Kees Brusse / Oude dag

Status
Not open for further replies.
nou sinds ik werk in de bejaardenzorg denk ik wel regelmatig na over de toekomst. Ik hoop eigenlijk dat ik oud kan en mag worden in goede gezondheid en dat in mijn eigen woon omgeving thuis en niet in een verzorgings tehuis. Niet dat het tehuis waar ik werk slecht is nee absoluut niet. Mocht ik dan later toch in een tehuis moet dan in een gelijkwaardig tehuis als waar ik nu werk. Maar ik ken helaas ook hele slechte tehuizen waar je echt niet in terecht wil komen. En als ik moet kiezen tussen een Nederlands tehuis en een Australisch tehuis dan toch liever hier in Australie. Alles lekker gelijksvloers, geen hoogbouw en mooie tuinen en als je geluk heb in een goed tehuis terecht te komen dan ook goede verzorging en beter klimaat. En wat de kinderen betreft hoop je natuurlijk dat ze in de buurt wonen en dat ze je dan af en toe nog eens bezoeken maar anders vette pech.

moon

Dat ik het "beter weet" wil ik niet per se beweren, anders was ik deze discussie niet begonnen. Maar wat Gwen zei over kinderen krijgen daar is wel een zinnige reactie, die ook inhoudelijk is.

Punt 3:
2+2 = 4

Wel, ik vond mijn laatste reactie ook zeer inhoudelijk.
Maar je reageert enkel op de dingen die in jouw straatje passen....
Gwens reactie was ook inhoudelijk natuuurlijk, dat had ik immers ook aangehaald op 20 januari.... Maar daar zal je over gelezen hebben, denk ik dan....
En wat je juist met punt 3 bedoelt, weet ik niet....

Wij zijn 34 en 33 jaar en hebben een zoon van 6. Wij veronderstellen een beetje dat tegen de tijd er is dat die vraag zich stelt dat de meeste familieleden die we dan hebben zich onder ons bevinden en niet meer boven ons.
Hoe jammer ook, maar over 30 jaar hebben we waarschijnlijk geen ouders en schoonouders meer, maar wel misschien nog meer kinderen en hopelijk kleinkinderen....

Ook zou ik het persoonlijk wel een falen vinden als ik na 30 jaar Australië me er niet thuisvoel of niet geïntegreerd ben...

Ik kan alleen maar herhalen dat het heel gek is dat mensen een verhuis van 20.000 km "ondoordacht" noemen.
Er zullen wel zo'n mensen zijn, maar dat is verwaarsloosbaar tov van de succesverhalen. Temeer omdat (nogmaals) je niet vandaag beslist om naar Australië te emigreren en er morgen zit. Er gaan reizen, procedures, formulieren en veel gevloek aan vooraf. Terwijl je binnen Europa veel impulsiever en sneller kan handelen....
Maar ik kan je niet kwalijk nemen dat je dat niet weet, want je hebt immers zelfs deze procedures niet meegemaakt, daarom dat ik misschien wat fel reageer omdat wij wel dagelijks in deze situatie zitten en heel goed weten waarover we praten. Dan is het moeilijk om advies te aanvaarden van iemand die zich buiten deze situatie bevindt... :up:

Voor de rest, No Worries :p

nou sinds ik werk in de bejaardenzorg denk ik wel regelmatig na over de als ik moet kiezen tussen een Nederlands tehuis en een Australisch tehuis dan toch liever hier in Australie. Alles lekker gelijksvloers, geen moon

Nou! Dat is dan misschien een mooi einde aan de discussie! Ik kan me hier bij aansluiten. Ik dacht dus dat Kees Brusse met een zelfde soort instelling naar Australie gegaan is. En hij heeft dus bepaalde interviews gegeven waarin hij ook over de dood sprak. Daarom ging ik er van uit dat hij zijn laatste dagen in Australie zou doorbrengen en daarom was ik verbaasd dat hij terug kwam. Maar als jij natuurlijk je netwerk hebt in Australie is het wat anders!

