Kees Brusse / Oude dag

Status
Not open for further replies.
ad 1: Dit is alleen maar negativiteit van jou kant. En waar kom jij opeens vandaan? Voorheen had je niets te melden ten aanzien van de punten die ik noemde, die overigens best hun waarde hebben! Maar nu het op bashing aankomt ben je er opeens!
Nee hoor dat was geen negativiteit, ik stelde alleen dat je je vergist en dat je een verkeerd feit neerlegt. Niet negatief, alleen sneu voor jou. En als je opgelet had, had je gezien dat ik op p1 een inhoudelijke en niet-negatieve reactie hd gegeven. Daarnaast kom ik niet 'ergens' vandaan maar zit al een tijdje op dit forum...
Wie is er nu aan het bashen?

(1) In Nederland heb IK het gevoel dat sommigen te bang zijn om hun stabiele baan / leventje te verlaten. Te bang om wat ze (niet) hebben, achter te laten en te kijken of ze ergens anders gelukkiger zouden kunnen worden.

(2) Nog even terugkomend op een eerdere opmerking van jouw kant over dat als je naar Australie emigreert, je dan wegloopt voor jezelf. Ik heb mij over deze opmerking verbaasd. Waarom zou je, als je naar de andere kant van de wereld verhuist, weglopen voor jezelf? In wat voor optiek is emigreren naar Australie anders dan naar, let's say, Duitsland? Als je om die reden zou emigreren zou het niet uitmaken waar je naartoe verhuist. Naar Australie of Duitsland, je komt jezelf vanzelf tegen.

Dank je wel alieNL voor deze inhoudelijke reactie op mijn posts. Natuurlijk geef ik jou niet de wind van voren. Je moet niet luisteren naar ongenuanceerde meningen die hier proberen mijn reputatie te beschadigen! Natuurlijk geef ik inhoudelijk antwoord als er inhoudelijk gereageerd wordt en ik ben blij met deze post!

(1) Precies! Ik begrijp niet waarom er niet veel meer Nederlanders gaan emigreren! Maar ze zitten allemaal vast in hun eigen patroon. Een keer per jaar naar Frankrijk, maar de blikken met bruine bonen gaan mee in de caravan! Nee. Je moet wel flexibel zijn als je iets wilt bereiken!

(2) Alie, ik heb niet gezegd dat iedereen die naar Australie emigreert wegloopt voor zichzelf. Ik heb alleen gezegd dat het mij opvalt dat sommige mensen in een soort "rush" zitten om al die papieren op orde te krijgen en dan misschien niet zo stil staan bij de beweegredenen of langetermijn gevolgen. Er zijn hier ook een paar verhalen van mensen op het forum die terugkwamen. Dan heb ik zoiets, als dat wat je zo trekt de mooie landschappen zijn, dan hoef je niet per se naar Australie, dan is het al genoeg om binnen Europa te verhuizen. Er zijn genoeg Nederlanders die heerlijk in Spanje wonen. Daar heb je ook eindeloze rooie woestijnen!

De redenen waarom sommige terugkomen zijn dan persoonlijke problemen/Heimweh/niet kunnen aarden enzovoorts.Dat betekent dus dat het uiteindelijk hoofdzakelijk op het persoonlijke leven aankomt!!
Dat laat mij vermoeden dat je bij jezelf heel goed moet nadenken over je preciese motieven. Misschien maak je het jezelf makkelijker om dan binnen Europa te blijven omdat je daar toch thuis bent en binnen de EU zijn we eigenlijk al 1 land, waar je je niet eerst hoeft te bewijzen, vooral als je niet uit Engeland komt.Als ik in Spanje of Frankrijk ben, dan ben ik thuis en heb ook mooie landschappen!

Dat is alles wat ik wil zeggen. Als er hier mensen zijn die dat wel allemaal goed overdacht hebben, dan is het prima! Het was dus hoofdzakelijk als discussiepunt bedoelt, ook voor mensen die zich nog orienteren.

