you.'

Heel aardig allemaal, maar zou hij me echt kunnen helpen? Welke stappen moeten we nemen?

Alvast bedankt voor jullie tips, vingerwijzingen, e.d.

DutchSnackbar a.k.a. André
 
Hoi André,


Welkom op het forum!
Employer sponsored is een mogelijkheid. Helaas weet ik niet genoeg van dit visum af. Je zou even op http://www.immi.gov.au moeten kijken wat de voorwaarden zijn. Je kunt ook een bedrijf opzetten in Australië, bijvoorbeeld een Nederlandse snackbar of lunchroom :wink:.

Ik ken twee Nederlandse lunchrooms in Tasmanië en beiden doen het erg leuk. Er komen niet alleen Nederlanders om te eten maar ook veel Australiërs. Kroketten en patat Nederlandse stijl, lijken het best goed te doen. Poffertjes, erwtensoep (wel een dunne variant, maar goed) vinden de meesten ook erg lekker. Ik denk dus dat een snackbar/lunchroom het best goed zou kunnen doen!


Groeten,
Louw
 
Fantastisch idee. Even een uutje rijden om een vette bek te halen. Een broodje frikandel bedolven onde een lading mayo die je twee dagen later nog proeft :lol:

Ik ben een beetje bang dat de rest van de bevolking een broodje frikandel niet zo kan waarderen (zeker niet als je verteld wat er in zit :lol: )
 
Ja. Bedankt voor jullie enthousiasme, en ik zie dat ik eventueel via een Employer-sponsored agreement Australië binnen kan komen. Maar wat als ik vrij snel al op zoek ga naar een andere baan? Moet ik echt de hele contractperiode aanblijven? Dit kan ik niet goed terugvinden op immi.gov.au...

Thanks,

André
 
Hallo Andre,

Dat hangt een beetje af van de vraag voor welke visum class en subclass je wilt gaan.

Zo staat er bij de RSMS:

Visa cancellation provisions
Since 1 July 2001, visa cancellation provisions apply where:

the employee has not commenced employment with the employer within six months of arriving in Australia (or after visa grant if already in Australia); or

where an employee has left the employer within the two year period for reasons within their control.

Cancellation of a visa will not occur where a nominating employer terminates an employee’s contract within the two year period, provided the employee has made a genuine effort to complete the two years with the approved employer.

If the employee’s visa is cancelled, the visas for people who accompanied the employee to Australia such as family members, will also be cancelled.

Zie hiervoor: http://www.immi.gov.au/migration/employers/rsms.htm

Als je mij even doorgeeft welke subclass jij in gedachten hebt, dan wil ik nog wel even verder voor jou kijken.

Rob
 
Hoi Rob,

Dankjewel voor je speurwerk. Toch lijkt het een hopeloze situatie. Ik ben geen student, artiest, skilled worker of wat dan ook. Ik ben gewoon een afgestudeerd hbo-er zonder werkervaring maar met het jeukende verlangen om een poosje in Australië wonen, en toevallig een kennis daarginds, geen familie dus, met een aantal bedrijfjes. Hoe moet dit nu?

André
 
Back
Top