Wel, ik vond mijn laatste reactie ook zeer inhoudelijk.
Ik kan alleen maar herhalen dat het heel gek is dat mensen een verhuis van 20.000 km "ondoordacht" noemen.
Er zullen wel zo'n mensen zijn, maar dat is verwaarsloosbaar tov van de succesverhalen. Temeer omdat (nogmaals) je niet vandaag beslist om naar Australië te emigreren en er morgen zit. Er gaan reizen, procedures, formulieren en veel gevloek aan vooraf. Terwijl je binnen Europa veel impulsiever en sneller kan handelen....
Maar ik kan je niet kwalijk nemen dat je dat niet weet, want je hebt immers zelfs deze procedures niet meegemaakt, daarom dat ik misschien wat fel reageer omdat wij wel dagelijks in deze situatie zitten en heel goed weten waarover we praten. Dan is het moeilijk om advies te aanvaarden van iemand die zich buiten deze situatie bevindt... :up:

Nouja. Als jullie dat allemaal heel erg doordacht hebben en afgesloten hebben met Nederland en er voor de volle 100% voor gaan dan is het prima! Dan wens ik jullie veel succes en ik heb er ook respekt voor. Er zijn hier mensen die emigreren naar Australie zelfs zonder dat ze een baan hebben daar. Lijkt mij een groot risico, maar als mensen dat risico nemen en er succes mee hebben dan vind ik het alleen maar moedig.

En natuurlijk is het een enorm werk met al die papieren en vergunningen! Maar uiteindelijk is dat alleen maar de "weg naar", en daar kan je dan gigantisch mee bezig zijn. Je richt je dan instinktief op dat doel en krijgt energie doordat je dat doel wil bereiken. Is allemaal prima als je je voldoende gedachtes hebt gemaakt over waarom je dat doel wil bereiken. Er zijn hier ook genoeg verhalen voorbij gekomen van mensen die die hele papier en visumchaos doorstaan hebben en toen tot de conclusie kwamen dat de familie toch wel erg ver weg is en dan teruggaan. Dat bedoel ik dus. Misschien sta je daar in het gevecht met allerlei instanties dan minder bij stil bij dat soort gedachtes en kom je daar aan het einde van de rit pas achter, als je daar allang zit.

Jor, je hebt helemaal gelijk als je schrijft dat ik die procedures allemaal niet hoeft door te maken. Maar daar kies je zelf voor als je naar Australie gaat. Dat zou voor mij ook een van de redenen zijn om daar NIET heen te gaan! Ik heb daar ook met collega's over gesproken.
Diploma's die niet van engelse scholen of universiteiten komen zijn daar in Australie niets waard en dan moet je eerst door het stof om te bewijzen dat een diploma uit Amsterdam ook zijn geldigheid heeft.
Nouja, dat spreekt voor mij al boekdelen! Dat is het verschil tussen Europa en de angelsaksische wereld. Als ik in Frankrijk, Duitsland of Zwitserland kom wordt ik niet behandeld als iemand die zijn diploma in het internet besteld heeft en dat vind ik prima! Daarvoor zijn de rooie woestijnen van Australie me dan echt niet zoveel waard en op vakantie kan ik daar altijd nog! ;)

Ik heb hier de discussie met interesse gelezen.
Maar ik blijf me 1 ding afvragen... Bobbak, hoe kom je op dit forum terecht als je zo je bedenkingen hebt bij Australië ?
Is het toch een stiekeme droom dan, of schuim je alle emigratiefora af om je idee te geven over Europese landen als emigratieplek bij uitstek.

De meeste mensen hier hebben echt wel een bewuste keuze gemaakt en gaan door jouw reactie echt niet zeggen: "Oh ja, Duitsland lijkt me ook wel wat, dat we daar nu niet aan gedacht hebben... "

Ach, laten we dan maar hopen dat je enkelen en in het bijzonder jezelf een fijn tijdverdrijf hebt bezorgd.

groeten,
Kath

Als je diploma in aanmerking komt dan wordt het gelijkgesteld aan een Australisch diploma. Zo hebben wij attesten van gelijkstelling aan een Australische Bachelor. Problem solved....

Zaken die je idd best uitzoekt voor je naar ginder gaat...

Werk is ook in orde....