En waar ik dan in het bijzonder op wees, is dus mijn indruk dat men weliswaar wel diep over die stap heeft nagedacht, maar dan vanuit de kracht van het leven. Maar je wordt dus ook ouder, en daar moet je ook rekening mee houden. En of men dat genoeg doet, dat weet ik dus in niet in alle gevallen .Dat blijkt alleen al uit het feit dat er dus wel "spijt-optanten" zijn, die nog terug gaan nog voor ze oud zijn.

Daar had Gwen iets over gezegd, met kinderen krijgen en zo en er was nog een bejaardenverzorgster die daar ook iets zinnigs over zei. Zo zou je dat probleem met ouder worden dus op kunnen vangen.

Dat is ALLES wat ik wilde zeggen met deze discussie. Gelukkig waren er ook inhoudelijke reacties!

Alie: je hebt volledig gelijk als je zegt dat als je emigreert om voor iets te vluchten dat het dan niet uitmaakt of je naar Australie of naar Europa emigreert. Dat was precies mijn punt! Dan zijn we het met elkaar eens!

Bobbak, ik hoop dat je begrijpt dat je nogal negatieve reacties oproept als je gaat roepen dat mensen "ineens" aan komen lopen. We hebben hier een gewaardeerde community met oud-gedienden die heel erg goed nagedacht hebben over hun stappen. Ik zou je dan ook vriendelijk willen vragen om wat meer respect te tonen voor de anderen in deze draad en rekening te houden met hoe jouw reacties op anderen kunnen uitwerken.

Dit is niet "zomaar" een forum waar mensen hals over kop naar een ander land emigreren. Er wordt hier een groep mensen begeleidt die zeer zeker wel nadenken over het hoe-en-waarom van de stap die ze nemen.

(1)
Bobbak, ik hoop dat je begrijpt dat je nogal negatieve reacties oproept als je gaat roepen dat mensen "ineens" aan komen lopen. We hebben hier een gewaardeerde community met oud-gedienden die heel erg goed nagedacht hebben over hun stappen. Ik zou je dan ook vriendelijk willen vragen om wat meer respect te tonen voor de anderen in deze draad en rekening te houden met hoe jouw reacties op anderen kunnen uitwerken.

(2)
Dit is niet "zomaar" een forum waar mensen hals over kop naar een ander land emigreren. Er wordt hier een groep mensen begeleidt die zeer zeker wel nadenken over het hoe-en-waarom van de stap die ze nemen.

Lees aub mijn post. Dat commentaar van opeens aan komen lopen sloeg er op dat het eerste commentaar in deze thread alleen maar kritiek was in plaats van een inhoudelijke reactie. Dat was ook niet tegen "mensen" gericht in de zin van meerdere, maar tegen 1 persoon!

(2) Ja, dat is mij duidelijk! Ik heb ook nooit iets anders beweerd. Je moet niet mijn posts met de posts van bepaalde criticasters verwisselen.

Overigens, kijk maar eens naar mijn registratiedatum. Dan kan je zien dat ik hier niet sinds gisteren aangemeld ben.

Ik vind het overigens nogal eenzijdig dat ik hier bekritiseerd wordt en rekening zou moeten houden met "reacties" terwijl sommige andere mensen in deze thread er niet voor schuwen om mij voor Nazi uit te schelden (jor's "Übermensch"-opmerking)

Heb je die persoon ook al terechtgewezen? Ik dacht het niet....

Ik vind het overigens nogal eenzijdig dat ik hier bekritiseerd wordt en rekening zou moeten houden met "reacties" terwijl sommige andere mensen in deze thread er niet voor schuwen om mij voor Nazi uit te schelden (jor's "Übermensch"-opmerking)
Ubermensch is een fylosofisch concept van Nietsze dat op zichzelf helemaal niets met Nazis heeft te maken. Dat de nazis die term graag gebruikten is wat anders. Dat jij het met Nazis associeert is jammerlijk.