Ik heb hier de discussie met interesse gelezen.
Maar ik blijf me 1 ding afvragen... Bobbak, hoe kom je op dit forum terecht als je zo je bedenkingen hebt bij Australië ?
Is het toch een stiekeme droom dan, of schuim je alle emigratiefora af om je idee te geven over Europese landen als emigratieplek bij uitstek.

De meeste mensen hier hebben echt wel een bewuste keuze gemaakt en gaan door jouw reactie echt niet zeggen: "Oh ja, Duitsland lijkt me ook wel wat, dat we daar nu niet aan gedacht hebben... "

Ach, laten we dan maar hopen dat je enkelen en in het bijzonder jezelf een fijn tijdverdrijf hebt bezorgd.

De punten die ik hier naar voren heb gebracht hebben zeker hun waarde en om dat als "tijdsverdrijf" af te doen is gewoon niets meer als negativiteit. Je geeft zelf ook al aan dat je het een interessante discussie vond.

Natuurlijk zal niemand nu opeens naar Duitsland gaan verhuizen in plaats van naar Australie. Maar er zijn hier ook genoeg mensen op het forum die zich misschien orienteren en nog geen vast plannen hebben. Voor die mensen is deze discussie zeker interessant. Maar dat doe jij dus allemaal af als "tijdsverdrijf".

Hoe ik op dit forum terecht kom? Nouja, ik heb me een aantal jaren geleden eens aangemeld en mijn gedachten hebben zich sindsdien wat meer uitgekristalliseerd. Maar ja, jezelf gedachten maken over beweegredenen is voor jou allemaal "tijdverdrijf" en tijdsverspilling dus dat zal je wel niet begrijpen. Bij sommigen komt het inderdaad vooral op de handeling aan, zonder veel gedachtes. Heerlijk toch als je zo kan leven Kath! Het maakt het leven zo heerlijk simpel. Zolang je je plasma-TV hebt, een strand in de buurt en een gevulde koelkast is het leven toch in orde!

Excuse me ??? Sinds wanneer is 'tijdverdrijf' negatief ?
Het woord tijdverspilling heb ik niet gebruikt, dat was je zelf...
Tijdverdrijf kan heel interessant zijn... maar als jij beslist om woorden om te draaien tot iets negatiefs, dan moet ik me inderdaad de vraag beginnen te stellen of het geen tijdverlies was, jammer...

Nog veel plezier met het tegenwerken van mensen die hun mening willen delen.

De negativiteit spat uiteindelijk enkel van jou af Bobbak.
Je ontkent het soms, maar elke comment van jou zit vol met negatieve rotopmerkingen...

Je blijft je superieur gedragen en af en toe laat je uitschijnen dat Australië een boerengat is met alleen woestijn.
Dan hadden we je onwetendheid al moeten doorhebben.

Heb je gemerkt dat ik niet veel over Duitsland zeg omdat ik er minder dan jou over weet, maar jij weet duidelijk geen blaas over Australië, maar dat houdt je niet tegen om iedereen tegen te spreken.

Dat was al duidelijk toen je beweerde dat er geen cultuur is in Australië. Blijkbaar is cultuur voor jou enkel "oude gebouwen" en geschiedenis... Cultuur leeft en beweegt, ook in Australië...

En als je mensen oppervlakkig wilt noemen (Kath) doe dat dan niet bij hen die veel verstandiger zijn.
Een 'gesloten' opinie zoals de jouwe getuigt toch ook niet van veel inzicht...

Precies alsof Duitsland zo sociaal is, daar heb je momenteel onder Merkel ook alleen maar een goed leven als je een bepaald inkomen hebt. Het is niet voor niets dat er in Duitsland zoveel mensen in de problemen komen met het belachelijk minimumloon. Dan woon ik liever in een land waar mijn buren en bij uitbreiding het overgrote deel dezelfde kansen hebben....

De negativiteit spat uiteindelijk enkel van jou af Bobbak.
(1) Je ontkent het soms, maar elke comment van jou zit vol met negatieve rotopmerkingen...

(2) Precies alsof Duitsland zo sociaal is, daar heb je momenteel onder Merkel ook alleen maar een goed leven als je een bepaald inkomen hebt. Het is niet voor niets dat er in Duitsland zoveel mensen in de problemen komen met het belachelijk minimumloon. Dan woon ik liever in een land waar mijn buren en bij uitbreiding het overgrote deel dezelfde kansen hebben....

(1). Dat zie ik anders.

(2) Dat het geen paradijs is onder Merkel is duidelijk, er zijn echter binnen de CDU steeds meer stemmen die een door de tariefpartners vastgesteld minimumloon eisen. De SPD en Grünen waren jarenlang aan de macht en die hebben ook geen minimumloon ingevoerd. Het zijn dus beiden geen heiligen. Voor mij hoeft het ook allemaal niet "sociaal" op PvdA-manier, ik kan prima leven zonder inkomensafhankelijke zorgpremie en andere nivelleringsmaatregelen. Sociaal betekent voor mij dat iedereen die eerlijk werkt een paar centen overhoudt om daar een huisje en auto van te kopen en iets voor zijn kinderen kan betekenen. Dat is in Nederland niet het geval.

In elk land is het zo dat het alleen maar goed leven is als je geld hebt. In Nederland moet je echter wel heel erg veel geld meebrengen om zelfs maar een appartementje te kunnen kopen, dat redt je alleen met een hypotheek van 30 jaar en 2 inkomens! Dan is de balans in Duitsland uiteindelijk veel beter. Hier kan je met een normaal salaris een huisje met tuin kopen, en je krijgt zelfs tot 20.000 Euro subsidie op de renovering, terwijl in Nederland de hypotheekrenteaftrek afgeschaft wordt!

Als je het graag "sociaal" naar Nederlands voorbeeld wil hebben, dan zal je in Australie nog bedrogen uitkomen denk ik.

Ik wens alvast een prettig huwelijksfeest!

Mensen, houden we het gezellig? Het elkaar van negativiteit en ondoordacht handelen beschuldigen is niet de manier om een prettige en inhoudelijke discussie te voeren.

Er zijn hier mensen die emigreren naar Australie zelfs zonder dat ze een baan hebben daar. Lijkt mij een groot risico, maar als mensen dat risico nemen en er succes mee hebben dan vind ik het alleen maar moedig.

Diploma's die niet van engelse scholen of universiteiten komen zijn daar in Australie niets waard en dan moet je eerst door het stof om te bewijzen dat een diploma uit Amsterdam ook zijn geldigheid heeft.

Nouja, dat spreekt voor mij al boekdelen! Dat is het verschil tussen Europa en de angelsaksische wereld. Als ik in Frankrijk, Duitsland of Zwitserland kom wordt ik niet behandeld als iemand die zijn diploma in het internet besteld heeft en dat vind ik prima! Daarvoor zijn de rooie woestijnen van Australie me dan echt niet zoveel waard en op vakantie kan ik daar altijd nog!

Bobbak, hieruit blijkt alweer dat je geen idee hebt.
Wij zijn geemigreerd zonder een baan, omdat we niet te veel risico wilden lopen. Als je nl met een baan verhuist, in de variant dat de werkgever jou overhaalt (sponsort) dan loop je veel meer risico. Raak je je baan kwijt (of gaat het bedrijf over de kop) dan moet je binnen 4 weken een nieuwe werkgever vinden anders vervalt je visum en moet je het land uit. Lijkt me niet fijn, met een compleet gezin.
Overigens heb ik nu mijn tweede baan in 7 maanden, en we hebben zelfs nog een bult spaargeld over. Dus blijkbaar valt het met ons risico wel mee.

Diploma's van de universiteit in Nederland zijn gewoon geldig in Australie. Hoef je niks voor te doen, behalve een vertaling regelen, en in ons geval deed de universiteit dat zelf

het verschil tussen Europa en Australie is dat Australie zijn grenzen dicht heeft omdat er anders te veel mensen hier willen wonen. Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij die niet inzien waarom, anders zou het hier ook hard vollopen.

(1) Bobbak, hieruit blijkt alweer dat je geen idee hebt.

(2) binnen 4 weken een nieuwe werkgever vinden anders vervalt je visum en moet je het land uit. Lijkt me niet fijn, met een compleet gezin.