• Like
Reactions: Jor
Je hebt het er steeds over dat Europa 1 is en dat waar je ook woont, Duitsland, Frankrijk, Spanje, dat je dan nog in 'eigen' land en 'thuis' woont. Dat ervaar ik dus juist helemaal niet. Zodra ik in Australie ben, voelt dat altijd als thuiskomen maar als ik over de grens van NL ga moet ik er niet aan denken om in een van de andere omringende landen te wonen omdat IK ze wel erg anders vind.

• Like
Reactions: Jor
Let's agree to disagree.

Want stellen dat ik nooit inhoudelijk gereageerd heb, is ook niet echt correct. Ik heb oneliners goed gecombineerd met feiten vind ik zelf :).
Ik denk dat iemand die fel van jouw mening afwijkt volgens jou niet inhoudelijk reageert?
Je moet misschien zelf eens rustig alles nalezen en als je dan nog vindt dat ik nooit inhoudelijk reageer dan vind ik dat heel gek. Je haalt steeds Gwen aan met haar post ivm kinderen terwijl ik ongeveer hetzelfde zeg een paar posts eerder, heel gek dat die van mij dan niet inhoudelijk was. En Lamarck was 1 van de eerste die reageerde op je eerste post en dat weet je niet meer. En die eerste post vond ik en velen met mij wel waardevol, maar vanaf dat je tegenwind kreeg werd het in mijn ogen giftiger.

Ik reageer op bijna elk van je punten met echte argumenten en toch ben ik volgens jou ook iemand die niet inhoudelijk reageert? (Kinderen, diploma, sociaal karakter van Australië nl iedereen gelijk, op welke manier we er telkens over moeten nadenken als we dingen geregeld moeten krijgen,.....)
Dat er af en toe een sneer tussen zat van mijn kant zal ik niet ontkennen, maar daar was je soms echt naar op zoek in mijn ogen (misschien is het onterecht dat ik dat denk).

Misschien moeten we het erop houden dat het geschreven woord anders geïnterpreteerd kan worden dan bedoeld. (Dat deed je zelf ook, tijdverdrijf werd tijdverlies, en übermensch werd Nazi,....)
Dus heb ik misschien ook sommige zaken negatiever binnengekregen/geïnterpreteerd dan dat jij ze bedoelde.

En van het 1 kwam het ander en werd ik wat feller waarschijnlijk.

No hard feelings!

Het probleem met discussies is dat er altijd wel mensen zijn die door een verkeerd gekozen woordje of zinnetje zich enorm aangesproken, aangevallen en of gekwetst voelen en dat is jammer. En ik moet eerlijk zeggen dat ik Bobbak nou niet kwetsend vind overkomen en ik denk dat dat zijn bedoeling ook niet is. Ik voel me dan ook totaal niet aangesproken. Ik denk ook dat als je diep over emigreren nadenkt, veel verhalen leest en met emigranten spreekt en dan als het van toepassing is ook nog je eigen ervaring meeneemt dat je je wel eens afvraagt waarom zijn sommige mensen toch gegaan en waarom zo ver helemaal als ze al van te voren wisten dat ze last zouden krijgen van heimwee en er zijn inderdaad ook genoeg mensen die zich heel goed hebben voorbereid zowel mentaal als financieel en die na jaren in een ander land te hebben gewoond toch terug gaan om welke reden dan ook. Maar soms moet je gewoon ook dingen voor jezelf uitproberen om erachter te komen of het wel of niet bij je past ook al ziet en zegt de hele wereld al ver van te voren dat kan je beter niet doen. En zeg nou eerlijk het leven zou toch verdomd saai zijn als je je hele leven braaf naar andermans adviezen luisterd. Je hele leven in hetzelfde wijkje in hetzelfde huisje blijft wonen en bij dezelde werkgever blijft werken en elk jaar naar dezelfde camping gaat voor 3 weken vakantie met de brune bonen in de achterbak :) . Gelukkig bestaan die mensen ook want die heb je tenslotte ook nodig in de samenleving.
En je weet pas voor jezelf of je een goede keuze heb gemaakt als je lekker in je vel zit, je thuis voelt in het land waar je woont, en vooral dat je tevreden bent met jezelf en over je leven en als je dan later als je oud bent ook nog eens met een tevreden gevoel terug kan kijken heb je het volgens mij helemaal goed gedaan.

groetjes Moon

Welles - Nietes

Het bovenstaande is teveel ineens en teveel van hetzelfde om nog een nuttige discussie te kunnen worden genoemd. En dat terwijl deze begon met een aantal zeer interessante en inhoudelijke vragen.

Topmoment van de discussie was voor mij wel het filmpje hierboven. Emigreren gaat om een doordachte keuze voor een verandering van levensomstandigheden.

Terecht stelt Bobbak in zijn eerste post, dat deze keuze gemaakt wordt, vaak door mensen in de kracht van hun leven. Hij stelt, op basis van een bericht over een -tamelijk onbekende- Nederlander die schijnbaar terug is gekomen om zijn oude dag in Nederland te slijten, dat iedere emigrant zich zou moeten realiseren dat er wellicht ook een oude dag komt, waarin veel mensen terug verlangen naar 'vroeger' en dan wellicht niet meer in de Nederlandse cultuur of samenleving passen, maar ook niet zijn geworteld in de Australische cultuur of samenleving. De vraag daarbij is: "Hebben we daar wel over nagedacht?" en (tussen de regels door) "Hoe denken we daarover?"

Later verzandt deze discussie in een welles-nietes touwtrekkerij over of je niet beter dichtbij had kunnen blijven en of emigranten wel voldoende nadenken bij hun keuze. Totaal irrelevant, gezien de eerste post.

Bobbak, jouw posts zijn een behoorlijke afspiegeling van de vragen die ik mezelf voortdurend stel bij de keuze voor Australië (Kan ik niet beter dicht bij het oude blijven, antwoord: nee, ik voel me aangetrokken door Australië, niet door Duitsland), maar eigenlijk nog meer de vraag die wij (forumleden) voortdurend op ons afgevuurd krijgen van de achterblijvers. Deze discussie hoort niet in deze vorm hier gevoerd te worden. Iedereen heeft er mee te maken, iedereen moet daar zijn eigen weg in vinden en iedereen maakt de keuze heel bewust voor het gegeven moment.

De initiële vraag blijft echter onbeantwoord: Gaan we ons thuisvoelen in Australië? Met alle subvragen van dien: Kinderen, sociaal netwerk, kwaliteit van ouderenzorg, heimwee en noem ze maar op.

Ook de argumenten over "angelsaksische wereld" zijn te persoonlijk om een algemeen standpunt over in te nemen. Persoonlijk kan ik die goed waarderen en prefereer ik de Engelse taal. Praktisch aandachtspunt daarbij is wel dat veel ouderen geconfronteerd worden met dementie en daarbij behorend verlies van het beheersen van die taal. In dat geval heb je een behoorlijk specifieke behoefte aan hulp, welke gelukkig ook voorhanden is.

Ik ben benieuwd of we deze topic weer interessant kunnen maken...

Let's agree to disagree.
Misschien moeten we het erop houden dat het geschreven woord anders geïnterpreteerd kan worden dan bedoeld. (Dat deed je zelf ook, tijdverdrijf werd tijdverlies, en übermensch werd Nazi,....)
Dus heb ik misschien ook sommige zaken negatiever binnengekregen/geïnterpreteerd dan dat jij ze bedoelde.

En van het 1 kwam het ander en werd ik wat feller waarschijnlijk.

No hard feelings!

Jij wilt nu echt serieus gaan beweren dat jij het woord "Übermensch" bedoelde als een soort van metaphysische filosophische metaphoor naar Nietzsche, Hegel en zovoorts? Laat me niet lachen! Jij hebt je excuses aan te bieden!