(3) Overigens heb ik nu mijn tweede baan in 7 maanden, en we hebben zelfs nog een bult spaargeld over. Dus blijkbaar valt het met ons risico wel mee.

(4) Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij die niet inzien waarom, anders zou het hier ook hard vollopen.

ad 1: Dit is alleen maar negativiteit van jou kant. En waar kom jij opeens vandaan? Voorheen had je niets te melden ten aanzien van de punten die ik noemde, die overigens best hun waarde hebben! Maar nu het op bashing aankomt ben je er opeens!

ad 2: Nee, lijkt mij ook niet fijn! En dat is dus mijn hele punt. Je wordt daar behandelt als zo'n filippijnse gastarbeider in het midden-oosten.

Ad 3: Tweede baan in 7 maanden? Dat klinkt inderdaad als een stabiele basis voor een gezin. Ik hoop dat je voldoende snel nieuwe baan zult blijven vinden. Want daarvan waren er op dit forum ook al een paar die daar wat meer moeite mee hadden.

Dat met die diploma's die allemaal maar zo erkend worden dat klopt niet! Hangt er natuurlijk ook vanaf welk diploma je wilt laten erkennen. Zoals gezegd, als het een diploma uit Engeland is zijn ze vaak wat soepeler daar!

Het valt mij op dat hier een paar mensen ontzettend boos en opgewonden reageren op een paar zakelijke vragen! Misschien komt dat omdat ik hier toch een paar existentiele vragen stel? Bang voor de confrontatie met de eigen gedachten en beweegredenen?

Dat met die diploma's die allemaal maar zo erkend worden dat klopt niet! Hangt er natuurlijk ook vanaf welk diploma je wilt laten erkennen. Zoals gezegd, als het een diploma uit Engeland is zijn ze vaak wat soepeler daar!

Het valt mij op dat hier een paar mensen ontzettend boos en opgewonden reageren op een paar zakelijke vragen! Misschien komt dat omdat ik hier toch een paar existentiele vragen stel? Bang voor de confrontatie met de eigen gedachten en beweegredenen?

Ik reageer liever opgewonden en gepassioneerd als ik met een hardnekkige betweter geconfronteerd wordt dan dat ik me superieur en arrogant gedraag zoals jij.
Je stelt helemaal geen zakelijke vragen, je laat in elke repliek een afkeuring doorschemeren.
En je laat geen ruimte voor mensen die wel met kennis van zaken praten.
Maar ja, in België krijgen wij ook de meeste negatieve en jaloerse reactie van mensen die zelf de moed niet hebben voor een stap als deze...

We zijn hier gewoon niets met jouw "negativiteit" (om het woord ook maar eens te gebruiken) en je verhalen in de stijl van ik weet het want ik heb het gehoord van een neef van een nicht van de vriend van een meisje dat ooit eens iets over Australië gelezen heeft.
Wat jij allemaal met stelligheid beweert over zaken waar je gewoon geen kaas van hebt gegeten stoort gewoon veel mensen op dit forum.

Jij antwoordt ook zo selectief.... Er is niet gezegd dat elk diploma zomaar erkend wordt, maar wel dat er procedures zijn die je voor je emigratie aanvangt waardoor je weet of je diploma erkend zal worden..
En een diploma uit Engeland wordt misschien sneller erkend (die 2 landen hebben volgens mij wel iets met elkaar te maken, maar ik weet niet meer goed wat juist...) maar onze diploma's waren blijkbaar ook geen probleem..

Maar eigenlijk heb je gewoon gelijk, dit forum zit vol met allemaal domme mensen die 20.000 km verderop gaan wonen zonder er 1 seconde over na te denken. Duh!
Vrees niet, de confrontatie met eigen gedachten zijn de meesten hier al lang aangegaan.

Kom op man, hou er gewoon mee op en ga misschien op dit forum de übermensch uithangen...
http://www.duitslandforum.nl/index.php?link=home/lees.php&id=30339&vdr=

ad 1: Dit is alleen maar negativiteit van jou kant. En waar kom jij opeens vandaan? Voorheen had je niets te melden ten aanzien van de punten die ik noemde, die overigens best hun waarde hebben! Maar nu het op bashing aankomt ben je er opeens!

ad 2: Nee, lijkt mij ook niet fijn! En dat is dus mijn hele punt. Je wordt daar behandelt als zo'n filippijnse gastarbeider in het midden-oosten.