(1)
En ik moet eerlijk zeggen dat ik Bobbak nou niet kwetsend vind overkomen en ik denk dat dat zijn bedoeling ook niet is. Ik voel me dan ook totaal niet aangesproken. Ik denk ook dat als je diep over emigreren nadenkt, veel verhalen leest en met emigranten spreekt en dan als het van toepassing is ook nog je eigen ervaring meeneemt dat je je wel eens afvraagt waarom zijn sommige mensen toch gegaan en waarom zo ver helemaal als ze al van te voren wisten dat ze last zouden krijgen van heimwee en er zijn inderdaad ook

(2)
En je weet pas voor jezelf of je een goede keuze heb gemaakt als je lekker in je vel zit, je thuis voelt in het land waar je woont, en vooral dat je tevreden bent met jezelf en over je leven en als je dan later als je oud bent ook nog eens met een tevreden gevoel terug kan kijken heb je het volgens mij helemaal goed gedaan.
groetjes Moon

(1) Dank je wel Moon! Dat was dus precies wat ik wilde zeggen. De vraag blijft inderdaad vaak waarom zijn mensen gegaan als ze er achteraf spijt van hebben of toch terugkomen. Dat moet je die mensen niet verwijten dan, ze hebben het geprobeerd. Maar het moet mensen die zich nog aan het orienteren zijn wel aan het denken zetten! Heel mooi samengevat!

(2)
Precies. En daar geef ik je volledig gelijk. Uiteindelijk moet je het ook gewoon gaan doen natuurlijk. Je kunt niet alles vooruit plannen! Dat is juist een deel van het avontuur natuurlijk en het interessante van emigreren.

Welles - Nietes
(1)
Australische cultuur of samenleving. De vraag daarbij is: "Hebben we daar wel over nagedacht?" en (tussen de regels door) "Hoe denken we daarover?"

(2)
Later verzandt deze discussie in een welles-nietes touwtrekkerij over of je niet beter dichtbij had kunnen blijven en of emigranten wel voldoende nadenken bij hun keuze. Totaal irrelevant, gezien de eerste post.

(3)
Bobbak, jouw posts zijn een behoorlijke afspiegeling van de vragen die ik mezelf voortdurend stel bij de keuze voor Australië (Kan

(4)
deze vorm hier gevoerd te worden. Iedereen heeft er mee te maken, iedereen moet daar zijn eigen weg in vinden en iedereen maakt de keuze heel bewust voor het gegeven moment.

(5)
De initiële vraag blijft echter onbeantwoord: Gaan we ons thuisvoelen in Australië? Met alle subvragen van dien: Kinderen, sociaal netwerk, kwaliteit van ouderenzorg, heimwee en noem ze maar op.

Ad 1: Precies! En dat zijn dingen waar je bij stil moet staan!

Ad 2: Nouja. Het verzandde inderdaad. Maar das punt van emigreren binnen Europa zou dus voor bepaalde mensen een tussenoplossing kunnen zijn. Vele Nederlanders zijn al in de hooglanden van Nepal en Peru geweest, maar ze waren binnen Europa nog bijna nergens buiten Salou.

Ad 3: Geweldig dat ik een snaar heb weten te raken!

Ad 4: Ja. Het blijft een persoonlijk iets. Maar discussies en reflectie kunnen wel helpen volgens mij.

Ad 5: Dat is dus het interessante. Dat moet je er zelf van maken en staat in de sterren!

Je hebt het er steeds over dat Europa 1 is en dat waar je ook woont,
altijd als thuiskomen maar als ik over de grens van NL ga moet ik er niet aan denken om in een van de andere omringende landen te wonen omdat IK ze wel erg anders vind.

Ja, de mensen zijn anders. Dat is juist de charme van Europa! Maar ik vind wel dat we veel gemeenschappelijk hebben. Ik sprak laatst met een Roemeen. Hij sprak de taal ook gewoon goed, dus je kunt met elkaar communiceren. Uiteindelijk hebben we veel gemeenschappelijk. Ik kreeg het gevoel dat we niet veel anders waren. Tuurlijk zijn er ook grote verschllen tussen Nederlanders en Australiers. Misschien is het wel zo dat de verschillen in Australie gewoon minder opvallen, maar er wel zijn?

Jij wilt nu echt serieus gaan beweren dat jij het woord "Übermensch" bedoelde als een soort van metaphysische filosophische metaphoor naar Nietzsche, Hegel en zovoorts? Laat me niet lachen! Jij hebt je excuses aan te bieden!

Jongen, vervelend roepertje... Ik steek een hand uit, maar die wil je duidelijk niet aannemen, ik heb nooit een verwijzing naar Nazi's gemaakt, maar een Duits woord gebruikt omdat je je superieur gedraagt. Maar de manier waarop je weeral op mijn laatste post reageert... Pff, misschien ligt jouw interpretatie dan dichter bij de waarheid dan ik bedoelde.
En wederom reageer JIJ niet inhoudelijk op mijn post, maar ik ga de dingen hier niet tig maal herhalen en ik vind het erg genoeg dat ik mezelf inderdaad tot dit welles-nietes spelletje (oprechte excuses Hardcore, want je hebt 100% gelijk) met jou heb laten verleiden.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening zolang ze maar niet verschillend is van de jouwe?
Ik ben je een beetje beu, ondertussen heb ik al jouw reacties sinds 2007 gelezen (wie schrijft die blijft!) en hier een bloemlezing:

Draadje: Remigreren (Naar Nederland)

Jouw reactie omdat Lamarck niet akkoord was met jouw visie (10 september 2011)

Ja, waarom dan op een forum als deze naar raad vragen, als het toch allemaal relatief is en een persoonlijke zaak. Beslis dan lekker zelf, zonder advies!

Overigens, tuurlijk zijn er ook volle plekken in landen zoals Australie, maar je kan dat niet met Nederland vergelijken! Nederland is voor het grootste deel harstikke vol en onbetaalbaar. Alleen in Oost-groningen zijn de prijzen nog enigzins te doen, maar wie wil daar nou heen?

In Australie is ruimte zonder einde.

Toen was Australië nog top volgens jou?

Zelfde draadje vraag Lost zich terecht af waarom je zo reageert en geef jij nog een veeg uit de pan naar Zwerver omdat Zwerver op bovenstaande reageert met:

Compleet offtopic maar ik moet hier even op reageren:
Hmm, dit soort uitspraken, samen met de andere nogal judgemental aanvoelende uitspraken van je geven me niet het gevoel dat je begrijpt wat emigreren en remigreren helemaal inhoudt. Daarnaast krijg ik het gevoel dat je (heel Nederlands) moeite hebt om mensen in hun waarde te laten en niet direct met een botte bijl tekeer te gaan. Ik zou bijna willen suggereren dat je eens heel rustig je eigen posts terug gaat lezen en je verplaatst in iemand die een lastige keus moet maken. Als jij die persoon zou zijn, zouden je uitspraken hem/haar dan helpen?

Jouw reactie naar Zwerver:

Absoluut, ik heb een afweging gegeven hier die inging op de persoonlijke situatie van de raadvraagster. Er waren hier vervolgens allerlei relativeerders, "is iedereen zijn persoonlijke keus etc", aan dat soort advies heb je niks.
Mijn uitspraken zouden helpen ja. JIj hebt hier nog geen enkel zinnig advies gegeven.
Ik hoef me voor jou ook helemaal niet te verantwoorden, maar nu ik toch op die negatieve onzin van jou reageer wil ik dan toch nog een link posten die ik oorspronkelijk aan de vragenstelster gemaild heb om haar te helpen. Het is een link van een forum waarin men zich met deze problematiek behoorlijk intensief bezighoudt.
http://forum.australien-info.de/viewtopic.php?f=8&t=5168

Ik vond nog andere conflicten terug ook (ondermeer met Jack en anderen), maar ik ben al kwaad genoeg op mezelf dat ik me hier zover heb laten meeslepen. Herlees het zelf en schrik ervan.