Ad 3: Tweede baan in 7 maanden? Dat klinkt inderdaad als een stabiele basis voor een gezin. Ik hoop dat je voldoende snel nieuwe baan zult blijven vinden. Want daarvan waren er op dit forum ook al een paar die daar wat meer moeite mee hadden.

Zucht! Ik vraag me af waarom ik hier uberhaupt (ja, geen correcte Duitse spelling..) nog op ga reageren. De reden dat iedereen reageert zoals hij/zij doet, is vooral, in MIJN beleving dat jij hoe dan ook vasthoudt aan het idee dat iedereen die naar Australie emigreert, niet helemaal lekker is en wegloopt voor zichzelf. Australie wordt neergezet als een bananenrepubliek (hmm nu ik er zo bij nadenk, klopt dit wel, er zijn genoeg bananenbomen te vinden)

1. Ik ben bang dat ik zo ook de wind van voren krijg aangezien ik nu ook een reactie plaats...

2. Laat ik het even kort houden: in Australie wordt iedereen gelijkwaardig behandeld, of je nou een Filipijnse gastarbeider bent of een geemigreerde Nederlander. Ieder moet aan dezelfde immigratieregels voldoen. Gelukkig maar!

3. Australie is nu eenmaal een ander soort land dan een land binnen Europa, maar dat heb je ondertussen meerdere malen aangegeven. Werken in Australie is iets anders georganiseerd dan in Nederland. Dit alles leidt er ook toe dat men anders tegen werken aankijkt. Men switcht makkelijker van baan en voelt zich minder gebonden (is mijn beleving). Als Australiers het niet naar hun zin hebben, gaan ze op zoek naar iets anders. In Nederland heb IK het gevoel dat sommigen te bang zijn om hun stabiele baan / leventje te verlaten. Te bang om wat ze (niet) hebben, achter te laten en te kijken of ze ergens anders gelukkiger zouden kunnen worden.

Nog even terugkomend op een eerdere opmerking van jouw kant over dat als je naar Australie emigreert, je dan wegloopt voor jezelf. Ik heb mij over deze opmerking verbaasd. Waarom zou je, als je naar de andere kant van de wereld verhuist, weglopen voor jezelf? In wat voor optiek is emigreren naar Australie anders dan naar, let's say, Duitsland? Als je om die reden zou emigreren zou het niet uitmaken waar je naartoe verhuist. Naar Australie of Duitsland, je komt jezelf vanzelf tegen.

Maar goed, om met een filmpje van Alan Watts te eindigen. Iedereen kiest zijn of haar droom, wat voor hem/haar belangrijk is. Voor jou is dat Duitsland, voor de meesten hier, Australie. Zolang je maar gelukkig bent.

(1) Maar eigenlijk heb je gewoon gelijk, dit forum zit vol met allemaal domme mensen die 20.000 km verderop gaan wonen zonder er 1 seconde over na te denken. Duh!
Vrees niet, de confrontatie met eigen gedachten zijn de meesten hier al lang aangegaan.

(2)Kom op man, hou er gewoon mee op en ga misschien op dit forum de übermensch uithangen...
http://www.duitslandforum.nl/index.php?link=home/lees.php&id=30339&vdr=

(1) Jor. Dat heb ik nooit zo gezegd! Lees mijn vorige posts om te zien wat ik bedoelde. Jij doet nu alsof ik hier alleen maar met de botte bijl hier mensen loop te beledigen. Verre van dat! Mijn argumenten waren in het algemeen vrij lang en doordacht. Jij geeft hier vooral oneliners af. Het staat je vrij om ook inhoudelijk te reageren op mijn posts! Anders wat je onder (2) doet.

(2)
Dat je nou op deze toer moet gaan! Mijn hemel! En jij hebt het er over dat ik hier mensen loop te beledigen?

Status
Not open for further replies.
Back