Beweer dus niet dat je niet kickt op ruzie en gezever! Ik heb het gehad met jou!

En aan al de rest op dit forum wil ik me duizend maal excuseren, maar deze persoon haalt het bloed vanonder mijn nagels en zoals ik al heb toegegeven vond ik de allereerste post zinvol, maar duidelijk zat er meer achter dus de discussie over de eerste post wil ik gerust nog voeren ergens anders, maar niet meer met Bobbak. Die haalt het slechtste in me boven.

(1) heb ik al jouw reacties sinds 2007 gelezen (wie schrijft die blijft!) en hier een bloemlezing:

(2) En aan al de rest op dit forum wil ik me duizend maal excuseren, maar deze persoon haalt het bloed vanonder mijn nagels en zoals ik al heb toegegeven vond ik de allereerste post zinvol, maar duidelijk zat er meer achter dus de discussie over de eerste post wil ik gerust nog voeren ergens anders, maar niet meer met Bobbak. Die haalt het slechtste in me boven.

Ad 1:
Jor. Ik voel me vereerd dat je al mijn posts nog eens doorgelezen hebt.

Ik sta achter alles wat ik voorheen geschreven heb, ook in het verleden. Waarbij het natuurlijk zo is dat iedereen zich ontwikkelt en inzichten kunnen veranderen of verbeterd kunnen worden.. Maar ik wil die discussie uit die andere thread niet opnieuw gaan voeren. Alhoewel die thread gek genoeg wel een zelfde soort thematiek had en relevant is voor deze thread!

Het is toch triest dat mensen misschien heimwee krijgen en dan weer overwegen terug te gaan! Nee, dan beter daar in Australie blijven met al die ruimte en er iets van proberen te maken in plaats van weer op 3 hoog achter wonen. Dat is alles wat ik wilde zeggen. Bezint eer gij begint!

Ik vind Australie nog steeds een fascinerend land en natuurlijk is het geweldig om daar te wonen, als je dat allemaal voor elkaar krijgt.

Ad 2:
Ik vind het dus niet juist dat je je niet bij mij verontschuldigd, maar wel bij de rest van het forum. Zeg gewoon "sorry, dat ging te ver". Dan is het wat mij betreft ook zand erover! Ik ben helemaal niet zo gevoelig en nadragend. ;)

Mensen. Ik geloof dat deze thread uitgeput is.

Als er geen inhoudelijke punten meer komen dan hou ik het voorlopig weer even voor gezien. Dit is waarschijnlijk mijn laatste post in deze thread.

Ik geloof niet dat er hier nog iets nuttigs uit komt, tenzij iemand nog zin heeft onder een hele partij ruzie verder in te gaan op werkelijk interessante vraagstukken.

Jammer

Ik denk dat er veel mensen zijn met een goede weldoordachte mening, die daar anderen goede inzichten mee kunnen geven. Cyberlientje bijvoorbeeld, die beroepsmatig met dergelijke zaken te maken heeft. (Ex) Nederlanders in Bhutan, China, Polen, Duitsland, Belize, Thailand en noem maar op zullen eveneens met deze vragen te maken hebben en derhalve hun voordeel hebben van een goede discussie, maar uiteindelijk gaat dit forum over Australië.

Probleemstellingen kunnen door een goede discussie van alle kanten belicht en ontrafeld worden, maar een stevig verankerde mening is té persoonlijk om simpelweg als waar of niet-waar geclassificeerd te worden. (Sommige mensen hebben daarvoor een blog of schrijven een column in de media)

Omdat dit topic verzand is in een wellus-nietus-spelletje waarbij de verwijzingen naar pijnlijke onderwerpen en persoonlijke aanvallen op elkaar het hele onderwerp om zeep geholpen hebben, een slotje.

Ik zal de verschillende mensen nog wel per PM even benaderen...

Status
Not open for further replies.
Back